تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
محققان دانشگاه کرنل، نخستین ربات آشپز در جهان را که با مشاهده فعالیت‌های انسان، عیناً همان کارها را انجام می‌دهد، طراحی کرده‌اند.
نخستین ربات آشپز در جهان
 
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، در میان ربات‌های موجود امروز، تعداد بسیار کمی از آنها توانایی یادگیری دارند اما امروز قابلیت و توانایی ربات‌ها به سمت هدف‌های جدید می‌رود که باعث می‌شود ربات‌ها چشمگیرتر باشند و رشد کنند.
محققان دانشگاه کرنل در نیویورک - آمریکا یک ربات طراحی کرده‌اند که قادر به یادگیری کارهای جدید است و به حرف‌های انسان گوش می‌دهد؛ این پروژه به نام Tell Me Dave نامگذاری شده است. به جای برنامه نویسی برخی روش‌ها، دستورالعمل‌ها به صورت شفاهی به این ربات داده می‌شود؛ ساخت این ربات موجب تسهیل در کار توسعه دهندگان نرم افزارهای رباتیک نیز می‌شود.
Tell Me Dave قادر به تجزیه و تحلیل حرکات و به شناسایی اشیاء و شرایط است؛ دارای یک دوربین سه بعدی است تا بتواند با مشاهده کردن فعالیت‌ها و انجام آنها ارتباط برقرار کرده و آموزش ببیند و در واقع به نخستین ربات آشپز در جهان تبدیل شده است.
این ربات قادر به شناسایی اشیاء و افراد است؛ قادر به استفاده از اجاق گاز و ظروف آشپزی است و با مشاهده یک آشپز در حال آشپزی قادر به یادگیری آشپزی از انسان است، ضمن اینکه قادر به ذخیره‌سازی بحث‌های قبلی به منظور استفاده در آینده است. «آشوتوش ساکسنا» استادیار علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنل موفق شد به این ربات برای درک دستورالعمل‌ها، زبان گفتاری و سخن گفتن و یاد گرفتن به طور طبیعی را آموزش دهد.


http://hadidnews.com/vdcb58bf.rhbg0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما