تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۳
آل سعود برای هر حاجی ۹ اثر انحرافی توزیع کرد

توزیع ۲۶میلیون نشریه‌ی وهابی در حج

موسم حج امسال در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که مسئولان حکومت عربستان سعودی فاش کرده‌اند در قالب ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر، بیش از ۲۶میلیون جلد کتاب و نشریه‌ی مبلغ تفکرات وهابیون و سلفی‌ها را به زبان‌های مختلف در میان سه‌میلیون نفر زائر و حاجی حاضر در میدنه‌ی منوره و مکه‌ی مکرمه توزیع کرده‌اند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا به سرزمین وحی، هر سال هنگام حضور زائران و حاجیان کشورهای مختلف در اماکن زیارتی و نیز تاریخی دو شهر مقدس ظهور و قوام اسلام، نیروهایی موسوم به امر به معروف دیده می‌شوند که تحت عقاید انحرافی شکل‌گرفته در چند دهه‌ی ی گذشته، برخوردهای تند و توهین‌آمیزی را با پیروان مذاهب مختلف از تشیع تا تسنن روا می‌دارند.

این افراطیون که عوامل اجرایی ایدئولوژیست‌هایی هستند که خود را رستگاران تاریخ اسلام می‌شناسند و در رفتارهای متناقضی بعضا بدترین توهین‌ها را به مسلمانان کشورهای مختلف جهان در موسم حج و عمره روا می‌دارند، همچنین نسبت به شیعیان و نیز ایرانیان بغض خاصی دارند که در نتیجه به تخریب و در معرض تخریب قرار گرفتن حدود ۹۵ درصد آثار و بناهای مربوط به تاریخ اسلام منجر شده است. 



در موسم حج امسال هم رسانه‌های کشورهایی که تعداد حاجیان و زائران قابل توجهی در عربستان داشتند، بویژه رسانه‌های ایرانی، نسبت به برخی رفتارهای کینه‌توزانه توسط عوامل امنیتی و لباس شخصی‌های سعودی گزارش‌هایی منتشر و نسبت به این اقدامات انتقاد و نگرانی خود را ابراز کردند. بلافاصله روزنامه‌ی عکاظ در گفت‌وگویی با شیخ عبداللطیف آل الشیخ - رییس کل شورای موسوم به امر به معروف و نهی از منکر - اعلام کرد پادشاه عربستان که خود را خادم حرمین شریفین می‌داند، به این شورا و نیروهایش دستور داده است رفتار کاملا مهربانانه و مترقیانه با حجاج بیت‌الله الحرام داشته باشند تا آن‌ها بتوانند مناسک حج را در کمال آسانی و آرامش انجام دهند.

او در این گفت‌وگو تأکید داشت که اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر و رهبران آن به دستورات ملک عبدالله پایبند هستند و بر این اساس به هیچ‌یک از چادرهای حجاج در مشاعر مقدسه یا محل‌های اسکان آن‌ها وارد نخواهند شد و فعالیت آن‌ها به اطلاع‌رسانی به حجاج درباره‌ی امور حج آن‌ها منحصر خواهد بود.

با این حال، این مقام وهابی از توزیع هدایا و نوارهای صوتی و تصویری و کتاب‌های مورد نظر وهابیون در میان حجاج خبر داد و گفت: مقرر شده است در مشاعر مقدسه بیش از سه‌میلیون کتاب و نوار به زبان‌های مختلف میان حجاج توزیع شود.

عبدالله بن عبدالعزیز – پادشاه عربستان – اما در یک مهمانی مجلل که به افتخار مقامات کشورهای مختلف جهان اسلام حاضر در مناسک حج امسال ترتیب یافت، در سخنانی برای مهمانان خود گفت: ایده‌ی مرکز گفت‌وگو میان مذاهب اسلامی که در مکه‌ی مکرمه اعلام کردیم، ضرورتا به معنای توافق درباره‌ی مسائل عقیدتی نیست، بلکه هدف از آن رسیدن به راه حل‌هایی برای دوری از تفرقه و نیز همزیستی میان مذاهب است.

این در حالی است که وزارت امور اسلامی و اوقاف عربستان در قالب توزیع هدیه‌ی پادشاه عربستان در میان حجاج هنگام خروج از طریق فرودگاه عبدالعزیز جده، بندر جده و مدینه، علاوه بر یک جلد کلام‌الله قرآن مجید، مجموعه‌ای از کتاب‌ها و نوارها و نیز نشریه‌های مورد نظر این وزارتخانه را که مانند دیگر بخش‌های دولت و حکومت فعلی عربستان، تحت قیمومیت آموزه‌های وهابیت قرار دارد، پخش کرد.

بنا بر اعلام شیخ طلال بن احمد العقیل - معاون امور اسلامی وزارت اوقاف عربستان – امسال در مجموع، ۲۶میلیون نسخه کتاب و نشریه در میان حجاج بیت‌الله الحرام در لحظه‌ی ورود و نیز خروج توزیع شده است و می‌شود.

این کتاب‌ها و نوارها به زبان‌های مختلف شامل اردو، ترکی، انگلیسی، فرانسوی، تایلندی، اندونزیایی، اسپانیایی، ملیباری، روسی، ترکی، آلمانی، آلبانیایی و ... است که مسائل اسلامی، تربیتی، ارزش‌ها، اصول شریعت و عقیدتی و تفسیر و احکام دین را از نگاه وهابیت شامل می‌شود.

اساسا علاوه بر انتشار مجله‌هایی که حتا به زبان فارسی در میان زائران و حاجیان توزیع می‌شد، حجاج هنگام حضور در مکان‌هایی مانند مسجد قبا و قبرستان بقیع که شرایط نامطلوبی از طرف مأموران موسوم به آمر به معروف و ناهی از منکر در آن وجود داشت، با دکه‌هایی مواجه می‌شدند که عنوان محل توزیع نشریات ارشادی به چند زبان بر بالای آن‌ها درج شده بود. کافی بود یک زائر از جلو این محل‌ها رد شود یا یک لحظه نگاهش با مأموران حاضر در آن تلاقی کند، حتما فراخوانده می‌شد و با این پرسش که به کدام یک از زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، اردو، فارسی و ... آشنایی دارد، فورا تعدادی کتاب و کتابچه به این زبان‌ها در اختیارش قرار می‌گرفت.

نسخه‌های فارسی این نشریات به اصطلاح چالشی، گویا در سال‌های اخیر با بهبود نثر و ویراست مواجه شده و از غلبه‌ی واژگانی برخی گویش‌های افغانستانی رهایی یافته‌اند، اتفاقی که برای نشریه‌ی ۱۲ صفحه‌یی به زبان فارسی هنوز واقع نشده است. در این کتاب‌ها هرچند در ابتدا تلاش شده است که چالش‌های ذهنی، بویژه برای جوانان شیعه ایجاد شود، اما در ادامه و در اکثریت حجم آن‌ها به نظر می‌رسد که این آثار بیشتر برای اهل سنت و تقویت عقاید انحرافی وهابی و سلفی‌گری در میان آن‌ها تألیف شده‌اند، چراکه در این کتاب‌ها که بیشتر سمت و سوی آن‌ها متوجه آثاری مانند بحارالانوار و اصول کافی است، مواردی به‌عنوان عقاید و تفکرات اهل تشیع مورد هجمه و تکذیب قرار گرفته که اساسا هیچ‌کدام از شیعیان در حال حاضر به اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها اعتقاد ندارند.

از جمله دروغ‌ها و بهتان‌هایی که تکرار آن‌ها به‌شکل چندش‌آوری در این کتاب‌ها وجود دارد، این است که اهل تشیع اساسا اهل سنت را کافر و مرتد می‌دانند و بر این اساس در این آثار تلاش شده که متقابلا مرتد بودن شیعیان و باطل و جهنمی بودن عقاید آن‌ها به اثبات برسد. این یکی از دروغ‌هایی است در کنار دیگر بهتان‌هایی که اکنون در پیروان و بسیاری از شنوندگان عقاید وهابیت شیوع یافته، همچون تفاوت قرآن شیعیان با سنی مذهبان، لعن جبرائیل (ع) در پایان نماز اهل تشیع به‌دلیل نازل نشدن قرآن بر علی ابن ابی طالب علیه‌السلام و دیگر مواردی مانند نماز نخواندن اهل تشیع و مشرک بودن آن‌ها.

با توجه به این‌که عملا و اساسا هیچ‌کدام از این عقاید در مکتب تشیع هیچ‌گاه نبوده است، چه رسد به جاری بودن آن‌ها، به نظر می‌رسد کتاب‌های یادشده، بیشتر، جوانان و کم‌سوادان اهل سنت را تحت تأثیر قرار دهد تا شیعیان را. جالب آن‌که در این آثار، در کنار شیعیان، خلیفه‌ی سوم مسلمانان اهل سنت نیز از مواهب وهابیت بی‌نصیب نمانده است و حتا معاویه و امویان عملا برتر از او دانسته شده‌اند. ضمن آن‌که در این آثار، اعتقاد به عصمت اهل بیت (ع) و نیز انتظار برای ظهور امام دوازدهم (عج) در کنار مواردی مانند غصب فدک و تعزیت عاشورا، بسیار مورد عصبانیت و تلاش بی‌نتیجه‌ی مولفان این آثار قرار گرفته است. http://hadidnews.com/vdci.5a3ct1a3wbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما