تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۳
از استخدام مانکن بی حجاب تا ارائه ۱۰ طرح جدید در هر ماه!

بی حجابی تدریجی در خیابانها

در خیابان ها که راه می روید تبلیغاتی را در مجتمع های تجاری و فروشگاه ها ملاحظه می کنید که انگار در شهرهای اروپایی قدم می زنی نه اینکه در ایران اسلامی و مانکن هایی در این فروشگاه های خودنمایی می کنند که انواع مدهای روز اروپا را به مردم عرضه می کنند.
بی حجابی تدریجی در خیابانها
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج۲۴، اخیرا در شهرهای مختلف ، در خیابان ها که راه می روید تبلیغاتی را در مجتمع های تجاری و فروشگاه ها ملاحظه می کنید که انگار در شهرهای اروپایی قدم می زنی نه اینکه در ایران اسلامی و مانکن هایی در این فروشگاه های خودنمایی می کنند که انواع مدهای روز اروپا را به مردم عرضه می کنند که جای تاسف و نگرانی است.



با گذشتن از خیابان هایی که مغازه های بوتیک و فروش لباس در آنجا فعالیت دارند، متوجه کسی یا کسانی می شویم که از پشت ویترین نگاهمان می کنند! روی که برمی گردانیم با مانکنی بی جان مواجه می شویم با لباس های رنگارنگ و مدل های ظاهری و پوششی عجیب و غریب و ژست های نابهنجار و بیلیبورد های تبلیغاتی که خودنمایی می کنند .



مانکن هایی با شباهت بسیار به برخی از شهروندان؛ برخی با لباس ها و آرایشی کورکننده که در بازار رقابت، وسیله ای شده اند برای جذب هر چه بیشتر مشتریان و رهگذران که با دیدن ویترین ها و مانکن ها به خریدن لباس تشویق می شوند. لباس هایی که در تن ما آدم ها هم معقول و مطابق عرف نیستند ولی تا وقتی در تن مانکن ها هستند ظاهراً اشکالی بر آنها وارد نیست! مانکن هایی که الگویی برای نوع پوشش ما هستند .



مانکن های پشت ویترین ها در بیشتر شهرهای کشور به ویژه کلانشهرها و در صدر همه در تهران، این روزها وقیح و بی حیاتر از همیشه شده اند تا به این طریق، هم پول بیشتری نصیب فروشنده کنند و هم خواسته یا ناخواسته، بدپوششی و عریانی را ترویج کنند. ژست برخی از این مانکن ها و حالت هایی که ساخته شده یا قرار گرفته اند به اندازه ای نامتعارف و زشت است که حتی به تنهایی هم نمی شود ایستاد و به آن نگاه کرد چه رسد به همراه خانواده .



بیلیبورد های تبلیغاتی که چاپ تصاویری از بی حجابی و بی حیایی مانکن های غربی بر روی آنها نقش بسته است و خود نمایی می کنند که هر مومنی را خون به جگر می کند و باعث ترویج فرهنگ بی حیایی و عادی شدن بی حجابی در جامعه می شود .



 این روز ها با گذر از کنار پسران در خیابان ها ، پیراهن هایی که از زور تنگی در حال پاره شدن است، به چشم می خورد. گویی آن‏قدر کوتاه است که احساس می کنیم که پارچه برای دوخت پیراهن آنها کم آمده است؛ از سوی دیگر این روزها دختران با لباس هایی به سطح خیابان می آیند که انگار تشخیص لباس خانه و بیرون از خانه برایشان سخت بوده است و گویی حفظ حریم خانه و بیرون از خانه در نسل جدید گم شده است .

این قضیه به آنجا می رسد که این تبلیغات و مانکن هایی که در فروشگاه ها خودنمایی می کنند این فرهنگ را به مردم و جوانان منتقل می کنند که بی حیایی و بی عفتی در جامعه امری عادی است .



روش‌های قرار دادن و پوشانیدن پوشاک یا روسری به این مانکن‌ها یکی از اقدامات اساسی در زمینه قبح‌زدایی از بدحجابی در جامعه است چراکه با تماشای موهای پریشان از زیر شال یا روسری یک مانکن، فرد ناظر به ویژه کودکان و نوجوانان چنین آموزش می‌بینند که این الگوی درست پوشش است. وقتی عابرین با چنین مناظری مواجه می‌شوند، الگوی منفی رفتاری دریافت می‌کنند و کم کم این مناظر برای آنها عادی می‌شود و افراد جاندار هم به خود اجازه می‌دهند با همان ظاهر در خیابان‌ها ظاهر شوند که این همان عادی‌سازی زشتی‌ها در جامعه است .



در هیچ کشوری به جز کشور ما مانتو به این صورت مورد استفاده ندارد. به همین دلیل جای تفکر است وقتی مانتو هایی با طرح های نا مناسب از کشور های دیگر وارد می شود. این یعنی برای به قهقرا بردن پوشاک جوانان ما برنامه ریزی شده است.



گاهی دیده شده که این طرح ها در داخل کشور کشیده می شود و برای اینکه به مشکل برنخورد برای تولید به چین فرستاده می شود . بعد هم این اجناس تولید شده به داخل کشور قاچاق می شود.



اشتباه است اگر فکر کنیم انگیزه سود مالی در میان است. چون اگر این طور بود به لحاظ منطقی باید پوشاکی را هم برای قشر مذهبی طراحی می کردند که این گروه از مشتریان را از دست ندهند ولی آنچه در عمل می بینیم این است که یک خانم محجبه که می خواهد هم حجابش را حفظ کند و هم پوشاکش زیبا باشد ، نمی تواند لباس مناسبی پیدا کند.



می طلبد که مسئولین امر فرهنگی کشور توجه جدی به ای قضیه داشته باشند و با هنجار شکنان جامعه که قصد دارند فرهنگ منحط غرب را به جوانان ما القا کنند برخورد جدی کنند . http://hadidnews.com/vdcefp8w.jh8fxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما