تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۵
آقای ضرغامی در واکنش به مطالبه افکار عمومی برای بازپخش این برنامه، دستور دادند سری جدید این برنامه زنده تلوزیونی آغاز شود که در این باره چند نکته حائز اهمیت است.
امروز و فردا تکرار دیروز است
به گزارش سرویس وبلاگستان حدید نیوز ،  مهدی مشکینی در آخرین پست وبلاگ خود نوشت : مدت‌ها بود که خلاء یک برنامه سیاسی در رسانه‌ ملی احساس می‌شد و بر همین اساس بود که برنامه "دیروز امروز فردا" با هدف نگاهی صریح به موضوعات سیاسی و فرهنگی، روی آنتن سیما رفت. در سری نخست این برنامه زنده، گرچه تنوع در نوع نگاه به موضوعات و انتخاب مهمانان برجستگی داشت اما بی‌نظمی، اساسی‌ترین نکته منفی آن بود. طبیعی شده بود که بعد از ساعت۱۴، شبکه ۳ اسامی میهمانان آن شب برنامه را اعلام کند. دیروز امروز فردا، با بهانه‌های مختلف از شنبه تا جمعه روی آنتن سیما آنقدر سرگردان شد تا که به تعطیلی رسید.
در ادامه آقای ضرغامی در واکنش به مطالبه افکار عمومی برای بازپخش این برنامه، دستور دادند سری جدید این برنامه زنده تلوزیونی آغاز شود که در این باره چند نکته حائز اهمیت است.
در سری جدید این برنامه، متاسفانه تنوع در انتخاب میهمانان و موضوع دیده نمی‌شود. مدت‌هاست منتظرم فردی غیر از دایره بسیار محدود میهمانان این برنامه مقابل مجری جلوس بفرمایند که نمی‌فرمایند. به راحتی می‌توان بیست نفر را نام برد که کل ميهمانان دیروز امروز فردا را تشکیل میدهند؛ این آقایان حضوری یا تلفنی بالاخره شرف حضور دارند. گرچه اکثر غریب به اتفاق این دایره از نیروهای انقلابی، ولایتمدار و مومن‌‌ جامعه امروز ما هستند اما واقعیت این است که همه آن نیستند. سؤال اینجاست آیا بعد از گذشت سِی‌سال از انقلاب اسلامی لازم نیست با توسل به پویایی انقلاب از نسل جوان و علمی کشور برای گفت وگو با مردم دعوت کنیم؟ غربی‌ها با چند هابرماس‌ ادعای تسلط علمی بر دنیا را دارند اما دانشمندان اسلامی ما در حوزه‌های علمیه حصر شده‌اند و حتی برای حزب‌الهی‌ها غریب هستند. روحانیون و دانش‌آموختگان علوم دینی بر اساس آنچه آموخته‌اند، متواضع هستند و این نباید دلیل باشد که مردم از استماع بیانات آنان محروم باشند. دیروز امروز فردا، زمانی اسلامی است که بر اساس نیاز مردم و شایستگی افراد، موضوع و میهمانانش را انتخابات نکند نه خدای‌ناکرده طبق آنچه که برخی می‌گویند با لابی‌های سیاسی.
بحث بعدی انتخاب موضوع برنامه است. متاسفانه برخی موضوعاتی که برای دیروز امروز فردا انتخابات می‌شود، عموماً کلیشه‌ای، روتین و بسیار کلی است که علاقمندان به این برنامه را نگران کرده است.
در پایان، انتقاد از عوامل برنامه دیروز امروز فردا به معنای نادیده گرفتن زحمات مخلصانه آنها از جمله مجری ارزشی آن نیست بلکه تلاش برای اصلاح آن است. http://hadidnews.com/vdcd.z092yt0oxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما