تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۰
مسئول آموزش عالی حرم امام حسین علیه‌السلام گفت: طی پروژه‌ای قرار است بعد از ۵ سال، بین‌الحرمین ۳ طبقه شود یعنی، زیرزمین، همکف و طبقه اول که با این کار زائر بیشتری در این فضا قرار می‌گیرد.
به گزارش حدیدنیوز، سید محمد بخاطی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت توسعه حرم سیدالشهدا علیه‌السلام اظهار داشت: مرمت بین‌الحرمین را ایرانی‌ها انجام دادند و نتیجه خیلی خوبی هم داشت و آن این بود که طی آن سنگ‌فرش بین‌الحرمین تمام شد و آن را سنگ مرمر کردند.



وی با بیان اینکه قرار است بعد از ۵ سال کنده‌کاری شود و توسعه بین‌الحرمین را شاهد باشیم ادامه داد:‌ طی پروژه‌ای قرار است بین‌الحرمین ۳ طبقه شود یعنی، زیرزمین، همکف و طبقه اول که با این کار زائر بیشتری در این فضا قرار خواهد گرفت.



بخاطی با بیان اینکه حرم امام حسین علیه‌السلام را توسعه دادند تصریح کرد: در این طرح فضای اداری حرم بیرون می‌آید و امور خواب و سکنه زائران به داخل صحن وارد می‌شود.



وی با بیان اینکه صحن عقیله بنی‌هاشم هم افتتاح شده اما هنوز کامل نشده است خاطرنشان کرد:‌ اگر در وسط این صحن قرار بگیرید، حرم حضرت امام حسین، اباالفضل علیهماالسلام و تل زینبیه را می‌بینید، الان این سه مقام باز است و فقط حرم حضرت عباس علیه‌السلام چون ساختمانی جلوی آن قرار دارد دید ندارد.



بخاطی با بیان اینکه وسعت صحن عقیله بنی‌هاشم ۱۶ هزار متر مربع است گفت:‌ توسعه حرم‌ها از بین الحرمین شروع شده است ولی متأسفانه هزینه‌ این توسعه بالاست لذا ۳ ماه است دستور از نخست وزیر عراق داریم که مبالغ توسعه از حرم برداشت نشود بلکه از وزارت پرداخت شود. http://hadidnews.com/vdcjaye8.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما