تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
منابع غربی اعلام کردند مجوز فروش هواپیماهای آمریکایی به ایران از سوی باراک اوباما امضا شد.
اوباما مجوز فروش هواپیما را به ایران امضا کرد
به گزارش حدید نیوز؛ یو اس تودی؛ منابع آمریکایی اعلام کردند همزمان با نزدیک شدن به روز اجرای توافق هسته‌ای ، "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا، مجوز صادرات هواپیمای مسافربری به ایران را امضا کرد.
  
 روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی در مطلبی نوشت: اوباما رئیس‌جمهور روز جمعه گام دیگری به سوی اجرای برجام برداشت و به "جان کری،" وزیر خارجه آمریکا، مجوز داد تا اجازه صادرات هواپیماهای مسافربری به ایران را بدهد.
مقامات کاخ سفید روز جمعه تصریح کردند تا زمانیکه ایران به تعهدات خود طبق برجام پایبند نباشد، کاهش تحریم‌هایی صورت نخواهد گرفت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز باید همکاری ایران را تأیید کند و راستی‌آزمایی ضروری است.
 
"بن رودز،" معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، در یک ضیافت ناهار به میزبانی بلومبرگ درباره فرایند پیشروی برجام گفت: آنها تقریباً گام‌های مهم هسته‌ای را تکمیل کرده‌اند و موردی باقی نمانده که نادیده گرفته باشد. ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بود و عقب‌گرد چشمگیری در برنامه هسته‌ای این کشور به چشم می‌خورد.
 
در همین حال 13 سناتور جمهوری خواه با ارسال نامه‌ای برای اوباما از او خواستند تحریم‌های جدیدی به دلیل آزمایش موشکی ایران، علیه این کشور وضع کند. آنها در این نامه مدعی شدند: رفتار متخاصم ایران نباید بدون مجازات باقی بماند. "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این نامه اظهار داشت: طبق توافق هسته‌ای آمریکا موظف به لغو تحریم‌ها است و از وضع تحریم‌های جدید در دیگر حوزه‌ها منع شده است.
 
وی در این باره گفت: مذاکرات هسته‌ای و مفاد آن از ابتدا روشن و واضح بود. مذاکرات بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شده که نگرانی اصلی واشینگتن نیز در همین رابطه بوده است. این موضوع برای متحد اصلی ما، اسرائیل، هم بزرگترین نگرانی بود. موضوع آزمایش موشک‌های بالستیک از مواردی است که برای آن تحریم درنظر گرفته شده؛ اما باید آن را از موضوع هسته‌ای جدا دانست. واشینگتن به فشارهای خود علیه ایران برای توقف آزمایش‌های موشکی ادامه می‌دهد.
http://hadidnews.com/vdcd5k0s.yt0s96a22y.html
منبع : مهر
نام شما
آدرس ايميل شما