تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۸
سال آینده احتمال افزایش ۲۰درصدی دستمزد و قیمت حامل‌های انرژی و سایر هزینه‌های جاری وجود دارد.
تلاش کارخانه‌های لاستیک‌سازی برای بالا بردن قیمت‌ها
به گزارش حدیدنیوز، اگر تحریم‌ها برداشته شود و تکنولوژی مورد نیاز به ما فروخته شود به‌طور قطع قادربه تولید ۱۰۰درصد نیاز داخلی کشور خواهیم بود. محصولات داخلی ازنظر کیفیت قابل رقابت است.

رییس اتحادیه کشوری لاستیک و روغن گفت: اگر سازمان حمایت با افزایش قیمت‌ها در سال ۹۳ موافقت کند کارخانه‌های لاستیک و روغن می‌توانند نسبت به بالا بردن قیمت محصولات خود اقدام کنند. 

علیرضا رعنایی با بیان این مطلب به اقتصادپرس اظهار داشت: سال آینده احتمال افزایش ۲۰درصدی دستمزد و قیمت حامل‌های انرژی و سایر هزینه‌های جاری وجود دارد، بنابراین مدیران کارخانه‌ها می‌توانند پس از بررسی و آنالیز هزینه‌ها، موارد را به سازمان حمایت اطلاع داده و در صورت موافقت قیمت‌ها را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: اکنون وضعیت بازار لاستیک و روغن در کشور مناسب است؛ به طوری که شرکت‌های تولیدکننده لاستیک تسهیلات مناسبی را برای عاملان فروش در نظر می‌گیرند.
رعنایی درباره وضعیت تولید و فروش این محصولات در سال ۹۳ عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنم سال ۹۳ برای این صنعت سال خوبی باشد، اما در هر صورت باید دید دولت قرار است چه اقداماتی را در این بخش انجام دهد.
وی تاکید کرد: کارخانه‌های ما برای تولید لاستیک مجبورند کائوچو را از کشورهایی مانند مالزی، ویتنام، اندونزی و... وارد کنند که این کار هزینه‌های بالایی دارد، بنابراین از دولت انتظار داریم نقدینگی مورد نیاز این کارخانه‌ها را تامین کند، زیرا در این صورت به کاهش قیمت‌ها و جلب رضایت بیشتر مشتریان می‌توان امیدوار بود؛ وگرنه خلاف این اتفاق‌ها خواهد افتاد.
رییس اتحادیه کشوری لاستیک و روغن در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار اقتصادپرس ادامه داد: اکنون ۸ کارخانه تولید لاستیک در کشور فعال است و در کنار آنها نیز ۴ کارخانه پارس، سپاهان، ایرانول و شرکت نفت اقدام به تولید روغن مورد نیاز تولید داخل می‌کنند.
وی توضیح داد: براساس موافقت‌های صورت گرفته کارخانه‌های لاستیک‌سازی داخلی اقدام به صادرات ۱۲درصد از تولیدات خود به کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان، امارات و... می‌کنند.
رعنایی درباره میزان واردات لاستیک به کشور نیز گفت: ۳۰درصد از نیاز کشور به لاستیک از طریق واردات تامین می‌شود، زیرا در کشور قادر به تولید لاستیک خودروهایی مانند پیکاپ، رونیز، بی‌ام‌و و مرسدس بنز نیستیم و قالب آنها را نیز نداریم.
وی تاکید کرد: اگر تحریم‌ها برداشته شود و تکنولوژی مورد نیاز به ما فروخته شود، به‌طور قطع قادر به تولید ۱۰۰درصد نیاز داخلی کشور خواهیم بود.
رعنایی خاطر نشان کرد: محصولات داخلی ایران از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند. http://hadidnews.com/vdcaionu.49nai15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما