تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
فرایند انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور پُر شور مردم ایران اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند آغاز شد.
شکوه همبستگی | مشارکت گسترده مردم در حماسه انتخابات مجلس
به گزارش حدید نیوز؛ فرایند انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور پُر شور مردم ایران اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند آغاز شد.

روایت درباره این حضور پُر شور را می‌خوانید:

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ساعت ۲۱:۲۹ از تمدید زمان اخذ رأی تا ساعت ۲۴ خبر داد.
در اطلاعیه شماره ۳۳ ستاد انتخابات کشور آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با عنایت به گزارش‌های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور و درخواست استانداران مبنی بر استقبال گسترده و ازدحام مردم در شعب اخذ رای، وزیر محترم کشور به استناد تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با تایید شورای نگهبان مدت زمان اخذ رای در سراسر کشور را تا ساعت ۲۴:۰۰ (۱۲ امشب) تمدید نمودند.

یادآور می‌گردد استانداران محترم می‌توانند به تشخیص خود در حوزه‌هایی که نیاز به تمدید ندارند را راسا اعلام نمایند.
زمان اخذ رای تا ساعت ۲۴ تمدید شد
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور ساعت ۱۹:۴۷ از تمدید زمان اخذ رأی تا ساعت ۲۲ خبر داد.
 زمان اخذ رای تا ساعت ۲۲ تمدید شد
ستاد انتخابات کشور ساعت ۱۷:۵۰ با انتشار اطلاعیه شماره ۳۱ از تمدید زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت و تاساعت ۲۰ جمعه شب در سراسر کشور خبر داد.
اخذ رای تا ساعت ۲۰ تمدید شد
حجت الاسلام والمسلمین «سید اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات نیز در ساعت ۱۷:۰۹ با حضور در دبستان دخترانه بهار آرای خود را به صندوق انداخت.
حجت الاسلام «خطیب» آرای خود را به صندوق انداخت
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان ساعت ۱۷:۱۶ با حضور در شعبه مسجد دانشگاه صنعتی شریف در تهران در انتخاب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و آرای خود را به صندوق انداخت.
«امیرعبداللهیان» آرای خود را به صندوق انداخت
«هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان ساعت ۱۶:۱۴ طی بازدیدی از ستاد انتخابات کشور در سخنانی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: از ماه‌ها قبل عوامل اجرایی کشور، دستگاه‌های انتظامی و شورای نگهبان برنامه‌ریزی‌های متعددی داشتند. با آغاز فرایند انتخابات، شاهد حضور مردم پای صندوق رأی بودیم.
درصد مشارکت نسبت به انتخابات مجلس یازدهم بهتر است
وی افزود: تاکنون گزارش و مشکل خاصی از ابتدای صبح نداشتیم و گزارشات جزئی در مورد تأخیر کار برخی شعب بود که مشکل آن‌ها رفع شد.

طحان نظیف ضمن تشکر از عوامل اجرایی انتخابات اظهار کرد: در بازدیدی که از ستاد انتخابات داشتیم، فرآیند به صورت روان در حال طی‌شدن است.

خیلی‌ها با خانواده آمدند
در میان خیل پُر شور مردم، می‌شود افرادی را دید که به همراه خانواده خود در شعب اخذ رأی حضور می‌یابند. فیلم زیر مربوط به شعبه مسجد ابوذر است که ساعت ۱۴:۴۵ ضبط شده است.
حضور در انتخابات نشان می‌دهند مردم پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند
سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (جمعه) با حضور در مسجد جامع لویزان تهران، ضمن شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران ضمن با دعوت از مردم به حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: مردم ایران کاملاً با بصیرت، آگاهی، درک نیت‌های خصمانه دشمنان و با جدیت از صبح امروز پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند و امروز روز بزرگی را رقم خواهند زد.

سرلشکر باقری ادامه داد: علاوه بر اینکه وظیفه شخصی، اسلامی، انقلابی و ایرانی من است تا در انتخابات شرکت کنم و از این حق برای تعیین آینده کشور استفاده کنم، بیان داشت: حقیقت این است که جای شهیدان خالی است و لازم بود تا در انتخابات شرکت کنم و به نیابت از شهیدان نیز رأی بدهم؛ این کار را انجام دادم و امیدوارم که خداوند و شهیدان از همه ما راضی باشند.

کدام هنرمندان و مدیران پای صندوق رأی آمدند؟
کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، امیرحسین سمیعی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مدیرانی بودند که در دقایق ابتدایی آغاز جشن همبستگی ملی در تالار وحدت حضور پیدا کردند.

ایمان شمسایی مدیرکل پیشین مطبوعات داخلی و خبرگزاری‌ها و سرپرست معاونت توسعه و مدیر منابع سازمان حج و زیارت، ابوالفضل همراه مدیر فرهنگسرای نیاوران، سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، مجید زین العابدین مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، سید مجید پور احمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، قاسم افشار خواننده موسیقی پاپ، منوچهر صهبایی رهبر ارکستر سمفونیک تهران، مجتبی امینی، جعفر دهقان، هوشنگ توکلی، محسن افشانی، حسین پرستار، کیانوش گرامی، هادی آزرم، مسعود اطیابی، محسن توسلی، محسن علی اکبری، بهمن دان، میلاد عرفان پور، مهدی حامدسقایان، مهران رجبی، امید جهان، محمو سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود اسلامی معاون توسعه منایع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود دینی، بهروز افخمی، جهانگیر الماسی، یدالله وفاداری، محمد خراسانی زاده، جواد طاهری، محمدحسین ایمانی خوش‌خو، سیدمحمد میرزمانی، داریوش یاری، امیرحسین شفیعی، محسن میرزاعلی، محسن مومنی‌شریف، ناصر فیض، سید محمد هاشمی، تاجبخش فناییان، ناصر کریمی، حمیدرضا نوربخش، فرهاد قائمیان، چنگیز حبیبیان، احمد نجفی و … از جمله مدیران و هنرمندانی هستند که در تالار وحدت پای صندوق رأی آمدند.
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای شرکت در انتخابات و انداختن رأی خود به صندوق، تالار وحدت را برگزید.

اجرای موسیقی و اجرای پروژه‌های مختلف حوزه نقاشی از جمله برنامه‌های جنبی در محل استقرار صندوق ویژه اصحاب فرهنگ و هنر بود.

در ابتدای بخش رسمی این گردهمایی قاسم افشار خواننده موسیقی پاپ به اجرای برنامه پرداخت. اجرای کنسرت موسیقی ایرانی با حضور گروه موسیقی آوای حنانه نیز بخش بعدی برنامه بود. این در حالی است که چنگیز حبیبیان، محمد حشمتی و امید جهان خوانندگان موسیقی پاپ هم از دیگر هنرمندانی بودند که در این ویژه برنامه به اجرای برنامه پرداختند.
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
آمدیم تا برای آینده ایران خط مشی جدید رقم بزنیم
علیرضا فخاری استاندار تهران هم در جمع نمایندگان و هنرمندان مستقر در صندوق ویژه اصحاب فرهنگ و هنر ضمن قدردانی از حضور پرتعداد هنرمندان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: بسیار خوشحالم که در جمع شما هنرمندان عزیز حضور پیدا کرده‌ام؛ هنرمندانی که امروز علاوه بر حضور در حماسه انتخابات با خلق آثاری که در سالن انتظار تالار وحدت خلق کردند برای ایران اسلامی آثار ماندگاری را به جای می‌گذارند.
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
وی افزود: هنر از سرپنجه تدبیر شماست و اساساً هر حرکتی که حیات پیدا می‌کند با آثار و جدیت هرکدام از شما هنرمندان است و امروز با کار وحدت گونه‌ای که توسط شما عزیزان هنرمند در این مکانی که متعلق به شماست، انجام گرفت، نشان دادید که در کنار هم، برای هم و برای ایران عزیز در کنار صندوق رأی حاضر شدید تا یک بار دیگر در تداوم یک اثر مهم و ماندگار برای ظهور اراده‌ای جدید کنار هم باشید و رأی دهید. تا بتوانیم برای آینده ایران خط مشی جدیدی را رقم بزنیم. جا دار از همه شما عزیزان تشکر ویژه ای داشته باشم. استانداری تهران هم از این پس فضایی برای مراودات روز افزون بین ما و هنرمندان عزیز خواهد بود.

مردم شعبه اخذ رأی در امامزاده صالح را ترک نمی‌کنند
ساعت از ۱۳:۳۰ گذشته است اما در امامزاده صالح هنوز مردم مشتاق رأی دادن هستند. در ادامه عکس و فیلم مربوط به حضور مردم در امامزاده صالح را مشاهده می‌کنید.
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
محمود واعظی در حسینیه جماران
رئیس دفتر «رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم» به همراه همسر خود با حضور در حسینیه شماره ۱ جماران، آرای خود را به صندوق انداخت.
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
شهردار تهران در نارمک
«علیرضا زاکانی» شهردار تهران با حضور در مسجدالنبی واقع در منطقه نارمک، آرای خود را به صندوق انداخت.
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
فوتبالی‌ها پای انتخابات
ورزشکاران با حضور در سالن شهید افراسیابی، حضور پُر رنگی در انتخابات امسال را رقم زدند. تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال و ماجدی، رئیس هیأت فوتبال استان تهران از جمله چهره‌های معروف فوتبالی بودند که رأی خود را به صندوق انداختند.
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
حضور فراجایی‌ها پای صندوق‌های رأی
حجت‌الاسلام «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و سردار «حسن کرمی» فرمانده یگان‌های ویژه فراجا با حضور در ستاد فرماندهی یگان‌های ویژه پاسداران فراجا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
«سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم» در حسینیه جماران
یکی از چهره‌های مطرح منتسب به جریان اصلاحات که امروز با حضور در حسینیه شماره ۱ جماران رأی خود را به صندوق انداخت، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان بود.
عارف که با همسرش در حسینیه شماره ۱ جماران حضور داشت، با حضور در جمع خبرنگاران درباره اهمیت انتخابات گفت: «در خانواده‌ای به اسم کشور زندگی می‌کنیم که مسئولیت مشترک داریم؛ انتخابات حق طبیعی و ملی ماست».
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
«رئیس اسبق مجلس» در انتخابات مجلس
«علی‌اکبر ناطق نوری» رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
رأی اولی‌ها پای کار انتخابات
مسجد تاریخی لرزاده واقع در خیابان لرزاده، حضور پر شور مردم تهران را به خود می‌بیند. در این میان رأی اولی‌ها حضور متفاوتی در این مسجد دارند.
یک خانم رأی اولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اهمیت شرکت در انتخابات اظهار کرد: «همانطور که همه ما می‌دانیم، کشور ما دارای یک‌سری مشکلاتی است که قابل انکار نیستند و اگر این مسائل و حل آن‌ها برای ما مردم ایران مهم است، باید تلاش کنیم و در انتخابات شرکت کرده و در بهترشدن وضعیت کشور سهیم باشیم».
وی ادامه داد: «ویژگی‌های یک نماینده خوب این است که در کار و حرفه خود متخصص و دغدغه‌مند برای مسائل مردم باشد».
حسینیه ارشاد؛ مثل همیشه پُر شور
یکی از شعب اخذ رأی که از دقایق ابتدایی آغاز فرآیند رأی‌گیری شاهد حضور چشمگیر مردم بود، حسینیه ارشاد بود.
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
سردار در مسجد جامع ابوذر
مسجد جامع ابوذر واقع در جنوب تهران شاهد برخی چهره‌های نام‌آشنا بود. سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح امروز با حضور در این شعبه، رأی خود را به صندوق انداخت.
سردار حاجی‌زاده گفت: «حضور مردم پُر کردن خشاب و مشت نیروهای مسلح است که امنیت‌زاست و نباید از آن غفلت کنند».
روایت خبرنگاران مهر از «جشن همبستگی ملی»
کد خبر 6041604
http://hadidnews.com/vdchqknx.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما