تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۳
رفتارهای منتظری که متاثر از فضاسازی «نفوذ» منافقین در بیت ایشان بود باعث شد که امام خمینی (ره) متناسب با جایگاه ایشان تصمیم به برکناری ایشان از منصب جانشین بگیرند.
نامه‌های محرمانه و سری منتظری چگونه در رادیو بی بی سی خوانده می‌شد؟

به گزارش حدید نیوز: حسنعلی منتظری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز مهم نظام اسلامی حضور پیدا کردکه مهم‌ترین آن «قائم مقامی رهبری» بود. ولی شخصیت نفوذپذیر ایشان یا همان “ساده لوحی” باعث شد که یکی از اهداف نفود دشمن قرار بگیرد.

اولین گام برای نفوذ در منتظری چه بود؟

اولین گام برای نفوذ در تصمیم های آیت الله منتظری از سوی مهدی هاشمی (برادر داماد آقای منتظری) رخ داد؛ ایت الله منتظری به وی اعتماد فراوانی داشتند ولی او با استفاده از حمایت ایشان تلاش خود برای قدرت یابی در عرصه سیاسی با حذف فیزیکی رقیبان آغاز کرده بود هرچند انتقاد به رفتار وی از سوی علما صورت می پذیرفت ولی آقای منتظری قبول نمی کردند.

آیت‌الله مشکینی رئیس وقت مجلس خبرگان ضمن نامه ای به منتظری در تاریخ ۱/۷/۶۴، درباره نگرانی نمایندگان مجلس خبرگان از اطرافیان او چنین می نویسد: «… نظر اغلب دوستان برای روز مبادا شمایید. لکن با یک نگرانی خاص از ناحیه بیت و بعضی حواشی آن جناب. پیوسته از دوستان صمیمی‌تان اظهار ناراحتی می شنوم، حتی در مجلس نیز مطرح شد و بی سروصدا گذشت و قبلا هم پس از سمینار ائمه جمعه، برخی به حقیر می گفتند به حضورتان گفته شود و اینان از دوستان مخلص آن جناب‌اند و شما را برای اسلام می دانند و راضی نیستند شخصی که از آن عموم است، در قبضه خصوص باشد…» همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری وزیر اطلاعات وقت در کتاب سنجه انصاف می نویسد: «نخستین بار که موضوع مهدی هاشمی را با آقای منتظری مطرح کردم، روزهای پایانی سال ۱۳۶۴ بود. در ملاقاتی که در اتاق مطالعه ایشان برگزار شد، تلاش کردم ماجرای مهدی هاشمی را به میان کشیده و با ایشان در این باره گفتگو کنم. خلاصه کلام این بود: ارتباط مهدی هاشمی و همکاران او با بیت شما در شرایطی که همه مسئولان و دوستان و خطوط سیاسی وفادار به انقلاب با آنان مخالفت می کنند، ممکن است چندان به مصلحت شما نباشد. جناح های سیاسی موجود، دفتر تبلیغات، جامعه مدرسین و… حتی آقای هاشمی رفسنجانی نیز به این رابطه خوش بین نیستند…»

مهدی هاشمی در اعترافات خود با اشاره به چگونگی نفوذ در بیت منتظری می‌گوید: «مسأله این بود كه دفتر منتظری را به عنوان یك پایگاه برای تحقق اهداف خودم اهدافی كه به آن ایمان داشتم و فكر می‌كردم اهداف حق مطلق است انتخاب كنم، زمینه‌هایی وجود داشت اول اینكه مسئول دفتر او برادرم بود و آن رابطه و اعتماد متقابلی كه بین من و اخوی وجود داشت، این زمینه پارامتر مثبتی بود كه مرا در این فكر موفق بكند، از آن طرف منتظری از سال‌های دور به من اعتماد داشت و این اعتماد را من یك پارامتر مثبتی جهت اهداف خودم می‌دانستم سوم اینكه آقا سعید فرزند آقای منتظری هم با ما همدلی و هماهنگی داشت و از طرفی تعدادی از دوستان هم از قدیم و جدید در دفتر وجود داشتند.» علاوه بر این مهدی هاشمی با ایجاد شبكه نفوذ در ارگان‌ها و ادارات مختلف، اقدام به سرقت اسناد و مدارك طبقه‌بندی شده و اخبار و اطلاعات كرد.

نفوذ منافقین در منتظری، چه سرنوشتی را برای وی رقم زد؟

رفتارهای آیت الله منتظری که متاثر از فضاسازی «نفوذ» منافقین در بیت ایشان بود باعث شد که امام خمینی (ره) متناسب با جایگاه ایشان تصمیم به برکناری ایشان از منصب جانشین بگیرند و در پیام امام خمینی به ایشان مسئله «نفوذ» تاکید شده بود که «نفوذی‌ها بارها اعلام کرده‌اند ‌که حرف خود را ‌از دهان ساده‌اندیشان موجه می‌زنند. من بارها اعلام کرده‌ام ‌که با هیچ کس در هر مرتبه‌ای ‌که باشد عقد اخوت نبسته‌ام. چهارچوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته ‌است. دفاع ‌از اسلام و حزب الله اصل خدشه‌ناپذیر سیاست جمهوری اسلا‌می ‌است»

نامه محرمانه منتظری به امام چگونه در رادیو بی بی سی خوانده شد؟

ارتباط میان اعضای دفتر آیت الله منتظری و رسانه های بیگانه به حدی بود که نامه های محرمانه ایشان به امام خمینی (ره) در رادیو بی بی سی خوانده شد.  حجت الاسلام والمسلمین ری شهری وزیر اطلاعات وقت در خاطرات خود(سنجه انصاف ص۲۷۴) می گوید: «پیام امام به مهاجرین جنگ تحمیلی(۲/۱/۶۸) به روشنی نشان می داد که ایشان تصمیم خود را در مورد برکناری آقای منتظری گرفته ؛ اما دو روز بعد از این پیام ، حادثه ای پیش آمد که ظاهرا موجب تسریع در این امر و تشدید برخورد امام با منتظری شد و آن این بود که نامه محرمانه منتظری به امام که مربوط به هشت ماه قبل می شد و در آن نامه ، آقای منتظری نسبت به اعدام منافقین اعتراض کرده بود از رادیو بی بی سی منتشر شد.» همچنین آقای منتظری در مورد پخش نامه خود به امام از رادیو بی بی سی می گوید : «با کمال تعجب مشاهده شد فردای آن روز که من نامه ۴/۱ را برای بیت امام فرستادم، نامه محرمانه من خطاب به مرحوم امام که درباره اعدام ها بود و مربوط به هشت ماه قبل می شد، از طریق بخش فارسی رادیو بی بی سی خوانده شد و پیدا بود که اگر امام این قضیه را می فهمیدند به شدت عصبانی می شدند، بخصوص اگر به ایشان بگویند این نامه از طریق بیت من برای بی بی سی فرستاده شده است. » (خاطرات آقای منتظری ص ۶۷۲)

مرور حوادثی که در دوران حضور منتظری در مناصب عالی نظام داشت، نشان دهنده نفوذ گسترده جریان های ضدانقلاب و معاند همچون منافقین در بیت ایشان بود. به گونه ای که اسناد محرمانه و سری در اختیار دشمن قرار می گرفت. البته این نمونه ای از اقدامی بود که از مسیر ایشان و در قالب خیانت به اسلام و انقلاب شکل گرفته بود. نمونه های متعددی از نفوذ در منتظری وجود دارد که باعث ضربات جبران ناپذیر به نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران در دهه ۶۰ شده است.

 

http://hadidnews.com/vdcd5z0s.yt0oz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما