تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۷
یک روزنامه‌نگار بلژیکی از رسوایی‌های خانواده سلطنتی این کشور پرده برداشت و باعث خبرساز شدن آنها شد.
به گزارش حدیدنیوز، ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در کتابی که از این روزنامه‌نگار بلژیکی به نام "فردریک دوبورسو" منتشر شده است، شاهزاده فیلیپ ۵۲ ساله فردی نشان داده شده که مردم این کشور کمتر می‌خواهند تا وی پادشاه آینده بلژیک شود.

در یک اقدام نادر، خاندان سلطنتی بلژیک علیه این روزنامه‌نگار به هیات نظارت بر اخلاق رسانه‌ای بلژیک شکایت کرده است.

این روزنامه‌نگار کتاب جدیدی را تحت عنوان "سئوالات از خاندان سلطنتی بلژیک" منتشر کرده است. این کتاب شامل اتهامات زیان‌بار در خصوص شخصیت و ازدواج شاهزاده فیلیپ است.

دربار سلطنتی بلژیک هیچگاه به این اتهامات که در این کتاب به آنها اشاره شده، پاسخی نداده است اما شاهزاده فیلیپ هفته گذشته اتهامات علیه خود را که در این کتاب منتشر شده است، به صورت علنی رد کرد.

شاهزاده فیلیپ درباره اتهامات وارده به روند ازدواجش گفت: روزی که "ماتیلد" پیشنهاد ازدواج را پذیرفت، شادترین روز زندگی من بود.

وجهه و اعتبار خاندان سلطنتی بلژیک در این کشور عضو اتحادیه اروپا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علت آن هم وجود جمعیت شش و نیم میلیون نفری هلندی زبان‌ها و چهار و نیم میلیون نفری فرانسوی زبان‌هاست.

با این حال، سه موضوع همچنان باعث اتحاد مردم بلژیک است، یکی تحسین پادشاه این کشور، دومی علاقه به سیب‌زمینی سرخ کرده و نهایتا عشق به تیم ملی فوتبال بلژیک.

روزنامه‌نگاران همچنین روز جمعه در خصوص اهمیت کنجکاوی فردریک دبورسو در زندگی شاهزاده فیلیپ که قرار است جانشین پادشاه آلبرت شود، سئوالاتی مطرح کردند.

این روزنامه‌نگاران در طرح سوالات خود به اتهامات در خصوص ازدواج اجباری شاهزاده فیلیپ، تولد فرزندانش در بیمارستانی مخصوص لقاح مصنوعی اشاره و اعلام کردند که آیا خانواده سلطنتی واقعا بر اساس منافع ملی اقدام می‌کند یا خیر.

"مارک رینبو" تاریخدان بلژیکی، در مطلبی درباره شاهزاده فیلیپ می‌نویسد: استنباط کلی این است که وی برای پادشاهی مناسب نیست البته هیچ کس از این موضوع آگاهی ندارد چرا که اینها تماما حدس و گمان هستند.

این رسوایی در کتاب دبورسو، در پی انتخابات شهرداری‌هایی که با پیروزی حزب جدایی‌طلبان "ائتلاف جدید فلمیش" در ماه گذشته در منطقه فلاندر شمالی صورت گرفت، در حال افزایش است. اهداف این حزب جدایی‌طلب تقسیم این کشور دو زبانه بر اساس خطوط زبان‌شناسی است اما این حزب، در حال حاضر منتظر انتخابات سراسری سال ۲۰۱۴ میلادی است و در صورتی که بلژیک تقسیم شود، نظام سلطنتی این کشور از میان می‌رود. http://hadidnews.com/vdch.6nwt23nvwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما