تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۵
قیمت لبنیات غیر قانونی افزایش یافته اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان سکوت کرده‌اند.
چه کسی پاسخگوی افزایش قیمت شیر است






به گزارش حدیدنیوز، باو جود افزایش قیمت انواع محصولات لبنی در بازار سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد.

کمبود نهاده‌های دامی در بازار هرچند از سوی مسئولان شرکت بازرگانی داخلی رد شده‌ اما موضوعی است که کارخانه‌های تولید لبنیات به استناد آن اقدام به افزایش غیرقانونی محصولات لبنی در چند روز اخیر در بازار کرده ‌اند. به طوری که برخی از برندها به تدریج شروع به افزایش قیمت محصولات لبنی خود کرده‌اند. این افزایش قیمت به صورتی رخ داده که هر روز یک محصول از محصولات شرکتها افزایش قیمت می‌یابد.

این وضعیت در حالی است که مسولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این باره سکوت کرده‌اند. هرچند که چندی پیش بنا بر اظهارات معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان حمایت اولین نهادی بود که پیشنهاد افزایش ۱۵درصدی قیمت شیر خام را داده‌ بود.

رییس سازمان حمایت در حالی گران شدن قیمت شیر را در ستاد تنظیم بازار مطرح کرده‌ که در حال حاضر نیز نسبت به گرانی‌های غیر قانونی لبنیات در بازار سکوت کرده‌ است.

از سوی دیگر در حالی که بازار شاهد افزایش قیمت محصولات لبنی و به‌ویژه شیر خشک است دبیر انجمن صنایع لبنی دلیل افزایش قیمت این کالاها را اختصاص ارز ۲۴۷۷ تومانی به آن اعلام کرده است.

رضا باکری از اختصاص ارز ۲۴۷۷ تومان به واردات کلیه فرآورده‌های لبنی و نهاده‌های دامی خبر داده و گفت که افزایش قیمت شیر خشک و سایر کالاهای لبنی در بازار به دلیل عدم اختصاص ارز ۱۲۲۶ تومانی به این کالا است.

وی ادامه داد: بر اثر اعمال مصوبه بودجه سال ۱۳۹۲ مبنی بر تخصیص ارز ۲۴۷۷ تومانی قیمت بسیاری از کالاهای اساسی در بازار افزایش یافته است.

در حال حاضر از شواهد این طور برمی‌آید که کارخانه‌های تولیدکننده فراورده‌های لبنی به صورت غیر قانونی اقدام به افزایش قیمت این کالاها در بازار کرده‌اند و مسوولان سازمان حمایت هم در این باره سکوت کرده‌اند.

عدم اختصاص علوفه به دام‌ها و عدم اختصاص ارز ۱۲۲۶ به واردات نهاده‌های دامی و شیرخشک از یک سو بهانه‌های مطرح شده از سوی بخش خصوصی برای دامن زدن به گرانی‌ها و از سوی مسوولان دولتی در عین رد این موارد دلیلی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها ارائه نمی‌دهند. http://hadidnews.com/vdcf10d0.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما