تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۷
حمایت از تولید ملی به سبک اسنوا!
به گزارش سرويس وبلاگستان حديد نيوز نويسنده وبلاگ آنسو لنز نوشت:
سال پیش وقتی یخچال خانه به گفته ی تعمیرکار شرکت اسنوا در اثر نوسانات بسیار زیاد برق تعمیری شد و دویست تومانی خرچ روی دستمان گذاشت و خنده کنان هم گفت اگر خارج بود اداره برق باید پولتان را می داد ایرانه دیگه! آنزمان با خودمان گفتیم وقتی پاسخگویی در مملکت نیست ناچار باید دست به کار شد و با چند ترانس در مسیر همه ی سیستم های برقی لااقل کمی خیال خودمان را راحت تر کنیم. زمان گذشت تا اول رمضان امسال که احساس کردم طبقه آخر فریزر یخچال اسنوای خانه که برندش طبق ادعای کارخانه ی سازنده: ” ساختار نوین ایرانیان” است دارد گرم می شود و امسال هم که سال حمایت از تولید ملی است. یخچال،گاز و ماشین لباسشویی خانه هم که برند ملی! لذا خوشخیالانه تلفن را برداشتیم و دست به دامن تعمیر کار شدیم – برای بار دوم در یکسال- و تعمیر کار محترم پس از تعویض المنت اینبار ۴۵ هزار تومان ناقابل گرفتند و رفتند و در پس رفتنشان یخچال ایرانی که گویا تاب و توان دوری از تعمیرکار را ندارد بانگ برداشت و این ارورها را اعلام فرمود: “کمپرسور، اف۲ و از این لحظه سناریوی خدمات رسانی محصولات ایرانی نیز پای به عرصه زندگی ما گذاشت با یک یخچال گرم، ماه رمضان، مواد غذایی که فاسد می شوند و آدمهایی که موقع افطار حتی کره هم نمی توانند داشته باشند. این یخچال یا بهتر بگویم کمد حالا قرار است تعمیر شود. با مرکز تعمیر یخچال اسنوا در شهرک ولی عصر تماس می گیرم. خانم اپراتور (شخصیتی که بعد از خرید این برند ملی دیگر عضوی از زندگی ما شده است) شماره مرا برای بار صدم می گیرد اما هیچ تماسی از جانب تعمیرکار گرفته نمی شود. این تماس ها فردا،پس فردا،روز سوم، (حالا دو روز تعطیلی) دوباره روز اول هفته،دوم،سوم، روز چهارم نیز گرفته می شود که دیگر کار به دعوای تلفنی می کشد. در پس این دعوا بلاخره تعمیرکار محترمی زحمت می کشد و زنگ می زند:

من: – « آقا پدر ما رو درآوردید. یخچال از وقتی همکارتون تعمیرش کرده شده کمد! یک هفته اس گرمه و هیچکس به داد ما نمی رسه!»

آقای تعمیرکار: – « لوله خونه خراب شه یقه برق کار رو می گیرن؟ رفتی جنس آشغال {! – تعمیرکار خود شرکت دارد این جملات را می گوید!- خریدی همه چیزش ایرانی طراحی شده برگشتیشم زیاده میندازی گردن تعمیر کار؟ … از برق بکش ببین اگر دمات نیومد روی چهار زنگ بزن}»

و این برای نخستین بار هست که تعمیرکاران محترم یک شرکت خودشان به شرکت محترم فحش می دهند و خلاصه بعد از نیم ساعتی که گذشت تا همین الان که روز بعد از روزهای قبلی است نه دما پائین آمده و نه کسی زنگ ما را جواب می دهد. حالا علاوه بر تک ماهی قزل آلای خوشگل فاسد شده حلیم را هم دور میریزیم که ترش شده.

لذا دوباره زنگ زدم و اینبار فریاد زدم:

من: -« خانم عزیز سه روزه داری من رو می پیچونی،اونجا رئیس داره یانه؟»

خانم اپراتور: – « من حق ندارم شما رو بهشون وصل کنم!»

من: -« یعنی چی خانم؟ وظیفه شما و حق منه این آدم جواب منو بده خر که نیستم روزنامه نگارم ، مثلاً شرکت خدمات پس از فروشین وظیفه تونه پاسخگو باشین»

خانم اپراتور یکباره از این توهین؟ برافروخته می شوند.

خانم اپراتور: -« چی؟… چی گفتی؟… توهین می کنی؟» تق… صدای قطع تلفن و این صدا آشنا ترین صدای این سه روز گرم ما در ماه رمضان است با این کمدی که روی دستمان مانده! و درد وقتی است که بلاخره شماره ی اصفهان این شرکت را پیدا می کنم و اپراتور محترم اصفهان می گوید باید اول به ما زنگ بزنید زیرا آقای (.. نماینده شهرک ولی عصر) اگرچه سرویس کار خوبی است لکن باید اول ارجاعات ما را تعمیر کند(!) و نه انگار صد و هجده شماره این مرکز را به مردم می دهد و درد بیشتر وقتی است که فرمود:

اپراتور اصفهان: – « اونها سرویس کارهای خوبی هستند ولی حجم مراجعات خیلی زیاده! »

و این یعنی کیفیت تولید بسیار پائین است که مراجعات تعمیری تا این حد بالاست …

… نشسته ام در کنار جناب کمد ملی در حالی که حلیم ترش شده را در سطل آشغال خالی می کنم از خودم می پرسم، وقتی هیچ ارگان نظارتی در کشور نیست تا به وضعیت تولیدات ملی رسیدگی کند و این وضع پاسخگویی در سال حمایت از تولید ملی است آیا صرف خرید محصول ایرانی کشور به افق روشنی می رسد؟ آیا اگر به جای برند ایرانی از برند غربی استفاده می کردم بازهم با اینهمه جنگ اعصاب در رمضان کریم خدا مواجه بودم؟ براستی وقتی شانس دسترسی به رئیس یک شعبه ی خدمات پس از فروش اسنوا در شهرک ولی عصر مثل دسترسی به رابرت گیتس است! می شود از تولید ملی صحبتی کرد؟ چگونه می شود به نسل بعدی گفت وقتی در غرب پیرزنی دانه های لوبیا ی کنسروش را می شمرد و هربار می فهمد چند دانه کم می شود و شکایت می کند و غرامت آنچنانی می گیرد یا کسی که دندانش در اثر سفت بودن محصول خوراکی می شکند و غرامتی دو چندان می گیرد و… ایران را با همه پاسخگو نبودن ها کشوری موفق در مدیریت اسلامی بداند؟ مسئولانی که حتی نمی دانیم کیستند در سال تولید ملی بهتر نیست فکر به حال این وضع کنند؟

—–

ظاهراً وضع خراب تر از این حرفهاست . این ماحصل یه سرچ ساده ی تیتر نوشته ی خودم است! (+)

———–

پا نوشت:

یخچال ما ساعت ده و نیم تا دوازده دیشب چهارنشبه ۱۰مرداد ۹۱ تعمیر شد. .دیروز هم دوستان روابط عمومی اسنوا تماس گرفتند که رسیدگی می کنند. الحمدلله

امشب هم نمایندگی محترم تماس گرفت { خودمم باورم نمی شد!} که با پرسنل برخورد کرده و اپراتور ها به خاطر ترس از ایشان تلفن را وصل نمی کردند و کلاً در خدمت برطرف کردن مشکلات است. ان شاء الله و قول دادند دیگر کاری نکنند اپراتور ها از ایشان بترسند و ما هم دم افطار حس غریب تحقیر شدن آزارمان ندهد . به هیچ مشتریی ندهد.

جا دارد از رفتار و ادب و نزاکت اپراتور شماره ۷۵ اسنوا تشکر و قدر دانی کنم.

و اینکه مسئولین اسنوا زحمت پیگیری کشیدند و سیستم رسیدگی به شکایات راه انداخته اند

دوستان اسنوا نیز زحمت کشیده اند و هم شماره تلفن های این صفحه را و هم لینک هایش را درست کرده اند (+) و منهم شماره همراه عزیز روابط عمومی را از کامنت ها زدودم تا موجب آزارشان نشود. سیستماتیک وقتی برخورد شود نیاز به برخوردهای انفرادی نیست.

به امید پاسخگویی همه تولید کنندگان و مسئولین ایرانی.
http://hadidnews.com/vdcd2n0o6yt05.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما