تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۲
تنظیم بازار میوه با فعال شدن سازمان تعاونی روستایی

میوه گران در سبد شب یلدای امسال مردم!

با توجه به اینکه میزان خرید میوه و مصرف جامعه در اعیاد از جمله شب یلدا بسیار افزایش پیدا می کند...
میوه گران در سبد شب یلدای امسال مردم!
متأسفانه در سال جاری دولت بازارچه هایی برای فروش مستقیم میوه از سوی کشاورزان راه اندازی نکرده که این امر باعث سوء استفاده دلالان در آستانه شب یلدا شده است.


به گزارش حدیدنیوز، متأسفانه در سال جاری دولت بازارچه هایی برای فروش مستقیم میوه از سوی کشاورزان راه اندازی نکرده که این امر باعث سوء استفاده دلالان و متضرر شدن مصرف کنندگان خصوصا با افزایش۳۰۰ درصدی نرخ میوه در آستانه شب یلدا شده است.

با توجه به اینکه میزان خرید میوه و مصرف جامعه در اعیاد از جمله شب یلدا بسیار افزایش پیدا می کند به همین جهت این برنامه دولت است که در خصوص تأمین تقاضا، میوه را ارزان قیمت به دست مصرف کنندگان برساند.

دولت به منظور پیشگیری از سوء استفاده دلالان و واسطه گران باید چند ماه قبل از شروع اعیاد از جمله شب یلدا برنامه های نظارتی خود را بر بازار شروع می کرد که متأسفانه به علت نبود نظارت از سوی مسئولان ذی ربط در حال حاضر دلالان باعث افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه در بازارهای مصرف شده اند.

متأسفانه در حال حاضر مردم مجبور به خرید میوه هایی چون هندوانه و انار با قیمت گران برای شب یلدا شده اند به همین جهت دولت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت میوه درسایر اعیاد از جمله ایام شب عید باید نظارت خود را از سوی بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی بر بازار میوه دقیق تر کند.

تنظیم بازار میوه با فعال شدن سازمان تعاونی روستایی

دولت باید مراکز توزیع و فروش میوه و سایر اقلام مورد نیاز جامعه را برای اعیاد فراهم کند به طوری که در سنوات گذشته اتحادیه ها و سازمان تعاونی روستایی در خصوص توزیع و فروش ارزان قیمت میوه فعالیت داشتند.

در سنوات گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت در هر محله ای بازارچه‌هایی برای فروش میوه راه اندازی می کرد اما متأسفانه در سال جاری به ندرت مشاهده شده که دولت مستقیم وارد عمل شود و بازارچه‌هایی برای فروش ارزان قیمت میوه مهیا کند که این امر باعث سوء استفاده دلالان و واسطه گران و متضرر شدن مصرف کنندگان شده است. http://hadidnews.com/vdcg7q9x.ak9774prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما