تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
جزئیات جدید درباره قتل خاشقجی

آیا جسد خاشقجی به عربستان منتقل شده است؟

رسانه‌ها جزئیات جدیدی درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستان، و هویت افرادی که بر قطعه‌قطعه کردن جسد وی نظارت داشتند، فاش کردند.
آیا جسد خاشقجی به عربستان منتقل شده است؟
به گزارش حدیدنیوز، با گذشت بیش از یک ماه از قتل وحشتناک «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری کشورش در استانبول، روزنامه‌های ترکیه هر روز جزئیات جدیدی درباره این جنایت فاش می‌کنند.
 
روزنامه «صباح» ترکیه، روز شنبه در گزارشی نوشت جسد خاشقجی، که دوم اکتبر کشته شد، توسط سه نفر از «تیم مرگ» قطعه‌قطعه شد که به استانبول برای ارتکاب این جنایت اعزام شده بودند.
 
این روزنامه تصریح کرد، این سه نفر «ماهر المطرب»، «صلاح الطبیقی»، و «ثائر غالب الحربی» هستند. آنها بعد از قطعه‌قطعه کردن بدن خاشقجی، آنها را در 5 چمدان قرار دادند و سپس با خودروی متعلق به کنسولگری عازم منزل «محمد العتیبی» سرکنسول سعودی شدند. به نوشته این روزنامه، خودروی مذکور با پلاک «CC 1865 34» راس ساعت 3 بعد از ظهر روز جنایت، مقابل منزل سرکنسول رصد شد.
 
صباح خاطرنشان کرد، المطرب تا ساعت 4:53 بعد از ظهر در منزل سرکنسول حضور داشت سپس به هتل رفت و از آنجا راهی فرودگاه «آتاتورک» رفت و هواپیمای حامل وی به ریاض در ساعت 6:20 به پرواز درآمد.
 
اما الطبیقی و الحربی تا ساعت 7:30 در منزل سرکنسول ماندند و از آنجا به هتل و سپس در ساعت 22:46 از فرودگاه آتاتورک عازم ریاض شدند.
 
روز گذشته، روزنامه «وال‌استریت ژورنال» همچنین گزارش داد که سعود القحطانی، مشاور رسانه‌ای دربار پادشاهی و از افراد نزدیک به «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، رئیس تیم ترور بوده است.
 
این روزنامه فاش کرد که یکی از کارمندان کنسولگری که موعد مراجعه خاشقجی در دوم اکتبر را تعیین کرده بود در تماس دائم با القحطانی بود. همچنین «احمد عسیری» معاون رئیس استخبارات سعودی، که از افراد نزدیک به ولیعهد است، به درخواست القحطانی، تیم ترور را گرد آورده بود.
 
این در حالی‌ست که مشاور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز جمعه اعلام کرده بود جسد خاشقجی بعد از به قتل رسیدنش «در اسید ذوب شد».
 
منبع: تسنیم http://hadidnews.com/vdca6one.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما