تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
بررسی وضعیت سدهای کشور نشان می دهد که سال جدید با کاهش ۲۵ درصدی ورودی آب برای سدها شروع شد.
کاهش ۲۵ درصدی ورودی آب سدهای کشور
به گزارش حدید نیوز؛ وضعیت بارشی کشور گرچه این روزها شاهد بارش های سیلابی برای مناطق مختلف کشور است اما هنوز سدها از این بارش ها متاثر نشده اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی دفتر اطلاعات و داده های آب کشور از ابتدای سال تا ۲۶ اسفند، مجموع آبی که وارد سدها شده به رقم ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است. این میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور درحالی است که سال گذشته و در همین بازه زمانی ۱۷ میلیارد و ۶۰۰میلیون متر مکعب آب وارد سدها شده بود که این امر کاهش ۲۵ درصدی ورودی به سدها را رقم زده است.

چه میزان آب در سدها موجود است؟

بررسی آمارها نشان از آن دارد که آب موجود در سدهای کشور متاثر از کاهش ورودی و افزایش خروجی از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۶ اسفند با کاهش ۱۰ درصدی همراه شده است. بر این اساس از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۶ اسفند حجم آب موجود در سدها ۲۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۵ میلیارد و ۷۹۰ میلیون متر مکعب بوده ۱۰ درصد کاهش یافته است.

افزایش هفت درصدی خروجی آب از سدها

روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ که مردم به تمیز کردن منازل خود برای استقبال از بهار مشغول بودند، میزان خروج آب از سدها نیز افزایش یافت. بر این اساس از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۶ اسفند ۱۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون متر مکعب آب از سدهای کشور برای مصازف مختلف خارج شده است. این میزان سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون متر مکعب بوده که هفت درصد افزایش را نشان می دهد.

این آمارها نشان می دهد سدهای کشور با وضع چندان مطلوبی وارد سال جدید نشده اند. انتظار می رود با ذوب شدن برف ها و افزایش روان آب ها ناشی از سیل در روزهای پیش رو وضعیت بهبود یابد.

منبع: ایرنا
http://hadidnews.com/vdcdkk0s.yt0js6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما