تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳
امروز حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس برای اهالی بازار سرمایه خبر خوشی آورد، خبری که اهالی بازار سرمایه پیش از اینها منتظر رسیدن آن بودند. طی معاملات روز جاری دستورالعمل ضوابط معاملاتی جدید حذف شد و بدین ترتیب دخالت های ناظر بر معاملات بازار سرمایه کاهش پیدا کرد که همین موضوع باعث واکنش مثبت بورس و افزایش تقاضا برای اغلب سهام شرکت ها طی معاملات روز جاری شد.
دور برگردان بورس با تصمیم جدید آقای مدیر عامل/ روند معاملاتی بورس در هفته آینده چگونه می شود؟
به گزارش حدیدنیوز، امروز حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس برای اهالی بازار سرمایه خبر خوشی آورد، خبری که اهالی بازار سرمایه پیش از اینها منتظر رسیدن آن بودند. طی معاملات روز جاری دستورالعمل ضوابط معاملاتی جدید حذف شد و بدین ترتیب دخالت های ناظر بر معاملات بازار سرمایه کاهش پیدا کرد که همین موضوع باعث واکنش مثبت بورس و افزایش تقاضا برای اغلب سهام شرکت ها طی معاملات روز جاری شد.









در بازار امروز

مقررات مربوط به فروش سهام از شنبه مورخ ۲۴اسفند ماه لغو مي شود، به گزارش روابط عمومي بورس تهران، دکتر حسن قاليباف اصل مديرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به مقطعي بودن ضوابط جديد وپديدار شدن نشانه هايي از متعادل شدن بازار با هماهنگي انجام شده با سازمان بورس و اوراق بهادار، ضوابط معاملاتي اجرا شده مورخ ۲۶/۱۱/۹۲ از روز شنبه مورخ۲۴/۱۲/۹۲ لغو شده و کليه شرايط معاملاتي به قبل از اجراي اين مقررات بر مي گردد.

درپی این خبر، بازار جانی تازه گرفت و بسیاری نمادهای بازار به خصوص سهامی که زیرارزش ذاتی معامله می شدند، با افزایش تقاضا مواجه شدند.


پتروشیمی و محصولات شیمیایی :

درگروه پتروشیمی، مانند سایر گروههای بورسی در پی انتشار لغو محدودیت فروش برای سرمایه گذاران بازار سهام، با افزایش تقاضا و نمادهای سبز رنگ مواجه شد به طوریکه پترول که در ابتدای معاملات با درصدهای منفی همراه بود با صف خرید بیش از ۵میلیونی به کار خود پایان داد.


پالایشگاه و فراورده­های نفتی :

دراین گروه در پی اعلام رسمی افزایش سرمایه ۶۷۸ درصدی شتران بر روی سامانه کدال، این سهم با معاملات مثبتی همراه شد و نیز خبر لغو محدودیت فروش در روز شنبه نیز باعث کاهش فشار فروش در نمادهای دیگر گروه شد.

شرکت پالایش نفت تهران اطلاعیه افزایش سرمایه ۶۷۸ درصدی خود را از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران رسانده است.

"شتران" که از چندی پیش صحبت هایی از افزایش سرمایه سنگینش در بازار پیچیده بود سرانجام روز گذشته اعلام کرد که سرمایه خود را از مبلغ فعلی (۶ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان) با رشد ۶۷۸ درصدی به مبلغ ۴۷ میلیارد و ۵۶۹میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داد.

گفتنی است محل این افزایش سرمایه اندوخته طرح و توسعه و موضوع آن جبران مخارج انجام شده می باشد.

محصول حلال ۴۱۰ تولیدی شرکت پالایش نفت شیراز،طی فرایند قانونی در بورس انرژی، پذیرفته شد.

با پذیرش درخواست شرکت پالایش نفت شیراز برای عرضه و فروش محصول حلال ۴۱۰ تولیدی این شرکت در بورس انرژی، به زودی معاملات آن آغاز خواهد شد. براین اساس قرار است، ۵۰ درصد کل تولید حلال ۴۱۰ پالایشگاه شیراز در بورس انرژی عرضه شود.آنطور که پالایش نفت شیراز اعلام کرده است، حجم عرضه حلال ۴۱۰ در بورس انرژی، ۳۶میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر است. این پالایشگاه تعهد کرده هفته ای یکبار این محصول راعرضه کند.این حلال به عنوان یکی از خوراک های اصلی در اکثر صنایع مهم و بزرگ کاربرد دارد وعمدتا در صنایع لاستیک سازی، چسب سازی و صنایع رنگ و رزین مصرف می شود و یکی دیگراز پرتقاضاترین حلال ها در بازار است.


دارو :

درمعاملات امروز بازار سهام در گروه دارویی، این گروه میزبان عضو جدید خود یعنی شرکت کی بی سی بود، هر سهم کی بی سی که امروز عرضه اولیه خود را در فرابورس آغاز کرد، ۱۲۰۰ تومان قیمت خورد.

امروز تعداد ۳ میلیون و ۵۰۰ سهم معادل ۱۰ درصداز سهام این شرکت دارویی در بازار عادی فرابورس عرضه شد که هر سهم آن ۱۲۰۰ تومان توسط سهامداران خریداری شد. بر اساس این گزارش، مدیر عامل این شرکت درخصوص عملکرد سال جاری افزود: در یازده ماه گذشته کی بی سی توانسته است به سودآوری۱۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومانی دست یابد که به این ترتیب سود هر سهم آن معادل ۲۰۴تومان خواهد بود. وی نداشتن هیچ گونه معوقه بانکی را از جمله مزایای این شرکت برشمرد و در خصوص تخصیص ارز یه این شرکت خاطرنشان کرد: کی بی سی تنها با ارز مبادله ای معاملات خود را انجام می دهد و تا به حال هیچ مشکلی برای تخصیص ارز نداشته ایم. بر این اساس، سهمیه در نظر گرفته شده برای معامله گران آنلاین حداکثر ۲۰۰ سهم اختصاص داده شده است.


سیمان :

شرکت سیمان اصفهان در دوره ۱۰ ماهه منتهی به۳۰ دی ماه ۹۲ با اختصاص ۸۳۰ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۷۲ درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد.

شرکت سیمان اصفهان پیش بینی سود هر سهم سالمالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۲ را با سرمایه ۷۶ میلیارد ریال مبلغ ۲۱۶۸ ریال، درخرداد ماه ۹۲ مبلغ ۲۸۵۸ ریال، در مرداد ماه ۹۲ (حسابرسی شده) مبلغ ۲۸۶۱ ریال، در مهر ماه ۹۲مبلغ ۲۸۷۸ ریال و با سرمایه ۲۰۰میلیارد ریال مبلغ ۱۰۹۷ریال، در دی ماه ۹۲ مبلغ ۱۲۰۱ ریال، در اسفند ماه ۹۲ مبلغ ۱۱۴۵ ریال اعلام کرده است و طی ۱۰ ماه با اختصاص ۸۳۰ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۷۲ درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد. این شرکت دلایل تعدیل پیش بینی را افت مقدارفروش در دیماه و نیمه اول بهمن ماه بعلت برودت شدید دما، واقعی تر شدن هزینه های پیش بینی شده ،افزایش هزینه های مالی به دلیل دریافت بخشی از تسهیلات پیش بینی شده در بهمن ماه ،افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها به دلیل افزایش سود غیر عملیاتی شرکت های وابسته، افزایش درآمدهای غیرعملیاتی به دلیل شناسایی سود ناشی از تسعیر نرخ ارز اعلام کرده است.بر اساس این گزارش هیئت مدیره این شرکت در نظر دارد ۷۰ درصد سود خالص سال مالی ۹۲ را جهت تقسیم بین سهامدران به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند. "سصفها"پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۱ را با سرمایه ۷۶ میلیارد ریال مبلغ ۱۷۰۷ ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ ۲۵۲۵ ریال اعلامکرده است که مطابق صورت‌های مالی حسابرسی نشده و صورت‌های مالی حسابرسی شده مبلغ۲۴۸۶ ریال محقق شد.


بانک و واسطه گری مالی و پولی :

بانک تجارت ۴۵٠٠ میلیارد تومانی شد، مجمع بانک تجارت دیروز افزایش سرمایه این بانکاز ۱۷۵۰ میلیارد تومان به ۴۵۷۰ میلیارد تومان را از تصویب گذراند. مجمع وتجارت تصویب کرد که سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی ها معادل ۱۶۰ درصد افزایش یابد، ضمن این که برای سال آینده هم افزایش سرمایهای معادل ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای بانک وعده داده شد. در حاشیه برگزاری این مجمع البته تلویحا شایعه تعدیل مثبت سود بانک پس از افزایش سرمایه تائید شد، اما اعلام شد که سود سال ۹۳ شرکت ۱۶۲ ریال اعلام می شود که البته به سرعت جای تعدیل دارد. خبر مهم دیگر مجمع وتجارت این که شرکت یک افزایش سرمایه ۳۰ درصدی در تیرماه خواهد داشت.همچنین نیروگاه ۱۰۴۰ مگاواتی خود در فارس را که ارزشی بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان را دارد،بزودی واگذار می کندو گل گهر و مس مشتریان این نیروگاه هستند.ضمن این که واگذاری این نیروگاه تعدیل مثبت قابل توجهی را برای بانک تجارت به همراه خواهد داشت.

اما در مجمعی دیگر، آستان قدس رضوی و صندوق بازنشستگی از هیات مدیره بانک تجارت خارج شده و ۳ کرسی هیات مدیره بانک به سرمایه گذاری های عدالت کهکیلویه و بویر احمد، یزدو کرمانشاه رسید. یک کرسی را هم صبا تامین تصاحب کرد و دولت هم در حد یک کرسی مدیریتی در بانک تجارت باقی ماند.

امروز تعداد ۱۸ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد ازسهام این شرکت سرمایه گذاری در بازار عادی فرابورس عرضه شد که هر سهم آن ۳۸۰ تومان توسط سهامداران خریداری شد. بر اساس این گزارش، سرمایه این شرکت بالغ بر۱۸ میلیارد تومان است که در ۱۱ ماه گذشته سود شناسایی شده برای هر سهم بالغ بر ۱۵۷تومان گزارش شده است. این در حالی است که، این شرکت افزایش سرمایه۱۰۰ درصدی در سال آتی خواهد شد که از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی خواهد بود.


قند و شکر و غذایی :

درگروه غذایی، بازار دوم فرابورس در روز شنبه میزبان عضو جدیدی می باشد. شرکت صنایع غذایی مینو شرق با سرمایه ۷ میلیارد تومانی ۱۰ درصد از سهام خود را عرضه خواهدکرد. سهمیه هر کارگزاری ۳۲۰۰۰ سهم اعلام شده است و ۴،۰۰۰،۰۰۰ سهم نیز به معامله گران بر خط کارگزاری ها اختصاص داده خواهد شد.

مجمع عمومی فوق العاده شرکت قند مرودشت به منظور بررسی افزایش سرمایه در تهران برگزار شد. سرمایه شرکت قند مرودشت با تصویب سهامداران از مبلغ ۲۳۰۷۱ میلیون ریال به ۱۲۰۰۰۰ میلیون ریال معادل ۴۲۰ درصد افزایش یافت که این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و به منظور اصلاح ساختار مالی وتامین سرمایه در گردش بخش تولیدی شرکت می باشد. همچنین در مجمع این شرکت عنوان شدکه نرخ فروش شرکت نسبت به ماه اخیر بهبود پیدا کرده و در حال حاضر روی قیمت ۱۸۱۰تومان معامله می شود و انتظار می رود بعد از عید ۱۹۰۰ تومان شود و در خرداد ماه هم امکان افزایش نرخ مجدد وجود دارد. همچنین با توجه به الزام سازمان بورس برای رسیدن سرمایه شرکت به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان شرکت مرحله‏ی دیگری برای افزایش سرمایه در نظر دارد.


سایر گروه­ها :

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت لیزینگ صنعت و معدن طی روز گذشته با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران در محل سالن بانک صنعت و معدن رسمیت یافت.

هیأت رییسه مجمع تقسیم ۱۵۰ ریال سود نقدی بهازای هر سهم را به تصویب رساند. همچنین انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی و مؤسسه حسابرسی سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی"ولصنم" از دیگر مصوبات مجمع بود.

روزگذشته شرکت قند مرودشت در مجمع عمومی فوق العاده خود افزایش سرمایه ۴۲۰ درصدی رابه تصویب رساند و بدین طریق سرمایه این شرکت قندی از مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است افزایش سرمایه "قمرو" از محل سود انباشته و به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش بخش تولیدی شرکت می باشد.


دربازار داخلی :

v با موافقت نمایندگان در خانه ملت، شرط برخورداری از تخفیف مالیاتی، تسویه بدهی مالیاتی سال قبل و ارائه اظهارنامه مالیاتی مربوط به سال جاری در مهلت اعلام شده از سوی سازمان امورمالیاتی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، با الحاق تبصره ای به ماده ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم موافقت کردند که به ازای هر ده درصد (۱۰%) افزایش درآمد اشخاص موضوع این ماده نسبت به درآمد سال گذشته آنها، یک واحد درصد و حداکثر تا پنج واحد درصد از نرخ های مذکور کاسته میشود.

براساس بند ۲۷ لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم متن زیر به‌عنوان تبصره(۷) به ماده(۱۰۵) الحاق می‌شود:

تبصره۷- به ازای هر ده درصد (۱۰%) افزایش درآمد اشخاص موضوع این ماده نسبت به درآمد سال گذشته آنها، یک واحد درصد و حداکثر تا پنج واحد درصد از نرخ های مذکور کاسته می شود. شرط برخورداری از این تخفیف تسویه بدهی مالیاتی سال قبل و ارائه اظهارنامه مالیاتی مربوط به سال جاری در مهلت اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی است.

براساس ماده ۱۰۵قانون مالیات های مستقیم جمع درآمد شرکت ها و درآمد ناشی از فعالیت های انتفاعی سایراشخاص حقوقی از منابع مختلف درایران یا خارج از ایران تحصیل می شود، پس از وضعزیان های حاصل از منابع غیر معاف وکسر معافیت های مقرر به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه ای می باشد، مشمول مالیات به نرخ بیست و پنجدرصد (۲۵%) خواهند بود.

v سفر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به ایران و دیدار با برخی زنان از جمله نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی درسفارت اتریش پیامدهایی به همراه داشته که اگر چه اشتون ایران را ترک کرده امااحتمالا در چند روز آینده نیز چنین بحث هایی ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امورخارجه، دیروز اعلام کرده بود که در همین زمینه به سفارت اتریش در تهران تذکر رسمی داده شده است.

افخم درخصوص برخی برنامه‌های غیر رسمی و هماهنگ نشدهدر جریان سفر اشتون به کشورمان، موارد پیش آمده را مبتنی بر نگاه متأثر ازبرخوردهای گزینشی سیاسی و دوگانه از مقوله مهم حقوق بشر دانست و گفته بود:«این‌گونه اقدامات به افزایش سوءظن مردم کشورمان در قبال غرب منجر خواهد شد و به روابط ایران و اتحادیه اروپایی کمکی نمی‌کند.»

اما امروز یکی از خبرگزاری ها از سوال بیش از ۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی از وزیر اطلاعات در این باره خبر دادکه قرار است فردا به صحن علنی مجلس تقدیم شود.

در بخشی از متن سئوال نمایندگان از وزیر اطلاعات آمده: «جناب آقای وزیر اطلاعات و عضو محترم شورای عالی امنیت ملی کشور! آیا با این واضحات بیان شده واقعاً نمی توانستید از این دیدارهای فعالین فتنه ۸۸ با هیات های دیپلماتیک که نشان آشکار دخالت در امور داخلی کشور و زیر سئوال بردن عزت و استقلال جمهوری اسلامی ایران است جلوگیری کنید؟»



v ایران و روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر به توافق رسیدند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: ایران و روسیه برای ساخت حداقل دو نیروگاه اتمی دیگر به توافق اولیه دست یافتند.

«بهروزکمالوندی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به سوالیدرباره نتایج مذاکرات مقامات سازمان انرژی اتمی ایران با «نیکلای اسپاسکی» معاون بین الملل شرکت دولتی روس اتم در تهران گفت: این مذاکرات منتهی به «پاراف پیش نویس پروتکل منظم (ضمیمه شده) به موافقتنامه ایران و روسیه در زمینه همکاری های هسته ای» شد که بر اساس موافقتنامه ۱۹۹۲ میلادی میان ایران و روسیه در زمینه همکاری های هسته ای دو طرف می توانند همکاری های خود را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: بر ایناساس، طرفین برای ساخت حداقل دو نیروگاه اتمی دیگر از نوع قدرت و هر یک با ظرفیت حداقل هزار مگاوات همراه با آب شیرین کن، در کنار واحد اول نیروگاه اتمی ایران دربوشهر به توافق رسیدند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: قرار است این توافقنامه به امضای دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و «سرگئی کرینکو» رییس روس اتم برسد که درباره زمان امضای آن تصمیم گیری خواهد شد.

کمالوندی تصریح کرد:قرار است طرفین بزودی درباره شرایط فنی و تجاری با یکدیگر مذاکره کنند و به تفاهم برسند.

به گفته وی، با توجه به شرایط اقتصادی و فنی، ساخت نیروگاه های اتمی بیشتر نیز در موافقتنامه میان ایراو و روسیه پیش بینی شده است.

در مذاکرات روز گذشته ایران و روسیه، سفیر روسیه در تهران، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی،محمد احمدیان معاون نیروگاهی این سازمان و نیز نمایندگانی از وزارت امور خارجه ومعاونت حقوقی دولت حضور داشتند.

«نیکلایاسپاسکی» معاون بین الملل رییس شرکت دولتی روس روز گذشته برای گفت وگو و مذاکرهدرباره ساخت نیروگاه های جدید و همکاری ها دراین زمینه به تهران سفر کرد.






دربازار جهانی :

v در پی وخیم تر شدن بحران اوکراین و همچنین انتشار گزارشات نا امیدکننده اقتصادی از سوی چین در روزهای گذشته، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن سرمایه گذاری به شدن بالا رفته و همین امر نیز قیمت این محصول را به بالاترین سطح در ۱۹ هفته گذشته رسانده است.

در معاملات صبح امروزدر بازارهای آسیایی هر اونس طلا با رشد قیمتی نزدیک به یک درصد به ۱۳۵۹،۸۳دلاررسید که این بالاترین قیمت از ۲۹ اکتبر سال گذشته تا کنون به حساب می آید. هر چند،در برهه کنونی این قیمت کمی پایین آمده و در سطح ۱۳۵۷،۵۸ دلار قرار گرفته است.

بحران ژئوپولیتیکی اخیر در اوکراین و همچنین سقوط بازارهای سهام آسیایی در پی گزارشات اقتصادی ناامیدکننده منتشر شده از سوی دولت چین به خصوص افت محسوس صادرات این کشور در ماه گذشته میلادی، عواملی هستند که در رشد قیمت ۱۳ درصدی طلا در سال جاری میلادی تاثیرشایانی داشته اند.

گفتنی است طی معاملات شب گذشته در بازار کالایی نیویورک نیز قیمت طلا در برهه ای از معاملات به سطح ۱۳۵۹،۹دلار رسید اما در نهایت بازار کمی از این سطح فاصله گرفت.

v خریـد نقدی مس درساعـات معاملاتی روز سه شنبه در بـورس لندن با افزایش همراه شد و با نرخ ۶ هزار و ۷۲۰دلار بر تن معامله شد.

طی معاملات روز سه شنبه در بازار فلزات لندن، فروش نقدی مس با افزایش رو به رو شد و به ۶ هزار و ۷۲۰.۵۰ دلار رسید. همچنین سفارش خریدمس برای سه ماهه آینده به مبلغ ۶ هزار و ۶۸۸ دلار معامله شد. این در حالی است که،خرید نقدی مس در ساعات معاملاتی روز دوشنبه به هر تن ۶ هزار و ۷۱۵ دلار رسیده بود.در این بین، خرید و فروش نقدی آلومینیوم با قیمت یک هزار و ۷۴۵.۵۰ دلار و یک هزارو ۷۴۶ دلار معامله شد. گزارش ها حاکی از آن است که خرید و فروش روی با نرخ دو هزار و ۷۰ و دو هزار و ۷۱ دلار انجام شد. سربهم در رینگ معاملاتی با نرخ دو هزار و ۷۸ دلار خریداری و با قیمت هر تن دو هزار و۷۹ دلار به فروش رسید.


درتالار نقره ای :

عرضه محصولات ۴ کشور خارجی در روز چهارشنبه

v روز چهارشنبه ۲۱اسفندماه، تالار معاملات بورس کالای ایران شاهد عرضه شمش طلای شرکت متالور سوئیس،پلی استایرن انبساطی دیرسوز شرکت ایست کم ترکیه، زایلین مخلوط و کنجاله کلزا پرکهندوستان به همرا نخود و عدس کانادا است. ضمن آن که تالار محصولات کشاورزی عرضه ۵کیلوگرم زعفران رشته ای تربت حیدریه را به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، در این روز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، شرکت متالورسوئیس ۱۰ کیلوگرم شمش طلای با عیار ۹۹۹.۹ را به قیمت پایه یک میلیون و ۵۰۰ هزارریال به ازای هر گرم راهی تالار معاملات می کند.

در گروه فولاد، شرکت ذوب آهن اصفهان، در صورت تقاضا،با ۵۵ هزار تن تیرآهن ۱۶ به قیمت پایه ۱۶ هزار ریال و به صورت سلف در تالارمعاملات حضور می یابد. این شرکت همچنین، ۴۸۴۰ تن میلگرد A۳-۱۴ و ۹۱۹۶ تن سبد میلگرد A۳-۱۲-۳۲را روی تابلوی عرضه می برد. شرکت فولاد خوزستان نیز در حالی ۲۰ هزار تن شمش بلومرا به قیمت پایه ۱۵ هزار و ۱۵۵ریال روی تابلوی عرضه می برد که در صورت استقبال مشتریان ۱۰۰ هزار تن دیگر به این حجم می افزاید.

از دیگر محصولات فولادی عرضه شده در این روز می توانبه ۲۲ هزار تن سبد میلگرد A۳-۱۴-۲۸مجتمع فولاد خراسان، ۵۵۰۰ تن سبد میلگرد A۳-۱۴-۲۵شرکت فولاد آذربایجان و ۴۴۰۰ تن سبد میلگرد A۳-۱۴-۲۵ گروه ملی صنعتی فولاد ایران اشاره کرد.

در گروه آلومینیوم نیز در صورت تقاضا، ۴ هزار تن شمش هزارپوندی ۹۹.۷، ۴۵۰۰ تن شمش هزارپوندی ۹۹.۲۵ و ۲ هزار تن شمش هزارپوندی ۹۹.۵مجتمع آلومینیوم هرمزگان(هرمزال) روی تابلوی عرضه می رود. ضمن آن که یک هزارتن کک متالورژی ۸۰-۲۵ شرکت کک سازی زرند عرضه را در تالار محصولات صنعتی و معدنی تجربه می کند.

شایان ذکر است، تالار محصولات کشاورزی شاهد عرضه ۵کیلوگرم زعفران رشته ای تربت حیدریه است. همچنین، ۱۵۰ تن کنجاله سویا پرک اکسدانه،۱۰۰ تن کنجاله کلزا پرک یگانه خزر و ۱۰۰ تن کنجاله کلزا پرک هندوستان روی تابلوی عرضه می رود.

از دیگر محصولات کشاورزی عرضه شده در این روز میتوان به ۳۹۶ تن عدس متوسط و ۳۲۸ تن نخود متوسط کانادا اشاره کرد.

گفتنی است، مجتمع های پتروشیمی اروند، اصفهان،آبادان، برزویه، بوعلی سینا، خراسان، رازی، شازند، شیراز، فن آوران،کارون،کرمانشاه، مارون و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران انواع مواد شیمیایی راراهی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی می کنند. از جمله مواد شیمیایی عرضه شدهدر این روز می توان به ارتوزایلن، اسید استیک، اسید سولفوریک، اسید نیتریک، الکیلبنزن خطی، اوره صنعتی،بنزن، ایزوبوتانول، پارازیلین، تری اتانول آمین، دی اتانولآمین، دی اتیل هگزانول، DEG،جوش شیرین، سود کاستیک، کربنات سدیم سبک، کربنات سدیم سنگین، کریستالملامین،گوگرد، منو اتیلن آمین، MEGو منومر وینیل استات اشاره کرد.

همچنین، حدود ۴۸ هزار تن انواع قیر، حدود ۲۵ هزار تنوکیوم باتوم و ۳۰۰ تن آرگون راهی تالار مذکور می شود. لازم به ذکر است، ۵۰۰ تنزایلین مخلوط هندوستان و ۱۷۶ تن انواع پلی استایرن انبسازی دیرسوز عرضه را تجربه کردند.

براساس این گزارش، تالار صادراتی شاهد عرضه ۲۱ هزارو ۶۰۰ تن انواع قیر شرکت های قیرآکام، فراشیمی روز، پویندگان فن و تجارت بینالملل، نگین فخر آذربایجان، نگین گام پارس و اصفهان قیر است. شرکت پالایش نفت آبادان نیز با ۱۵۰۰ تن گوگرد کلوخه در تالار مذکور حضور می یابد.

شایان ذکر است، در مجموع ۳۷۰ هزار تن انواع کالا دربورس کالای ایران عرضه می شود. http://hadidnews.com/vdce7o8w.jh8vpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما