تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۷
فروش مرزی بنزین حدود 57 درصد و گازوییل 46 درصد در سال 93 رشد داشته است.
رشد 57 درصد فروش مرزی بنزین در سال 93
محمدرضا مظلومی مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: ۵ هزار میلیارد ریال در آمد حاصل از فروش نفت گاز(گازوییل) در مرزهای زمینی کشور، سال گذشته به خزانه دولت واریز شد.

وی افزود: این مبلغ از محل فروش ٢٠٠ میلیون لیتر نفت گاز در قالب فروش در بازارچه های مرزی و باک پر، به خزانه دولت وارد شده است.

وی ادامه داد: فروش مرزی نفت گاز (گازوییل) در سال گذشته نسبت به سال ٩٢ از نظر کمی ٤٦ درصد و از نظر ریالی نیز ٢١ درصد افزایش یافته است.

وی از فروش ٤,١ میلیون لیتر بنزین در مرزهای کشور (در قالب فروش مرزی و باک پر) خبر داد و گفت: درآمد حاصل از فروش این مقدار بنزین، ١٢٢ میلیارد ریال بوده است.

مظلومی تصریح کرد: بنزین فروخته شده در مرزهای کشور در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، به لحاظ کمی، ٥٧ درصد و از نظر ریالی نیز هشت درصد رشد داشته است.

در طرح 'باک پر' خودروهای خروجی از مرز ایران به سمت کشورهای مقصد، باید باک سوخت خود را پر کنند.

مبنای نرخگذاری در این طرح، قیمت گازوییل در نخستین جایگاه سوخت آنسوی مرز ایران است که به وسیله کمیته نرخگذاری استان مربوط اعلام می شود.

جمع آوری باک های اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز، توجه به استانداردسازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیرمجاز سوخت از ویژگی های مهم اجرای طرح فروش 'باک پر' بنزین و گازوییل است.

http://hadidnews.com/vdcd9j0s.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما