تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۲
هرساله عده زادی از مشتاقان اباعبدالله حسین خود را آماده می کنند تا در روز اربعین خود را به کربلا برسانند تا هم بتوانند بارگاه سالار شهیدان را زیارت کنند هم به گروه های تروریستی نشان بدهند که حسین (ع) دیگر 72 یار ندارد بلکه ارتشی 20 میلیونی سر سپرده او هستند.
دولت در کجای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است؟

به گزارش حدید نیوز؛ چند سالی است که وقتی به اربعین نزدیک می شویم جمعیت مشتاق اباعبدالله حسین (ع) خود را برای یک پیاده روی عظیم آماده می کنند. جمعیتی مشتاق که تمام خطرات نا امنی در کشور عراق و سختی و ازدحام جمعیت را به جان می خرند تا به زیارت سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) بروند.

از زمانی که گروه تروریستی داعش وارد خاک عراق شد و عزم خود را برای نابودی شیعیان و تخریب بارگاه امامان شیعه جزم کرد اربعین نیز رنگ و بوی دیگری گرفت.

دیگر تنها دلیل پیاده روی زائرین، زیارت امام حسین (ع) نبود بلکه تبدیل به ارز اندامی شد برای گروه های تکفیری که به آنها ثابت کند دیگر امام حسین 72 یار ندارد بلکه ارتشی بیست میلیونی دارد که تا پای جان از حرم اربابشان دفاع می کنند.

از این جمعیت بیست میلیونی حدود دو میلیون آن از زائران ایرانی هستند که به هر شکل خودشان را به این پیاده روی عظیم می رسانند.

نکته ای که در مورد زائران ایرانی وجود دارد این است که اکثرا از قشر متوسط و متوسط رو به پائین جامعه هستند و سعی می کنند با کمترین هزینه به این سیل جمعیت بپیوندند.

در سال گذشته و به خصوص امسال مسئولین به جای آنکه راه را برای مردم هموار کنند، در کمال تعجب هیچ کمکی نکردند و حتی به جمعیت مشتاق اباعبدالله حسین (ع) به چشم یک بازار دو میلیون نفری نگاه کردند.

امسال اکثر زائرانی که برای دریافت ویزار اقدام کردند با مبلغی اضافه رو به رو شدند که سالهای پیش از آنها اخذ نمی شد. هر زائر ایرانی برای آنکه ویزای خود را بگیرد باید مبلغ 25 هزار تومان پرداخت کند و این اجبار در پرداخت بود که زائران را بسیار ناراحت می کرد.

یکی از مسافران اربعین که برای اخذ ویزا اقدام کرده بود گفت: « من چهار سال است که اربعین  با پای پیاده به کربلا می روم در سالهای گذشته مگر بیمه ای به غیر از بیمه اباعبدالله داشتیم؟ چرا مسولین به این این جمعیت مشتاق به چشم بازار سود ده نگاه می کنند؟»

در اینجا باید از مسولین پرسید اگر این بیمه تمام خسارت های احتمالی را می دهد پس چرا تا به امروزه خسارت کشته شدگان حادثه منا را پرداخت نکرده و حتی گفته شده است که تنها 55 میلیون تومان از دیعه ی آن افراد را پرداخت می کند!

یکی دیگر از مشکلاتی که زائران با آن رو به رو هستند بحث بلیت اتوبوس هایی است که آنها را تا لب مرز می رساند. متاسفانه شرکت های اتوبوسرانی قیمت بلیط های خود را با نزدیک شدن به اربعین تا دو برابر گرانتر می کنند با این توجیه که اتوبوس پس از رساندن مسافران به لب مرز باید خالی از مسافر بازگردد!

با این اقدام شرکت های اتوبوسرانی یعنی مسافران کربلا باید هزینه رفت و برگشت اتوبوس ها را بپردازند و متاسفانه هیچ ارگانی وجود ندارد که بر قیمت ها نظارت کند و شرکت های اتوبوسرانی را به خاطر این افزایش خودسرانه قیمت بلیت جریمه کند.

زائرانی هم که با خودروهای خودشان تا لب مرز می روند با مشکلات خاص خودشان رو به رو هستند. یکی از زائران که سال قبل با خودرویش تا لب مرز رفته بود می گوید: « عده ای که معلوم نبود از کجا هستند و وابسته به چه ارگانی هستند زمین های خاکی که نه شخصی بود و نه کشاورزی را تبدیل به پارکینگ کرده بودند و از هر ماشین روزی 5 هزار تومان می گرفتند. ماشین ما چون ده روز در آنجا بود 50 هزار تومان از ما گرفتند»

زائر دیگری نقل می کند« سال گذشته به دلیل بارندگی خیلی از ماشین ها در گل گیر کرده بودند و عده ای از این فرصت استفاده کردند و تراکتوری را آوره بودند و از هر ماشین 10 هزار تومان می گرفتند تا ماشینش را از گل در بیاورند»

اینها گوشه هایی از مشکلات زائران اربعین است که به دلیل عدم توجه مسولین به وجود آمده است. وقتی رسانه ملی مردم را دعوت به این راه پیمایی عظیم حسینی می کند باید ارگان ها و سازمان های مربوطه راه را برای زائران هموار سازند و نگذارند عده ای سود جو زائران اباعبدالله حسین را تلکه کنند.

اکثر کسانی که اربعین و با پای پیاده عازم کربلا شده اند این نکته را بیان می کنند که عراقی ها با تمام توانشان از ما پذیرایی می کنند و از کوچکترین خدمتی به زائران دریغ نمی کنند اما وقتی به ایران باز می گردیم آنقدر نا هماهنگی و بی نظمی می بینیم که هر کسی  می خواهد بیشترین سود مالی را از زائران از سفر برگشته دشت کند.

امید است آن دسته از مسئولین و افرادی که به هر نحوی می خواهند از این راهپیمایی حسینی نهایت سود مالی را ببرند این نکته را هم در نظر داشته باشند که ممکن است زائری شکایتشان را به محضر اباعبدالله حسین ببرد و آن وقت است که باید گفت وای به حال سودجویان این مراسم حسینی

http://hadidnews.com/vdcfv0dm.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما