تاریخ انتشار :شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۷
کره شمالی و کره جنوبی روز جمعه توافق کردند اولین جلسه برای اتحاد خانواده‌های از هم جدا افتاده بعد از جنگ کره ۲۵ تا ۳۰ سپتامبر برگزار شود.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، کره جنوبی و کره شمالی روز جمعه توافق کردند در روزهای ۲۵ تا ۳۰ سپتامبر درباره خانواده هایی که بعد از جنگ ۱۹۵۳ از هم جدا افتاده اند گفت‌وگو کنند.



براساس توافقنامه‌ای که روز گذشته میان هیات‌های مذاکره کننده دو طرف در روستا مرزی «پانمونجان» حاصل شد، اتحاد خانواده ها در در کوهستان «کومگانگ» در کره شمالی رخ خواهد داد و ۱۰۰ خانواده از هر طرف در آن حضور خواهند داشت.



به دنبال توافق سئول و پیونگ یانگ درباره بازگشایی مجموعه صنعتی مشترک مرزی، پارک گئون هه رئیس جمهور کره جنوبی روز ۱۵ اوت پیشنهاد اتحاد خانواده‌های از هم جدا افتاده را مطرح کرد.



براساس این گزارش، خانواده‌های جداافتاده به اعضای خانواده‌هایی گفته می‌شود که پس از پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ موفق به دیدار یکدیگر نشده‌اند.  بیش از ۸۱۸۰۰ نفر در کره جنوبی برای اتحاد با خانواده های خود ثبت نام کرده اند. خانواده های جدا افتاده از یکدیگر چندین بار با یکدیگر ملاقات کرده اند اما ۲۱۷۰۰ نفر از اعضای خانواده ها از زمان پایان جنگ تا کنون یک بار هم موفق به دیدار با یکدیگر نشدند.



جنگ کره یکی از جنگ‌های خونین بعد از جنگ جهانی دوم بود که شبه جزیره کره را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرد.



از میان ۸۱ هزار نفری که برای اتحاد مجدد با اقوام و نزدیکان خود ثبت نام کرده اند بیش از ۸۰ درصد آنها بالای ۷۰ سال سن دارند.



صلیب سرخ کره اعلام کرد که از میان ثبت نام کنندگان ۵۰۰ نفر را برای اتحاد در موعد اعلام شده انتخاب می‌کند.



وزارت اتحاد کره جنوبی همچنین اعلام کرده است که دور دوم اتحاد خانواده‌های از هم جدا افتاده قرار است در ماه نوامبر برگزار شود. http://hadidnews.com/vdcb8ab5.rhba8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما