تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۹
رویکردی انسان‌محور در ۴۵ دقیقه

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

روایت ۴۵ دقیقه‌ای سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، کارگردان را مجبور کرده تا در زمانی کوتاه، قصه‌ای با مفاهیم اخلاقی بلند را بیان کند.
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد
به گزارش حدیدنیوز، سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» از سری سریال های پخش شده از رسانه ملی است که حضور ثابتی در لیست برنامه های مناسبتی پیدا کرده است.

داستان های تاثیر گذار و گاها متاثر کننده ای که توانسته است جای خوبی بین مخاطبان رسانه ملی باز کند.

این مجموعه اپیزودیک در هر بخش که روایتی مجزا دارد پیامی اخلاقی را منتقل کرده و در ایام ماه مبارک رمضان در سال ۹۱ نیز عنوان دومین مجموعه تلویزیونی پرمخاطب سیما را به خود اختصاص داد.

مهمترین علت محبوبیت «مجموعه شاید برای شما اتفاق بیفتد» داستان های مختصر و مفید ان است.کش دار بودن سریال ها و به اصطلاح اب بستن به آنها سالهاست تکنیک جدید برای فراری دادن مخاطب از رسانه شده است!

روایت ۴۵ دقیقه ای این سریال کارگردان را مجبور کرده است در زمانی کوتاه قصه‌ای با مفاهیم اخلاقی بلند را بیان کند. سری جدید این مجموعه که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۱۹ میهمان خانواده ها است و تکرار آن همان شب از ساعت ۲۳ برای علاقه مندان پخش می شود تا امروز نظر مخاطبان خود را جلب کرده است.

از سوی برخی سازندگان فیلم ها و سریال های تلویزیونی، فرصت ناکافی و سیستم تصویربرداری دیجیتال و ویدئویی به عنوان دلیل سطح نازل کارها ذکر می شود. با این که نمونه هایی در همین تلویزیون وجود دارد که با همین شرایط، خروجی استانداردی داشته اند. یکی از این معدود کارها، مجموعه ی اپیزودیک «شاید برای شما اتفاق بیفتد» است.

آن چه در اکثر قسمت های این مجموعه وجود دارد، توجه به داستان با رویکردی انسان محور است. بر عکس آن چه در اکثر فیلم های دینی و معنا گرا قصد القای اجباری آن به بیننده هست، در این سریال این اتفاق نمی افتد و فقط قصه تعریف می شود، منظور از داستان، وجودعناصر داستانی و دراماتیک در مفهوم کلی نیست، بلکه اتفاقی است که قصه را می سازد یا حداقل قصه را جلو می برد

در شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، بازی های درخشانی نمی بینیم، شاید این کاملا عمدی باشد، آن چه مهم است قصه ای است که صورت می گیرد و پررنگ شدن بازی یک بازیگر، خطر شهید شدن سوژه را در پی دارد. بازی ها در حد قابل قبولی هستند که رویداد دراماتیک را تصویر و روایت کنند. از قضا این روایت در مفهوم ادبی آن، ادبیات داستانی و روایی نمی ماند، و تفاوت ادبیات نمایشی و ادبیات داستانی در فرم ومحتوای این مجموعه وجود دارد. http://hadidnews.com/vdcciiqi.2bq108laa2.html
منبع : آوینی فیلم
نام شما
آدرس ايميل شما