تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
در آستانه برگزاری انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشور و سپس انتخابات هیات نمایندگان اتاق ایران و در ‌‌نهایت انتخابات ریاست اتاق ایران، شش گزینه برای صدارت بر کرسی ریاست اتاق ایران مطرح ترند.
کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی؟
به گزارش حدیدنیوز، هجدهم اسفند ماه سال جاری انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برگزار و پس از آن انتخابات هیات رئیسه اتاق‌های بازرگانی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا بعد از مشخص شدن این اعضا و نمایندگان اتاق های شهرستان ها در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، هیات رئیسه و رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران انتخاب شود.

در این انتخابات گرو‌ه «مجمع فعالان توسعه»، «تحول‌خواهان»، «ائتلاف برای فردا» و «پشگامان توسعه» به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

تقریبا از هر کدام از این گروه‌ها یک تا دو مهره سرشناس مدعی دریافت صندلی ریاست و تکیه زدن بر آن هستند. افرادی که هر چند در پاسخ به این سوال که آیا شما برای ریاست اتاق بازرگانی کاندیدا می‌شوید یا خیر محافظه‌کارانه پاسخ می‌دهند: "هنوز معلوم نیست"،"قابل پیش‌بینی نیست"،"تصمیمی ندارم" و غیره.

این سوال از افرادی در هیات نمایندگان فعلی اتاق بازرگانی پرسیده شده‌ که بیشترین احتمال حضور در رقابت ریاست اتاق بازرگانی در مورد آنها وجود دارد و هرچند برخی از آنها پاسخ مشخصی نمی‌دهند اما نمی توان تلاش های انتخاباتی آنها را نادیده گرفت.

اسدالله عسگراولادی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی و چهره شناخته در میان تجار است. وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارید در دور جدید انتخابات اتاق بازرگانی کاندیدای ریاست اتاق شوید؟ می گوید:نه نمی‌شوم.

اما پس از آن ادامه می دهد: من در حال حاضر فقط کاندیدای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هستم و فعلا تصمیمی در خصوص سوال شما ندارم.

گزینه مطرح دیگر مسعود خوانساری است. وی سال گذشته پس از ترک اتاق بازرگانی از سوی محمد نهاوندیان در رقابت با غلامحسین شافعی برای تکیه بر صندلی ریاست اتاق ایران با اختلاف ناچیزی از وی شکست خورد.

خوانساری در پاسخ به این سوال که شما برای ریاست اتاق بازرگانی کاندیدا می‌شوید؟ بیان می کند: هنوز معلوم نیست، اصلا مشخص نیست.من نه تمایل مثبت و نه تمایل منفی نسبت به حضور در انتخابات ریاست اتاق بازرگانی دارم.

این در حالیست که برخی شنیده‌ها در اتاق بازرگانی حاکی از تمایل مثبت خوانساری برای حضور در سمت ریاست اتاق بازرگانی دارد.

اما گزینه دیگر محمدرضا بهزادیان است. وی هرچند در انتخابات دو دوره پیش اتاق بازرگانی تهران توانسته بود به ریاست اتاق بازرگانی تهران برسد اما به به واسطه باطل شدن کارت بازرگانی اش مجبور شد اتاق بازرگانی تهران را ترک کند. بهزادیان در پاسخ به سوالی در مورد کاندیدا شدن یا نشدن برای ریاست اتاق ایران می گوید:قابل پیش بینی نیست.

البته وی در ماه‌های گذشته برای دریافت مجدد کارت بازرگانی خود تلاش کرده و برخی اعضای اتاق بازرگانی معتقدند که بهزادیان برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی در حال فعالیت است.

یحیی آل اسحاق، رئیس فعلی اتاق اتاق بازرگانی تهران نیز گزینه مطرح دیگر برای ریاست اتاق بازرگانی ایران است. وی پاسخ "احتمالا" را انتخاب می کند. وی در حال حاضر نیز هادی کشتی مجمع فعالان توسعه در اتاق بازرگانی است.

اما علی‌نقی خاموشی، رئیس اسبق اتاق بازرگانی ایران که در دوره اخیر انتخابات ریاست اتاق بازرگانی شکست خورده است، پاسخ متفاوت تری می دهد و می گوید:"حتی هنوز تصمیم نگرفته‌ام حتی در انتخابات هیات نمایندگان شرکت کنم."

علاوه بر این گزینه ها، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز که در زمان انتخابش در سمت ریاست اتاق بازرگانی به شدت مورد حمایت محمد نهاوندیان و اعضای اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها قرار گرفته بود مدتی پیش در گفت و گو با اقتصاد نیوز اعلام کرده بود: در دوره بعد من رئیس نیستم.

هرچند روند انتخابات اتاق بازرگانی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بارها بازی در دقیقه ۹۰ تغییر می‌کند و هیچ چیز قطعی نیست اما از نگاه برخی از فعالا اتاق بازرگانی این شش چهره بیشترین احتمال برای حضور در انتخابات هیات رئیسه و به خصوص انتخاب ریاست اتاق بازرگانی ایران را دارند. البته باید توجه کرد که این احتمالات در شرایطی قوت می‌گیرید که هر کدام از این افراد ابتدا برای شرکت در انتخابات هیات نمایندگان تعیین صلاحیت شده و رای بیاورند. http://hadidnews.com/vdcbs5bf.rhb5gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما