تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۶
نمادهای ارزنده، پیشتاز بازار سهام

دورخیز شاخص بورس برای فتح قله‌های جدید

گزارش‌ مثبت ۶ ماهه شرکت‌ها، خوش‌بینی‌ها و چشم‌انداز مثبت سیاسی و سوددهی مناسب نمادهای حاضر در بازار سهام نویدبخش فتح‌ قله‌های جدید خواهد بود؛ در این میان برخی نمادها و شرکت‌ها در شرایط فعلی مورد استقبال سهامداران قرار گرفته است.
دورخیز شاخص بورس برای فتح قله‌های جدید
به گزارش حدیدنیوز، هفته گذشته بورس تهران به استقبال افزایش قیمت‌ها رفت و شاخص کل نیز به مدد همین امر قله‌های جدیدی فتح کرد که نشان دهنده چشم‌انداز مثبت و امید آینده شرکت‌هاست.

به این ترتیب، بازدهی خیره کننده بازار سهام در کنار سایر بازارها همچون سکه، طلا، ارز و مسکن موجب شده تا نقدینگی‌های فراوانی به بورس سرازیر شود.

با ورود نقدینگی‌های جدید، اکنون ارزش جاری بازار سهام به بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

حجم معاملات نیز به دنبال ورود سهامداران جدید، افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند، در حالی که این حجم در تاریخ معاملات بازار سهام، بی‌سابقه بوده است.

در این میان، به عقیده بسیاری کارشناسان بازار، حجم بالای تقاضا در بازار موجب رشد قیمت سهام شرکت‌ها شده که لازم است، هلدینگ‌ها، شرکت‌ها و سهامداران عمده برای جذب نقدینگی‌ پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌ها و افزایش بازدهی آنان، اقدام به عرضه کنند.

به گزارش فارس، محمدرضا مایلی، تحلیل‌گر و مشاور سرمایه‌گذاری بازار سهام درباره روند فعلی بازار معتقد است، با افزایش خوش‌بینی‌های سیاسی و انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شرکت‌ها، بازار سرمایه ایران مسیر صعود پیش‌گرفته و بازدهی بالایی نصیب سهامداران خود را کرده است.

وی همچنین درباره بازدهی بالا و نسبتا کوتاه مدت، برخی نمادها در بورس، تصریح کرد: اکنون سهامداران در چنین شرایطی بدنبال به اصطلاح تک سهم شدن هستند، تا بازده بالائی کسب کنند؛ به عنوان مثال شرکت‌های سرمایه‌گذاری که دارایی متنوع از سهام‌های بازار را در اختیار دارند و به صورت فعال اداره می‌شوند، سعی در انتخاب سهام‌های ارزنده بازار دارند، تا ضمن کاهش ریسک از طریق تنوع‌سازی، حداکثر بازده را عائد سهامداران خود کنند.

بنابراین گزارش، به تحلیل برخی شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری بازار سهام، شرکت‌های سرمایه‌گذاری (واتی، وسپه، ولیز، وتوسم و وبانک) که در صنایعی همچون پتروشیمی، پالایشگاه و برخی نمادهای پربازده، سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بیشترین تاثیر از افزایش را به خود اختصاص داده‌اند؛ برای مثال سرمایه‌گذاری سپه و سرمایه‌گذاری آتیه دماوند که بیش از ۴۰ درصد پرتفوی خود را در مواد و محصولات شیمیائی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یا سرمایه‌گذاری توسعه ملی که با مدیریت فعال خود سود هر سهم قابل قبولی در دوره ۶ ماهه کسب کرده و شایعاتی در مورد تعدیل بیش از ۷۰ درصدی سود برای ۹ ماهه را در خود دارد، از گزینه‌های مناسبی هستند که انتظار رشد آنها دور از ذهن نیست.

همچنین، برخی دیگر از کارشناسان با مدنظر قرار دادن، وقایع مثبت مذاکرات و همچنین گزارش‌های مثبت شرکت‌های بورسی، بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری را بورس عنوان می‌کنند.

این کارشناسان معتقدند، در آینده فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بورس به‌وجود خواهد آمد؛‌چراکه اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند از سال ۹۳ رشد اقتصادی ایران آغاز خواهد شد و این موضوع کمک زیادی به بهبود فضای اقتصادی کشور خواهد کرد و منجر به افزایش سود شرکت‌ها می‌شود.

به گزارش فارس، پیش از این نیز،‌ کامران صدیقیان، تحلیل‌گر بازار سرمایه تأکید کرده بود، تحلیل‌ها نشان می‌دهد روند رو به رشد تا پایان سال همچنان مثبت باشد؛ اکنون سه بازار موازی بورس (ارز، سکه و مسکن) چشم‌انداز مثبتی ندارند و عملاً ورود نقدینگی‌های جدید به این بازارها منتفی شد؛ به طوریکه همان‌قدر که بازار سرمایه رشد کرده، دیگر بازارها در رکود به سر می‌برند.

بنابراین گزارش، با توجه به تجربه گذشته در صورت عدم رفتار هیجانی سهامداران و نگاه میان مدت و نسبتا بلند مدت در بازار سهام، سهامداران و سرمایه‌گذاران قطعا شاهد رشد متعادل و به دور از شتاب‌زدگی بورس در روزهای آینده خواهند بود. http://hadidnews.com/vdcb0zb5.rhb08piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما