تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
درست همزمان با ابلاغ رسمی کاهش قیمت اینترنت آزاد موبایل، اپراتور دوم تلفن همراه یا همان ایرانسل، نرخ بسته‌های اینترنتی خود را به ۲ برابر افزایش داد.
بسته های اینترنتی چرا گران شد ؟/افزایش تعرفه برخی بسته های پر طرفدار اپراتور دوم
درست همزمان با ابلاغ رسمی کاهش قیمت اینترنت آزاد موبایل، اپراتور دوم تلفن همراه یا همان ایرانسل، نرخ بسته‌های اینترنتی خود را به ۲ برابر افزایش داد. این موضوع واکنش شدید مشترکان این اپراتور را به‌دنبال داشت تا جایی که صفحه اجتماعی وزیر ارتباطات در کلوب و صفحه رسمی این اپراتور در اینستاگرام با حجم بالایی از پیام‌های اعتراضی مواجه شد .

به گزارش حدیدنیوز، عصبانیت مشترکان ایرانسل از دو برابر شدن قیمت بسته‌های اینترنتی به اندازه‌ای بود که برخی از آنان اپراتور خود را به تحریم سیم کارت‌های ایرانسل و استفاده نکردن از بسته‌ها تهدید کردند. در این میان وزیر ارتباطات که بارها وعده ارزان شدن اینترنت را مطرح و با این موضوع خود را به سرخط خبر رسانه‌ها تبدیل کرده بود در پاسخ به اعتراض مشترکان ایرانسل، عملا ًدر نقش مدافع اپراتور دوم ظاهر شده است. محمود واعظی در سفر اخیر خود به غرب کشور به خبرنگاران کرمانشاهی اعلام کرده است قیمت اعلام‌شده از سوی اپراتور دوم از سقف تعیین شده بالاتر نبوده و بنابراین ایرانسل مرتکب تخلف نشده است. این درحالی است که با محاسبه حداکثر قیمت مجاز، نرخ بسته‌های یک ماهه ایرانسل تا رسیدن به ٥٠٠‌هزار تومان تخلف محسوب نمی‌شود !

پس از ورود اپراتورها به عرصه ارائه‌ی خدمات نسل سوم؛ در دوره‌ای قرار بر آن بود که تعرفه‌های جدیدی برای خدمات اینترنتی آنها تعریف شود برهمین اساس در مذاکرات مختلفی که میان مسوولان کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و مدیران اپراتورهای موبایل صورت گرفت، ابتدا قرار بر آن شد که تعرفه هر کیلوبایت داده تلفن همراه به ۲.۵ ریال برسد .

این موضوع باعث می‌شد کاربران برای استفاده آزاد از اینترنت موبایل حتی برای بازکردن یک سایت خبری ملزم به پرداختن هزینه‌اینترنت حدود ۳۰۰ تومان شوند، حتی این تعرفه‌ها به قدری بالا بود که پس از اعلام آنها یکی از اعضای شورایعالی فضای مجازی نیز به انتقاد از آنها پرداخته و این روند را منطقی ندانست که افراد برای دانلود یک فیلم از طریق اینترنت موبایل مجبور باشند هزینه‌اینترنت بالغ بر ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کنند .

برهمین اساس به دنبال انتقادات مختلف، وزیر ارتباطات یادآور شد: تعرفه ۲.۵ ریالی بیشتر پیشنهاد و خواسته اپراتورها بوده و این تعرفه بار دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از انجام بررسی‌های مجدد قرار بر آن شد که هر کیلوبایت داده همراه تعرفه‌ای معادل نیم ریال در سیم‌کارت‌های دائمی و ۰.۷۵ ریال در سیم‌کارت‌های اعتباری داشته باشند .

البته بنا بر اعلام ایرانسل با اعمال تعرفه‌های جدید اینترنت همراه و نرخ جدیدی که برای اینترنت موبایل مصوب شده هزینه کاربران تا ۰.۰۳۳ کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که به گفته مسوولان حدود ۸۰ درصد مشترکان اینترنت تلفن همراه از بسته‌های تشویقی استفاده می‌کنند .

البته توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که قیمت بسیاری از بسته‌ها ثابت و بدون تغییر مانده، اما بسته‌هایی که گران شده‌اند پرطرفدارترین بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل بودند که بسیاری از کاربران از آنها استفاده می‌کردند .

در این میان همراه اول به‌عنوان بزرگترین رقیب اپراتور دوم، همچنان نرخ بسته‌های اینترنتی خود را ثابت نگه داشته است ؛ این اپراتور فعلا تصمیم برای افزایش نرخ بسته‌های خود ندارد و این موضوع ممکن است در آینده بررسی و بازنگری شود.

در حال حاضر قیمت بسته یک روزه با حجم ١٥٠ مگابایت همراه اول ١٠٠٠ تومان، ٧روزه با حجم ٨٠٠ مگابایت ٥‌هزار تومان، ٣٠ روزه با حجم ٢,٥گیگابایت ١٠هزارتومان است. بسته شبانه همراه اول با مدت زمان یک هفته که از ساعت ٢٣ تا ٨ صبح فعال می‌شود نیز ٨‌هزار تومان قیمت دارد http://hadidnews.com/vdcce4q1.2bqsp8laa2.html
منبع : رویکرد
نام شما
آدرس ايميل شما