تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶
شما میتوانید چه کاری انجام دهید

چگونه در گوگل استخدام شویم ؟

استخدام در شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل ، فیس بوک و گوگل یکی از رویا های اکثر علاقه مندان به این حوزه است .
چگونه در گوگل استخدام شویم ؟
استخدام در شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل ، فیس بوک و گوگل یکی از رویا های اکثر علاقه مندان به این حوزه است . کار در این طیف کمپانی ها که نفوذی گسترده در سرتاسر دنیا دارند ، لذت ویژه ای دارد . اما این کمپانی ها چگونه فرآیند استخدام خود را انجام میدهند ؟ Adam Bryant که مسئول استخدام در گوگل است میگوید که معدل و نمرات آزمون بی ارزش ترین ملاک برای گوگل در انتخاب افراد هستند . او همچنین اشاره می کند که در طول چند سال اخیر ، استخدام افراد بدون مدارک دانشگاهی ، در گوگل افزایش یافته است . پس اگر در دبیرستان نمرات خوبی نمیگیرید و مانند من غولی هفت سر مانند کنکور را پیش رو دارید ، برای اینده بد نیست نیم نگاهی به گوگل داشته باشید .
 
اما اگر نمره ی ارزشی ندارد ، پس چگونه افراد چگونه در گوگل ، درمشاغلی مانند برنامه نویسی که با ریاضیات و محاسبه در ارتباط است استخدام میشوند ؟ پاسخ این است که نمرات خوب در مهارت هایی که دارید ؛ میتواند پوینتی مثبت در روند استخدام برای شما تلقی شود . اما گوگل چشم خود را بیشتر باز می کند و به مهارت های فنی و استعداد بیشتر توجه دارد . به گفته ی Adam Bryant :
 
    ما پنچ ویژگی را در روند استخدام کمپانی در نظر داریم . اگر شغل فنی باشد ، ما مهارت های برنامه نویسی شما را می آزماییم زیرا نصف نقش ها در گوگل فنی هستند . برای شغل های غیر فنی ، ما به توانایی شناختی عمومی نگاه میکنیم .و برخلاف انتظار شما I.Q چیزی نیست که مورد سوال قرار میگیرد ، بلکه ‌” توانایی یادگیری ” چیزی است که مورد آزمایش است . مصاحبه ی ساختار رفتاری از دیگر فرآیند های استخدام در گوگل است .
 
دومین مورد که Bryant در مورد ان می گوید ، ” توانایی رهبری ” است . چیزی که در توانایی رهبری برای ما مهم است این است که فرد در مواجه با مشکلات چه تدبیری برای هدایت تیم می اندیشد. ایا شما جا میزنید یا به کارتان ادامه میدهید . از انجا که رهبری شغلی مهم در گوگل است ، شخص رهبر باید توانایی انتقال قدرت به شخص دیگر را داشته باشد . مبحث بعدی برای گوگل فروتنی و مالکیت است . شخصی که در گوگل کار می کند باید دو احساس مسئولیت و مالکیت را نسبت به گوگل داشته باشد . او گفت تلاش برای حل مشکل و فروتنی در پذیرش ایده های بهتر دیگران ، چیزی است که ما میخواهیم . هدف نهایی ما همکاری برای حل مشکلات است .
 
فروتنی تنها پیش نیاز برای ایجاد فضا برای دیگران برای کمک کردن نیست .  تواضع فکری بحث بعدی است که برای ما اهمیت دارد . زیرا تواضع فکری شما را قادر به یادگیری می کند . او توضیح میدهد که اغلب فارغ تحصیلان از دانشگاه از شکست های خود درس نمیگیرند . و مثلا اگر به موفقیت برسند ، میگویند که من یک نابغه هستیم و اگر خللی در روند ایجاد شوند ، دیگران را به کم کاری و احمق بودن متهم می کنند .  و در نهایت ” تخصص ” حد اقل ترین مشخصه برای استخدام در گوگل است . او میگوید که من ۱۰۰ بار دیده ام که اگر یک فرد بدون دانش تجربی ،اما دارای توانایی شناختی بالا ، کنجکاوی ذاتی ، مایل به یادگیری و مهارت های رهبری اورژانس را به عنوان H.R یا شخص مالی استخدام میکنید ، اگر او را با شخص دیگری مقایسه کنید ، او میگذارد و میرود .
 
به طور خلاصه Adam Bryant میگوید ، امروزه استعداد های درخشان میتوانند در زمینه های مختلف کار ساز شوند . گوگل افرادی را استخدام می کند که نگاهی فراتر به معیارهای سنتی داشته باشند . او به افرادی که به دانشگاه میروند توصیه ای مهم دارد . ” مدرک شما یک پروکسی برای توانایی شما برای انجام کار ها نیست . جهان به تنها چیزی که اهمیت میدهد این است که شما میتوانید چه کاری انجام دهید و چه چیزی در چنته دارید . آنها اهمیتی نمی دهد که شما چگونه این مهارت ها را یاد گرفته اید . رهبری، فروتنی، همکاری، سازگاری و عاشق یاد گرفتن دوباره چیزی است که شما نیاز دارید . حال من سوالی ساده دارم و آن اینکه نظر شما در مورد فرایند استخدام در گوگل چیست ؟
http://hadidnews.com/vdcae0ne.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما