تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
دست رد متمولین به سینه خودرو سازان داخلی

افزایش تمایل مایه دارها ی ایرانی به خرید خودروی خارجی

واردات خودرو در پنج ماهه ابتدايي امسال به ۴۸ هزار دستگاه رسيد.
افزایش تمایل مایه دارها ی ایرانی به خرید خودروی خارجی
درحالی واردات خودرو در پنج ماهه ابتدايي امسال با رشد ۱۸۵ درصدي واردات خودرو نسبت به پنج ماهه ابتدايي سال ۹۲ مواجه شده است که برخی تحلیل گران این رویداد را به معنای افت کیفیت و همچنین محدودیت تنوع در خودرو های تولید داخل عنوان می کنند.

به گزارش حدیدنیوز، واردات خودرو در پنج ماهه ابتدايي امسال به ۴۸ هزار دستگاه رسيد. اين ميزان واردات خودرو به كشور به‌معناي رشد ۱۸۵ درصدي واردات خودرو نسبت به پنج ماهه ابتدايي سال ۹۲ است، این در حالی است که در پنج ماهه ابتدايي سال گذشته تعداد كل خودروهاي وارد شده به مرزهاي كشور ۱۶ هزار و ۹۵۹ دستگاه بوده است.

با وجود رشدي كه در واردات خودرو اتفاق افتاده است، تعداد خودرو های خارجي‌ وارد شده به کشور تنها معادل ۱۲ درصد از كل توليدات خودروسازان داخلی در پنج ماهه ابتدايي امسال است، زیرا خودروسازان داخلی در بازه زماني ياد شده بيش از ۴۰۴ هزار دستگاه خودرو توليد کرده اند.

افزايش واردات خودرو در سال جاري موضوعي است كه نگراني و انتقاد برخي مسوولان را به همراه داشته است.

كارشناسان عقيده دارند با توجه به سهم توليدات خودروسازان از بازار داخلي، واردات خودرو در اين سطح نمي‌تواند نگران‌كننده باشد. اين كارشناسان همچنين عقيده دارند چنانچه اين تعداد خودرو نيز وارد كشور نشوند، اندك رقابت و تلاش خودروسازان براي به‌روز‌رساني محصولاتشان نيز از بين خواهد رفت.

مصرف‌كنندگان متمول بازار خودرو، به دليل تنوع محدود و كيفيت نامطلوب محصولات خودروسازان، چندان تمايلي به خريد خودروهاي داخلي ندارند. http://hadidnews.com/vdcfexdm.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما