تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۷
پرونده لیگ برتر فوتبال در سال ۹۱ مختومه می‌شود

استقلال با نفت می‌سوزد یا می‌سوزاند؟

هفته سی‌ام روز دوشنبه با برگزاری دو دیدار به پایان می‌رسد، دیدارهایی که برای مدعیان قهرمانی تعیین کننده خواهد بود.
استقلال با نفت می‌سوزد یا می‌سوزاند؟
به گزارش حدیدنیوز، پرونده رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در سال ۹۱ روز دوشنبه ۲۸ اسفند با برگزاری ۲ دیدار مختومه می‌شود، دو دیداری که نتیجه آنها می‌تواند تا اندازه‌ای معادله قهرمانی لیگ دوازدهم را حل کند. برنامه این دیدارها بدین شرح است:

تراکتورسازی تبریز - سپاهان اصفهان (ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز)

تنهای تیمی که از تساوی این بازی سود می‌برد استقلال صدرنشین است. بنابراین تراکتورسازی و سپاهان برای آنکه امید به قهرمانی داشته باشند باید در این دیدار پیروز شوند. شاگردان تونی اولیویرا اگر در این بازی سه امتیاز را نگیرند تا اندازه زیادی بخت قهرمانی لیگ برتر را از دست خواهند داد. تراکتورسازی با ۵۵ امتیاز سوم است و فاصله یک امتیازی با سپاهان و ۴ امتیازی با صدر جدول انگیزه‌های این تیم برای موفقیت در دیدار خانگی را افزایش می‌دهد.

بی‌تردید بازیکنانی چون مهدی کریمیان و سیدمهدی سیدصالحی در یک سو و احسان حاج صفی در سوی دیگر میدان مقابل یاران قدیمی خود به دنبال اثبات خویش هستند و رویارویی افکار اولیویرا پرتغالی با کرانچار کروات نیز دیگر جاذبه این بازی است.

سپاهان در بازی رفت شکست سنگین ۴ بر یک را مقابل میهمان تبریزی پذیرفت اما فراتر از انتقام، این بازی برای سپاهان دیداری حیاتی است تا هم رده دوم جدول را حفظ کند و هم کورس قهرمانی را از دست ندهد. هر چند که میزبان تبریزی هم این دیدار را آخرین فرصت برای حمله به سمت قهرمانی می‌داند و باز هم باید یادآوری کرد که مساوی در این بازی به منزله باخت هر دو تیم است.

نفت تهران - استقلال (ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه آزادی)

اگر زمانی که سوت پایان این بازی به صدا در می‌آید، دیدار تراکتورسازی و سپاهان با تساوی خاتمه یافته باشد و شاگردان قلعه نویی هم سه امتیاز را از مردان منصور ابراهیم‌زاده گرفته باشند آن وقت استقلال گام بزرگی به سوی قهرمانی برداشته است. استقلال با ۵۹ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و ۱۲ امتیاز از نفت بیشتر دارد. با این حال حریفش روی کاغذ هنوز هم بخت قهرمانی دارد و این یعنی تلاش تمام عیار نفت برای گرفتن سه امتیاز.

استقلال اگر در این بازی پیروز شود در کنار یک فرار رو به جلو دیگر برای قهرمانی، نفت را هم از گردونه مدعیان خارج خواهد کرد با این حال علاوه بر تمامی انگیزه‌های بالفعل این بازی، منصور ابراهیم‌زاده همواره انگیزه‌های بالقوه‌ای هم برای رویارویی با امیر قلعه نویی دارد، دو مربی که همواره نام آنها به عنوان گزینه‌های تیم ملی مطرح بوده و این دیدارهای رودررو می‌تواند محکی برای سنجش توانایی‌های فنی آنها باشد.

ابراهیم‌زاده در این فصل پرسپولیس را متوقف کرد اما در بازی رفت تیمش حریف استقلال نشد اکنون باید دید اتمسفر این بازی نفتی‌ها را می‌گیرد که بتوانند تمام امیدهای آبی قلعه نویی و تیمش را تیره و تار کنند یا اینکه آنها هم مسیر قهرمانی استقلال را فرش می‌کنند. http://hadidnews.com/vdcg7z9q.ak97z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما