تاریخ انتشار :شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۲
خدا نکند دولت گرفتار غفلت شده و وزیر علوم و رؤسای دانشگاهی انتخاب شوند که بوی فتنه و سکولاریسم بدهند.
از روحانی انتظار داریم فردی که بوی فتنه می‌دهد وزیر علوم نشود
 خطیب نماز جمعه تهران گفت: خدا نکند دولت گرفتار غفلت شده و وزیر علوم و رؤسای دانشگاهی انتخاب شوند که بوی فتنه و سکولاریسم بدهند و دانشگاهها را از پیشرفت علمی و فرهنگی دور کنند. این توقع ما از رئیس‌جمهور منتخب است.


به گزارش حدیدنیوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به مطالبی که از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام مطرح شد، گفت: ایشان مطالب بسیار کاربردی را مطرح کردند. ما نباید گرفتار غفلت شویم. باید از قرآن صبر و توکل بیاموزیم. همچنین باید مقاومت داشته باشیم و کارها را به موقع انجام دهیم.

وی افزود: مدیران در اداره کشور باید از ۲ پایگاه صبر و توکل بهره گیرند. ضمن آنکه هدف باید مشخص باشد. ما می‌خواهیم به کجا برسیم. مملکتی مثل آمریکا و یا اروپا داشته باشیم و یا مثل کشورهایی که اورانیوم دارند؟ از این رو هدف نباید فراموش شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اراده برای ما حرف اول را می‌زند، اظهار داشت: ما امت پیامبر اکرم هستیم. از این رو عزم و اراده ما باید عزم "خاتم" باشد و با توکل و صبر مسائل را به پیش ببریم. حضرت آقا آرمانی صحبت نمی‌کنند؛ ما از نظر جغرافیایی ذخایر غنی را در اختیار داریم و نشان دادیم می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

صدیقی با بیان اینکه جبهه دشمن ما استکبار است، افزود: آنها در مقام جنگ با ما هستند. ما در گذشته نهضت مشروطیت و نفت را گذراندیم و به انقلاب اسلامی و پیروزی آن رسیدیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور فوق استانداردهای جهانی است، تاکید کرد: برای مقابله با دشمن راهی جز مقاومت نداریم. این دهه، دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است. از این رو از دامنه کوه باید خود را به قله برسانیم. معتقدم برای مقابله با دشمنان هیچ راهی جز مقابله نداریم. همچنین در این راستا باید ۲ اولویت را مورد توجه قرار داد. اولویت اول اقتصاد و اولویت دوم پیشرفت‌های علمی است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: دولت بعدی از هر جایی که دولت قبلی به آن رسیده است، باید به همان مقدار در مسائل اقتصادی و علمی کشور را به پیش ببرد. از روی دلسوزی مطلبی را به رئیس‌جمهور منتخب می‌گوییم. دانشگاه‌های ما در مسیر علم قرار گرفته‌اند و آرامش در آن است و در فضای مذهبی نماز جماعت پرباری دارند. همچنین در مسئله ماهواره‌ها به معجزه‌های خوبی رسیده‌ایم. پس می‌توان گفت دانشگاهها در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌اند و نباید گرفتار غفلت شوند.

صدیقی تصریح کرد: خدا نکند دولت گرفتار غفلت شده و وزیر علوم و رؤسای دانشگاهی انتخاب شوند که بوی فتنه و سکولاریسم بدهند و دانشگاهها را از پیشرفت علمی و فرهنگی دور کنند. این توقع ما از رئیس‌جمهور منتخب است.

وی در ادامه سخنانش به حوادث اخیر در کشور مصر اشاره کرد و با بیان اینکه این اتفاقات تاسف‌بار است، کشور مصر را کشوری دارای تاریخ و اندیشه عنوان کرد و گفت: این کشور دارای دانشگاه هزار ساله است. در مقابل طاغوت پیروز شد. بنابراین از نخبگان و نویسندگان مصر توقع داریم که در جهت رفع این مشکلات اقدام کنند. ما خونریزی‌ها در این کشور را محکوم می‌کنیم. هیچ انسانی نمی‌تواند این خونریزی ها را قبول کند. متاسفانه حرکت عده‌ای مصداق خشونت است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: مصر باید از سوریه عبرت بگیرد و آنها در سوریه جنگ داخلی راه‌اندازی کردند و بعد به سراغ مصر رفتند. این اتفاقات فقط باعث خشنودی اسرائیل می‌شود. ما از نخبگان مصر می‌خواهیم دور هم بنشینند تا بتوانند انقلاب را در مسیر اسلام به ثمر برسانند.

صدیقی همچنین قراردادن حزب‌الله لبنان در گروه تروریستی را حادثه‌ای تلخ و ننگ‌آور عنوان کرد و با بیان اینکه حزب‌الله لبنان گروهی مؤمن، مقاوم، محبوب و جهانی است، اظهار داشت: حزب‌الله لبنان مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و اعلام کرد این رژیم تار عنکبوتی بیش نیست و حقیقتا رهبر آن سیدی بزرگ و انسانی وارسته و از مفاخیر عظیم یعنی سید حسن نصرالله است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی که برای ترور تشکیل شده حمایت می‌کند، اما حزب‌الله لبنان که گروهی دفاعی است را تروریست می‌داند، تاکید کرد: این کار غیر حقوقی، غیر اخلاقی، غیرقانونی و غیرانسانی است. بدانید حزب‌الله لبنان از این اقدامات آسیبی نمی‌بیند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این کار فقط بی‌آبرویی برای اتحادیه اروپا است، چرا که رژیم صهیونیستی به وضوح ترورهایی را انجام می‌دهند، اما آن را در لیست تروریست‌ها نمی‌نویسند. همچنین به منافقین ایران پناه می‌دهند و از این جریان حمایت می‌کنند.

صدیقی افزود: حزب‌الله لبنان در جهت دفاع از حقوق حقه مردم خود کار می‌کند، اما آنها این گروه را در فهرست گروههای تروریستی قرار دادند. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی در پایان خطبه دوم سالگرد تاسیس نماز جمعه را گرامی داشت و افزود: امیدوارم این پایگاه همواره پر موج باشد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه تهران نیز به اهمیت ماه مبارک رمضان پرداخت و با بیان اینکه ماه رمضان با برکت است، افزود:‌ ماه رمضان ماهی است که عمل در آن به هیچ وجه قابل مقایسه با ماه‌های دیگر نیست. امام حسن مجتبی (ع) فرموده‌اند که ماه مبارک رمضان ماه مسابقه است، پس کارهای خیر را باید در ماه رمضان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه الان وقت نجات خودمان است، گفت: در ماه مبارک رمضان باید چشم و گوش از گناهان دوری کند تا بتوانیم از این طریق یک سال خود را بیمه کنیم و دیگر مبتلا به گناهان نشویم. http://hadidnews.com/vdcdf90x.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما