تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : مراحل نهایی قرارداد مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت رنو در حال انجام است.
علاقمند به مشارکت در خودروسازی هستیم
به گزارش حدید نیوز و به نقل از "شاتا" ، محمدرضا نعمت‌زاده در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با بیان اینکه امسال بیش از 40 درصد در خودرو رشد تولید داشته ایم افزود : خودرو عامل توسعه و رونق اشتغال است ولی عده ای با اهداف سیاسی کمپینی را برای ضربه زدن به این صنعت تشکیل دادند .
وی با اشاره به توافق یک شرکت خودرویی با شرکت خودرویی از کره جنوبی تصریح کرد : البته از این توافق راضی نیستیم و دوست داریم با مشارکت کارکنیم و اینجا بازار آنها نیست . ما خواسته نا معقولی نداریم و می خواهیم همانطور که بازار خودمان را در اختیار آنها می گذاریم بخشی از بازرا آنها نیز در اختیار ما باشد.
نعمت زاده اظهار کرد : ایرانیان افراد علاقمند و مستعدی هستند و باید بخشی از مراکز تحقیقاتی کشورهای مشارکت کننده در صنعت خودرو به ایران بیاید.
وی اضافه کرد : در ابتدای شروع به کارم در این وزارتخانه در سال 92 شاید اولین کاری که انجام دادم تدوین برنامه راهبردی صنعت خودروتا1404 بود که با کمک علاقمندان انجام شد.
نعمت‌زاده ادامه داد: از خودروسازان می‌خواهم نسبت به ارتقاء خدمات فروش و پس از فروش خود اقدام کنند زیرا مردم نسبت به آنچه از ما می‌بینند قضاوت می‌کنند نه آنچه که ما دوست داریم مردم بگویند.
وی با اشاره به 8 میلیون مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش خودرو افزود : رضایت مردم را شرط بدانیم چون بدون رضایت مردم و مشتریان بازار را از دست می دهیم.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: زمانی که فعالیت‌ خود را آغاز کردم، انتقادات نادرستی از صنعت خودرو صورت می‌گرفت که البته صنعت خودرو مستحق این انتقادات نبود.
نعمت‌زاده گفت: طبق گزارشی ۲۵ درصد نارضایتی مردم از خدات پس از فروش به دلیل کمبود و نبود قطعات یدکی بود.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش کنترل کیفیت ، کیفیت خودرو ها روبه بهبود است و الان روی خدمات پس از فروش متمرکز شده ایم .
نعمت زاده با بیان اینکه سال آینده استاندارد آلایندگی خودروها باید به یورو ۵ ارتقاء یابد، یاد آور شد:  در سال‌های گذشته با ارتقاء استاندارد آلایندگی به یورو ۴، یک میلیون تن از میزان آلایندگی خودروها کاسته شده است و ظرف 2 سال استانداردهای خودرو را از 54 به 81 مورد رساندیم و بر اساس استانداردها خودروسازی و قطعه سازی و پلت فرم ها باید تغییر کند .
وی در بخش دیگری از صحبت خود تصریح کرد: بدترین چیز برای صنعتگر پرداختن به اموری است که ارتباطی با تولید ندارد و پیشنهاد می کنم اگر دوستان هزینه هایی دارند که ربطی به تولید ندارد از این بخش ها صرف نظر کنند http://hadidnews.com/vdcb9gbf.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما