تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۲
توسط «لئون پانتا» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا

افشای اسناد محرمانه برای هالیوودی ها

گزارش‌ها نشان می‌دهد وزیر دفاعاطلاعات مربوط به تعقیب «اسامه بن لادن» را برای هالیوود فاش کرده است.
افشای اسناد محرمانه برای هالیوودی ها
به گزارش حدیدنیوز، بازرس پنتاگون ماه ها روی گزارشی کار کرده است که نشان می دهد «لئون پانتا»اطلاعات محرمانه این کشور را برای عوامل هالیوود که روی فیلم جنجالی تعقیب «اسامه بن لادن» کار می کنند، فاش کرده است.



جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد وزیر دفاع سابق آمریکا اطلاعات مربوط به تعقیب «اسامه بن لادن» را برای فیلمسازان هالیوودی فاش کرده است.



روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» نوشت: بازرس کل پنتاگون ماه ها روی گزارشی کار کرده است که نشان می دهد «لئون پانتا» وزیر دفاع سابق آمریکا اطلاعات محرمانه این کشور را برای عوامل اجرایی هالیوود که روی فیلم جنجالی تعقیب «اسامه بن لادن» رهبر سابق شبکه تروریستی القاعده کار می کنند، فاش کرده است.



در پیش نویس گزارش بازرسان دفتر بازرس کل وزارت دفاع آمریکا آمده است که این افشاگری ها در ژوئن سال ۲۰۱۱ میلادی و زمانی صورت گرفته است که پانتا به عنوان رئیس سابق سیا فعالیت داشته است. پانتا در مراسمی که با حضور تکاوران نیروی دریایی آمریکا و شرکت کنندگان در حمله به پایگاه بن لادن برگزار شده بود، این اطلاعات محرمانه را فاش کرده است.



این روزنامه نوشت که پانتا در جریان مراسمی که با محور حمله به بن لادن برگزار شده بود، رسما یگان حمله کننده به پایگاه رهبر سابق القاعده را معرفی کرد و فرمانده زمینی مسئول در این حمله را مشخصا نام برد.



این در حالیست که اعلام نام این افراد بر اساس قانون فدرال برای عموم مردم ممنوع است.



در ادامه گزارش بازرس کل پنتاگون آمده است که نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا هنگامی که دیدند یک عامل بیگانه همچنان در مراسم حضور دارد (عوامل اجرایی هالیوود) و پانتا درباره اطلاعات محرمانه ماموریت تعقیب بن لادن سخن می گوید، تعجب کردند.



در ادامه این خبر آمده است که بعد از برگزاری این مراسم بود که «ویلیام مک راون» رئیس نیروهای ویژه و یکی از ناظران حمله به پایگاه بن لادن به فردی معرفی شد که وی فیلم ساز فیلمی هالیوودی با نام «هرت لاکر»، فیلمی درباره تیم خنثی سازی بمب در عراق، معرفی شد و از این رویداد شوکه شده بود.



«پیتر کینگ» سناتور جمهوریخواه آمریکا از نیویورک در این باره اعلام کرده که نگران است که عوامل اجرایی فیلم «Zero Dark Thirty» (با محور تعقیب بن لادن)، دسترسی سطح بالایی به محرمانه ترین ماموریت تاریخ آمریکا پیدا کرده باشند آن هم در شرایطی که گزارش ها نشان دهنده تلاش های دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا برای کمک به این فیلمسازان است.



بر اساس این خبر، کارکنان کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی اعلام کردند که از دید آنها دفتر بازرس کل پنتاگون آنقدر مشغول کار روی گزارش افشای سندهای محرمانه آمریکا توسط پانتا بود تا اینکه این مقام ارشد دفاعی آمریکا بازنشسته شد.



پانتا که از سال ۲۰۰۹ تا اواسط ۲۰۱۱ میلادی رئیس سیا و از اواسط ۲۰۱۱ تا اوایل سال ۲۰۱۳ میلادی وزیر دفاع آمریکا بود، به درخواست های بیشماری که برای توضیح وی درباره این گزارش ها مطرح شده پاسخی نداده است./فارس http://hadidnews.com/vdcaeenu.49n6u15kk4.html
منبع : جام
نام شما
آدرس ايميل شما