تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
آمار اعلامی بانک مرکزی از صادرات و واردات گمرکی کشور

فاصله ۴ میلیارد دلاری واردات و صادرات کالا در اقتصاد کشور

در سه ماهه ابتدایی سال جاری ارزش واردات کشور حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بیشتر از صادرات بود.
فاصله ۴ میلیارد دلاری واردات و صادرات کالا در اقتصاد کشور
به گزارش حدیدنیوز، در سه ماهه ابتدایی سال جاری ارزش واردات کشور حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بیشتر از صادرات بود.

آمار اعلامی بانک مرکزی از صادرات و واردات گمرکی کشور در سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که در این دوره میزان واردات کشور در مجموع ۹ میلیون و ۷۵۵ هزار تن به ارزش ۱۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلار بوده است.

این در حالی است که در بین سه ماهه فصل بهار بیشترین واردات از نظر ارزش مربوط به اردیبهشت ماه با حدود پنج میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلار به میزان سه میلیون و ۴۶۸ هزار تن بوده است.

ایسنا می نویسد : همچنین واردات در خردادماه با وجود افزایش مقداری از نظر ارزش نسبت به اردیبهشت ماه کاهش یافته است به طوری که در این ماه سه میلیون و ۶۰۷ هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۶۹۸ میلیون دلار به کشور وارد شد.

بنا بر این گزارش، میزان واردات در فروردین ماه نیز دو میلیون و ۶۸۰هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۵۵۶ میلیون دلار بوده است.

اما تغییرات میزان و ارزش صادرات در سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که در مجموع ۱۹ میلیون و ۷۳۴ هزار تن به ارزش هشت میلیارد و ۶۸ میلیون دلار کالا از کشور صادر شده است.

بر این اساس بیشترین ارزش صادرات در فصل ابتدایی سال به اردیبهشت ماه هفت میلیون و ۲۹۸ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۹۷۲ میلیون دلار اختصاص دارد.

در عین حال میزان صادرات در خرداد با شش میلیون و ۶۷۳ هزا تن به ارزش دو میلیارد و ۹۴۵ میلیون دلار و در فروردین ماه نیز با پنج میلیون و ۷۶۳ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۱۵۱ میلیون تن بوده است. http://hadidnews.com/vdcbswbf.rhbg0piuur.html
منبع : اقتصاد پرس
نام شما
آدرس ايميل شما