تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
رئیس جمهوری فرانسه در اقدامی که خشم مدافعین حقوق بشر را به دنبال داشت، بالاترین نشان افتخار این کشور اروپایی را به ولیعهد رژیم آل سعود اعطا کرد.
نشان افتخار فرانسه بر سینه ولیعهد سعودی/قدردانی از جنایات عربستان

به گزارش حدید نیوز به نقل از فرانس پرس، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه نشان «لژیون دونور» بالاترین نشان افتخار این کشور را به «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان سعودی تقدیم کرد.

مراسم اعطای این نشان ملی در روز جمعه و در حین سفری که بن نایف به پاریس داشت، انجام گرفت حال آنکه خبر مربوط به آن دیروز یکشنبه همزمان با تایید دفتر ریاست جمهوری فرانسه منتشر شد.

لازم به ذکر است که دفتر ریاست جمهوری فرانسه سفر بن نایف را رسانه ای نکرده بود اما خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در ادعایی عجیب خوش خدمتی اولاند به شاهزاده سعودی را در راستای قدردانی وی از تلاش های بن نایف در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تعبیر کرد!

لازم به ذکر است که اولاند نیز پیشتر در سفر به عربستان سعودی بالاترین نشان افتخار این کشور را دریافت کرده بود.

پاریس- ریاض از رابطه قوی با یکدیگر برخوردار بوده و قراردادهای تسلیحاتی بزرگی بین دو کشور وجود دارد. با این حال، خبر اعطای بالاترین نشان افتخار فرانسه به بن نایف که علاوه بر مقام ولیعهدی، سمت وزارت کشور عربستان را نیز عهده دار است، موجی از اعتراضات گسترده را در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است.

با رسانه ای شدن این خبر، بسیاری از طرفداران حقوق بشر که نسبت به اعدام های بی رویه آل سعود انتقاد دارند، اعتراض خود را از راه توئیتر و هشتگ (#shame) منعکس کرده اند.

عربستان سعودی در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۱۶، ۴۸ نفر را به اتهام ارتکاب اعمال تروریستی به قتل رساند که در میان آنها شیخ «نمر النمر» روحانی برجسته شیعه نیز حضور داشت.

http://hadidnews.com/vdca00ne.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما