تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۳
شرکت انی ایتالیا بر پایه حجم ذخایر و تولید نفت و گاز کشورها در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد نفت آمریکا ۱۰ و گاز این کشور ۱۴ سال دیگر تمام می‌شود اما ایران تا ۱۳۵ سال دیگر نفت و تا ۲۱۱ سال آینده گاز دارد.
ایران ۱۳۵ سال نفت و ۲ قرن گاز دارد/ نفت آمریکا ۱۰ سال دیگر تمام می‌شودنفت
به گزارش حدیدنیوز، شرکت نفتی انی ایتالیا در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرد ایران تا ۱۳۵ سال دیگر نفت داشته باشد.

بر اساس این گزارش با توجه به میزان ذخایر و تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۳ این کشور تا ۱۳۵ سال دیگر نفت خواهد داشت که بر این اساس ایران آخرین کشوری خواهد بود که نفتش تمام می‌شود.

پس از ایران عراق قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود ذخایر نفتی‌اش تا ۱۲۲ سال آینده تمام شود. کانادا با ۱۲۰ سال در رتبه سوم قرار گرفته است.

این شرکت ایتالیایی همچنین پیش‌بینی کرده است نفت کویت تا ۹۲ سال، نفت امارات تا ۷۵ سال، نفت عربستان تا ۶۴ سال، نفت روسیه تا ۲۰ سال، نفت چین تا ۱۶ سال و نفت آمریکا و مکزیک تا ۱۰ سال آینده تمام شود.

ایران همچنین آخرین کشور جهان خواهد بود که ذخایر گازی‌اش به اتمام می‌رسد. بر اساس برآوردهای انی با توجه به حجم ذخایر و تولید گاز ایران در سال ۲۰۱۳ انتظار می‌رود ذخایر گازی ایران تا ۲۱۱ سال دیگر دوام بیاورد.

قطر پس از ایران کشور دوم از این نظر است به‌طوری که ذخایر گازی این کشور ۱۴۶ سال دیگر دوام می‌آورد. ذخایر گازی عربستان به‌عنوان سومین کشور ۱۰۲ سال دیگر تمام می‌شود.

اما روسیه که بزرگ‌ترین دارنده ذخایر گازی جهان است تنها تا ۷۵ سال دیگر گاز دارد.

میزان دوام ذخایر گازی سایر کشورها عبارت است از: الجزایر ۵۵ سال، اندونزی ۳۵ سال، چین ۲۹ سال، نروژ ۲۵ سال، آمریکا ۱۴ سال و کانادا ۱۲ سال. http://hadidnews.com/vdcbf5bf.rhb8fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما