تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۹
تولید نفت ایران در ماه دسامبر روزانه 25 هزار بشکه کاهش یافت.
ایران به رده پنجم تولید اوپک بازگشت
به نقل از دبیرخانه اوپک، منابع ثانویه اعلام کردند تولید نفت خام ایران در ماه ژانویه نسبت به دسامبر روزانه ۲۵ هزار و ۱۰۰ بشکه کاهش یافت و به دو میلیون و ۷۵۴ هزار بشکه در روز رسید.

این آمار نشان می‌دهد، ایران در نخستین ماه سال ۲۰۱۵ پس از عربستان و عراق، امارات و کویت پنجمین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت بوده است. این در حالیست که ایران در ماه گذشته پس از عربستان و عراق در رده سوم بزرگترین تولیدکنندگان اوپک قرار گرفته بود.

عراق در ماه ژانویه به رغم کاهش تولید روزانه ۲۷۹ هزار بشکه ای جایگاه خود را به عنوان دومین تولید‌کننده بزرگ اوپک پس از عربستان حفظ کرده و در این ماه روزانه سه میلیون و ۳۵۳ هزار بشکه تولید کرده است. این در حالیست که عراق در ماه قبل تر روزانه سه میلیون و ۶۳۲ هزار بشکه تولید کرده بود.

تولید نفت عربستان در ماه ژانویه روزانه با ۹۳ هزار بشکه افزایش نسبت به دسامبر به ۹ میلیون و ۶۸۳ هزار بشکه در روز رسید.

امارات در ماه گذشته روزانه ۶۳ هزار بشکه تولید نفت خود را افزایش داد و از دو میلیون و ۷۷۷ هزار بشکه در روز به روزانه دو میلیون و ۸۴۱ هزار بشکه رساند.

تولید نفت کویت نیز در این ماه روزانه با ۷۷ هزار بشکه افزایش از روزانه دو میلیون و ۶۹۹ هزار بشکه به دو میلیون و ۷۷۷ هزار بشکه در روز رسید. http://hadidnews.com/vdcdks0s.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما