تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۱
اسفندماه فصل رونق بازار كالاهاي گوناگون است. كالاهايي كه طي فصول گذشته بنا به دلايلي چون رشد شديد قيمت‌ها و.... بازاري به شدت بي‌رونق داشتند و برخي فروشندگان اين كالاها براي جبران ضرر و زيان ناشي از ركود بازار به بازار شب عيد دل بسته بودند. نمونه بارز اين موضوع را مي‌توان در بازار لوازم صوتي و تصويري و به ويژه تلويزيون مشاهده كرد.
مردم از ترس گرانتر شدن تلوزیون آن را گران می خرند! + جدول قیمت
به گزارش حدیدنیوز، بازاري كه فعالان صنفي‌اش ادعا مي‌كنند طي ماه‌هاي گذشته بسيار كم‌سود بوده و حتي برخي از شركت‌هاي معروف عرضه‌كننده اين كالاها از عرضه كالا در شش ماهه دوم سال خودداري كرده و موجودي خود را براي بازار شب عيد حفظ كرده‌اند.
 
باشد كه زياني كه طي ۱۰ تا ۱۱ ماه قبل ديده‌اند در يك ماهه شب عيد جبران شود! البته اين اقدام از نظر گروهي از كارشناسان و فعالان بازار پذيرفته شده نبود و پيش‌بيني مي‌شد با توجه به رشد قيمت‌ها و همچنين عدم ثبات قيمت دلار، بازار شب عيد هم رونق چنداني نداشته باشد. اما گويا اوضاع تغيير كرده است و چهره بازار تلويزيون دگرگون شده است.
 
اگر مي‌خواهيد از اين تغيير و دگرگوني مطلع شويد اين گزارش را بخوانيد؛ زيرا در اين گزارش علاوه بر بررسي وضعيت بازار شب عيد تلويزيون، نمونه‌هاي محبوب و پرفروش بازار را نيز معرفي كرده‌ايم.

آهنگ صعودي رشد قيمت و تقاضا 

اگرچه شركت‌هاي توليدكننده و عرضه‌كننده و همچنين فعالان بازار از رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدي قيمت انواع تلويزيون طي سه هفته اخير خبر مي‌دهند، اما برخلاف دفعات قبل اين رشد قيمت منجر به ريزش تقاضا در بازار نشده است.

به گفته فعالان بازار و نمايندگي‌هاي فروش، از حدود دو هفته قبل تا كنون ميزان تقاضا در بازار در حد چشمگيري افزايش يافته است. شركت‌هاي ال جي، سام الكترونيك و ماديران با تاييد موضوع رشد تقاضا در بازار به «دنياي‌اقتصاد» گفتند: از چهاردهم بهمن‌ماه كه بنا به دلايلي قيمت‌ها در بازار تلويزيون در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزايش يافته است، ميزان تقاضا هم رشد داشته است.
 
نجفي يكي از فعالان بازار نيز با بيان اين مطلب به «دنياي‌اقتصاد» گفت: اين موضوع (رشد تقاضا در بازار شب عيد) موضوعي قابل پيش‌بيني بود؛ اما تصور نمي‌شد با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدي قيمت مواجه شويم و در مقابل ميزان تقاضا هم افزايش يابد. 

به گفته وي در شب عيد كارمندان دولت و افرادي كه قصد تشكيل خانواده دارند با دريافت عيدي و پاداش و... خود براي خريد اقدام مي‌كنند و به اين ترتيب بازار اين كالا رونق مي‌گيرد.
 
وي ميزان رشد قيمت در مورد تلويزيون‌هاي توليد داخل را كه بر تكنولوژيكي‌هاي قديمي‌تر مبتني هستند در حدود ۱۰ درصد و در مورد تلويزيون‌هاي باقابليت‌تر و... ۱۵ درصد و در مورد معدود نمونه‌هاي وارداتي موجود در بازار تلويزيون در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد اعلام كرد. http://hadidnews.com/vdca6in6.49ni015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما