تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۳
نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: هرچند مطابق آمارها رشد خرید و فروش مسکن‌در دی‌ماه نسبت به آذرماه به ثبت رسید، اما همچنان تا خروج بازار مسکن پایتخت از رکود فاصله وجود دارد.
افزایش ساخت‌وساز| دغدغه‌های سامانه خودنویس به‌جای ایران املاک
به گزارش حدید نیوز، «داود بیگی‌نژاد» با اشاره به انتظار آمار خرید و فروش مسکن در تهران در دی‌ماه اسمال از سوی مرکز آمار ایران، افزود: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد تعداد قراردادهای منعقده مشاوران املاک در سه ماهه پایانی هر سال افزایش می‌یابد و امسال نیز شاهد بودیم آمار خرید و فروش املاک در تهران از سه‌هزار و ۵۵۰ قرارداد در آذر ماه به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قرارداد در دی‌ماه رسید.

وی بیان‌داشت: همچنین شاهد افزایش ۲ درصدی قیمت املاک در دی‌ماه نسبت به آخرین ماه پاییز بودیم و میانگین قیمت‌ها در پایتخت متری ۸۰ میلیون تومان عنوان شد. با این حال نسبت به دی‌ماه سال گذشته، کاهش آمارهای خرید و قیمت را شاهد بودیم.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: این آمارها و ارقام نشان‌دهنده ذات طبیعی بازار در ماه‌های پایانی سال است، به‌طوری که افراد تمایل بیشتری به جابه‌جایی ملک، خرید و اضافه کردن به متراژ مسکن خود نشان می‌دهند.

وی در عین حال اظهار داشت: این اعداد و ارقام همچنان نشان‌دهنده رکود در معاملات مسکن پایتخت است، زیرا خروج از رکود مستلزم دستیابی به آمار دست‌کم ۱۰ هزار معامله در هر ماه است.

بیگی‌نژاد همچنین به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی در ماه‌های پایانی سال اشاره کرد و گفت: با توجه به استمرار فعالیت‌ها در نهضت ملی مسکن، شهرداری‌ها نیز پروانه‌های ساخت را در داخل شهرها و بافت فرسوده صادر می‌کنند و به همان نسبت، رشد قیمت مصالح ساختمانی نیز نشان‌دهنده رشد ساخت و سازها است.

وی ادامه‌داد: هرچه به انتهای سال نزدیک‌تر می‌شویم، اکثر سازندگان سعی می‌کنند تا مجوزهای لازم برای ساخت و ساز را از شهرداری‌ها دریافت کنند، چرا که در سال جدید درصدی به عوارض شهرداری‌ها اضافه خواهد شد و همین مساله نیز یکی از دلایل رونق ساخت و ساز در زمستان است.

نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد:‌ مردم هر زمان احساس کردند که زمان رفع احتیاجات ملکی‌شان است، باید بلافاصله اقدام کرده و ان را به تعویق نیاندازند، زیرا اکوسیستم بازار مسکن نسبت به سال‌های قبل متفاوت شده و واکنش‌های سریع‌تری را در آن شاهدیم.

وی گفت: امروز با توجه به وجود فناوری‌های جدید، همچنین سهم قابل توجه مسکن در سبد هزینه خانواده‌ها، حساسیت آن برای مردم بیشتر شده است و سریعتر از گذشته نسبت به تغییرات قیمتی تغییر موضع می‌دهند.

این مقام صنفی خواستار آن شد تا افرادی که توانایی مالی لازم را دارند، پس از به‌وجود آمدن نیاز، هرچه سریعتر نسبت به خرید مسکن اقدام کنند./ ایرنا
http://hadidnews.com/vdcj8xet.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما