تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۳
کارشناسان در گفت وگو با«حدیدنیوز»مطرح کردند:

پذیرش جهانی گفتمان جمهوری اسلامی از نتایج اجلاس"نم" است

جذابیت سخنان رهبری برای کشورها از نتایج اجلاس عدم تعهد است.
پذیرش جهانی گفتمان جمهوری اسلامی از نتایج اجلاس"نم" است

جذابیت سخنان رهبری برای کشورها از نتایج اجلاس عدم تعهد است
تلفیق آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی اندیشه خلاق و ایده تازه‌ای بود که در اجلاس عدم تعهد مقابل چشم همه قرار گرفت و برخی سران کشورها اذعان کردند، نوآوری که در سخنان مقام معظم رهبری بود از جذابیت خاصی برخوردار بود.
مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با  حدیدنیوز با اشاره به موفقیت‌های اجلاس عدم تعهد در ایران گفت: فهرست مطولی می‌توان از آثار این اجلاس برشمرد، ازجمله نکات آن می‌توان این را نام برد که اصلی‌ترین تهدید و تحریم‌هایی که دشمنان دنبال می‌کردند باطل شد و این اجلاس نشان داد که سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در بین کشورها منزوی است.
وی افزود: همچنین تحلیل ایران در مورد مدیریت جهان و مدیریت سازمان‌های بین‌المللی و استفاده از انرژی هسته‌ای و این گونه مسائل از واقعیات پذیرفته شده در بین ملت‌ها است که در این اجلاس جمع‌بندی شد و در قالب بیانیه‌های مصوب پبش‌رو قرار گرفت.
این کارشناس سیاسی عنوان کرد: ما در کمال امنیت واقتدار این اجلاس را برگزار کردیم و این امر بر خلاف نظر غربی‌ها بود که تبلیغ می‌کردند ایران کشور بی‌ثبات و فاقد امنیت لازم است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های جنبش عدم تعهد گفت: اگر چه سازمان ملل به عنوان بزرگترین مجمع جهانی تلقی می‌شود، اما اجلاس غیرمتعهدها به عنوان اولین سازمان بین‌المللی است که با رفتار دموکراتیک تصمیماتش جمع‌بندی می‌شود و میتوان این جنبش را با یک تدابیر خاص جایگزین سازمان ملل کرد تا بتواند کارهای مهمی را انجام دهد و این اعتراض عمومی به ساختار سازمان ملل را جبران کند.
شاکری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران گفت: ایشان بر مسائل بین‌المللی اشراف کامل داشته و تکیه عمیقی برآرمان‌ها دارند و در نطق خود به خوبی توانستند ترکیب آرمان‌گرایی و واقع‌بینی را نشان دهند، ترسیم صحیح و منطقی از واقعیات جهانی، جنبش‌های منطقه، ظرفیت کشورها از خصوصیات نطق ایشان بود، معظم له نیاز مشترکی که بین همه کشورهای عضو وجود دارد را تسیم کردند و برای آن جهت‌گیری و هدفگذاری خاص بر اساس آرمان‌ها بیان کردند.
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: این تلفیق آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی اندیشه خلاق و ایده تازه‌ای بود که مقابل چشم همه قرار گرفت و برخی سران کشورها اذعان کردند، نوآوری که در سخنان مقام معظم رهبری بود از جذابیت خاصی برخوردار بود.
شاکری با ذکر اینکه سایر کسانی که در اجلاس سخن گفتند نتوانستند افق نگاهشان از افق نگاه مقام معظم رهبری بالاتر برود، گفت: این مسئله از افتخارات ملت است که رهبری جمهوری اسلامی اینگونه در مسائل مهم جهانی میان آرمان‌های الهی و واقعیتها تلفیق کردند و برای جهان راه حل ارائه دادند. 

پذیرش جهانی گفتمان جمهوری اسلامی از نتایج اجلاس نم است
رای بيش از دو سوم اعضای سازمان ملل كه در اجلاس عدم تعهد حضور داشتند موجب حمايت بيشتر از آرمان فلسطين شد.
مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت حدیدنیوز در مورد نتايج شانزدهمین اجلاس عدم تعهد در خصوص موضوع فلسطين اظهار كرد: ايران هميشه فلسطين از بحر تا نهر را قبول داشته و رژيم صهيونيستی را به عنوان يك يك غده سرطانی و جدای از پيكره امت اسلامی دانسته است، لذا در اين اجلاس مسئله فلسطين با زاويه ديد جمهوری اسلامی تجلی پيدا كرد.
دبيركل سابق جمعيت دفاع از ملت فلسطين رای بيش از دو سوم اعضای سازمان ملل كه در اين اجلاس حضور داشتند را موجب حمايت بيشتر از آرمان فلسطين دانست و افزود: اين مسئله موجب خواهد شد تا حقانيت فسطين از اين پس در مجامع جهانی بيشتر از گذشته ثابت شود.
رحماندوست با ذكر اينكه اين اجلاس دستاوردهای مهمی داشت گفت: برگزاری اين اجلاس در ايران يكی از عمليات‌های بزرگ سياسی تاريخ انقلاب اسلامی ايران بود.
وی افزود: برگزاری اين اجلاس در تهران ما را به ياد دوران دفاع مقدس می‌اندازد، وقتی در جبهه نظامی به خوبی پيش می‌رفتيم در عرصه سياسی نيز مشكلات كمتر بود و اگر در عمليات‌های نظامی شكست می‌خورديم در عرصه مذاكرات بين‌المللی نيز با چالش‌های بزرگ روبرو بوديم.
دبيركل سابق جمعيت دفاع از ملت فلسطين عنوان كرد: برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران امتياز بزرگی برای جمهوری اسلامی است و در عرصه جهانی گفتمان و سخن ايران مورد پذيرش قرار گرفت.
این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار كرد: اين اجلاس با پيروزی به پايان رسيد و از اين به بعد برای اثبات حرفهايمان در جهان نياز به تلاش بيش از اندازه نداريم و بسياری از موضوعات برگ برنده ما خواهد بود.

http://hadidnews.com/vdci.3apct1aprbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما