تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه، در تامین نان کشور به صورت ۱۰۰ درصد بی نیاز شده ایم گفت: در این راستا هدف وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح پایداری خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک است.
اجرای طرح پایداری خودکفایی در تولید گندم در سال 1403
به گزارش حدید نیوز، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ میلیون و ۳۰۵ هزار تن خرید تضمینی گندم در کشور انجام شد گفت: با توجه به این آمار، نان مورد نیاز کشور به صورت ۱۰۰ درصد تامین شده و نیازی به واردات گندم برای تولید نان در کشور نداریم.
 
محمد علی نیکبخت تاکید کرد: هدف وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح پایداری خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک است که در شرایط اقلیمی نامتعادل، دچار مشکل و تنگنا نشویم.
 
احمدی کارشناس اقتصاد کشاورزی، نیز با تاکید بر اهمیت پایداری خودکفایی تولید گندم گفت: رسید به خودکفایی یک مسئله است و پایداری در تولید نیز موضوع چه بسا مهمتر از آن. 
 
احمدی افزود: لذا سیاست گزاری و برنامه ریز‌های مسئولین باید به حفظ تولید و افزایش آن کمک کند. 
 
سهراب سهرابی مجری طرح تولید گندم نیز از هدف گزاری‌های وزارت جهاد کشاورزی در جهت پایداری و ادامه افزایش تولید گندم در آینده خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری و اقدامات مناسب انجام شده شامل توزیع بذر‌های اصلاح شده، اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها، توسعه کشت‌های مکانیزه، مدیریت آفات و بیماری‌های علف‌های هرز، امیدواریم تولید سال جاری گندم نیز رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

سهرابی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته بیش از ۱۳ میلیون تن گندم تولید شد افزود: کوددهی مناسب، مدیریت آفات، اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و قیمت گذاری مناسب از مهم‌ترین عوامل افزایش تولید است. 
 
بر اساس آمار‌های وزارت جهاد کشاورزی ،طی سال‌های اخیر تولید گندم روند سعودی داشته به طوری که از خرید ۴ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ و نیم میلیون تن رسیده ایم.
 
گفتنی است: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۳ هفده هزار و پانصد تومان تعیین شده است.
 
طبق ماده ۳۳ لایحه برنامه هفتم، خودکفایی ۹۰ درصدی در تولید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی و گیاهان قندی هدفگذاری شده است.
http://hadidnews.com/vdchqmnx.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما