تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۱
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اخبار و شایعات مربوط به تغییر قوانین خدمت سربازی یا فروش سربازی صحت ندارد و هیچ برنامه‌ای برای تغییر قانون یا معافیت و بخشودگی نداریم.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره شایعات مطرح شده در زمینه احتمال تغییر قوانین خدمت سربازی اظهار داشت: اخیرا مباحثی در برخی نشریات که عمده آنها را به نام نشریات زرد می‌شناسیم، مطرح شده مبنی بر اینکه قرار است گروهی از مشمولان از خدمت سربازی معاف شوند یا تغییراتی در قانون ایجاد شود.

هیچ برنامه‌ای برای بخشش یا معافیت نداریم

وی ادامه داد: برای اینکه خیال همه را راحت کنیم، اعلام می‌کنم که هیچ برنامه‌ای برای بخشش یا معافیت خدمت سربازی کسانی که خدمت سربازی نرفته‌اند وجود ندارد و آخرین گروهی که معاف شدند، متولدین تا سال ۵۵ بودند و متولدین سال ۵۵ به بعد باید خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند.

کمالی افزود: همچنین خبرهایی که به تازگی به صورت شایعه مطرح شده مبنی بر اینکه موضوع فروش خدمت سربازی مجددا از سر گرفته می‌شود، تکذیب می‌شود و هیچ برنامه‌ای برای فروش سربازی وجود ندارد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای هم برای معافیت‌ گروه‌های مشمول حتی غایبین نداریم، گفت: خبرهایی که بعضا از سوی افراد غیرمسئول یا به صورت شایعه مبنی بر تغییر قوانین خدمت سربازی مطرح شده نیز تکذیب می‌شود.

قوانین معرفی شده از سوی نظام‌وظیفه جدید نیست؛ رسانه‌ها اشتباه کردند

کمالی با بیان اینکه تأکید و توصیه ما به جوانان این است که برای انجام خدمت سربازی خود را معرفی کنند، ادامه داد: همچنین به تازگی اخباری در برخی رسانه‌ها با تیتر قوانین جدید خدمت سربازی منتشر می‌.شود که باید بگویم این موارد اصلا قوانین جدید نیست بلکه سازمان وظیفه عمومی که مجری قانون در این زمینه است، در راستای اجرای قانون، گاهی اوقات اطلاع‌رسانی کرده و قانون را به اطلاع‌ مردم می‌رساند و نباید از آن به عنوان قوانین جدید خدمت سربازی نام برد.

منتظر تغییر قانون نباشید/براساس قانون فعلی تصمیم‌گیری کنید

وی گفت: تأکید ما این است که افراد منتظر مقررات جدید درباره خدمت سربازی نباشند و براساس قانون فعلی، درباره خدمت سربازی خود تصمیم بگیرند. http://hadidnews.com/vdcamen6.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما