تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۸
تمام گرفتاری ما از قلبهایی است که قلب سلیم نشده و تا قلب سلیم نباشد بهشتی نمی شویم ....
شیعه امام حسین(ع) کیست؟
به گزارش حدیدنیوز، شیعیان و پیروان اباعبدالله الحسین علیه السلام! هنوز صدای اماممان طنین انداز است که : هل من ناصر ینصرنی و هل من معین یعیننی.... او را با پرهیز از سه چیز یاری و کمک کنیم تا عالمیان شیفته حسین علیه السلام و حسینیان شود.







قلب عرش افکار و اعمال انسانها و مصدر اینهاست اگر آن را غِشٍّ وَ غِلّ وَ دَغَل پاک و پیراسته کردیم شیعه راستین حسینیم... تمام گرفتاری ما از قلبهایی است که قلب سلیم نشده و تا قلب سلیم نباشد بهشتی نمی شویم .... اگر همه حجت مسلمانی ما حسین علیه السلام است " که هست" باید به فرمان او در پیراستگی قلب از هرگونه ناخالصی و کینه و ناسالمی عمل کنیم...







********************************





قالَ الاْمامُ الْحُسَیْن(ع): إنَّ شیعَتَنا مَنْ سَلِمَتْ قُلُوبُهُمْ مِنْ کُلِّ غِشٍّ وَ غِلّ وَ دَغَل (تفسیرالإمام العسکری(ع)، ص ۳۰۹، ح۱۵۴)







شیعیان و پیروان ما آن کسانی هستند که دلهایشان (و به تبع آن افکار و اعمالشان ) از هر گونه ناخالصی (و فریب و نیرنگ و سوء استفاده از اعتماد مردم) و کینه ( و دشمنی یا خیانت ) و ناسالمی ( و تقلب و تزویر ) پاک و پیراسته باشد.







********************************





غِش(به کسر غین): فریب و نیرنگ , نیرنگ در معامله و ناخالصی (در مقابل نُصح که خالص بودن است)؛ غش یعنی خلاف آنچه را که هست نمایش دادن . در نامه ۲۶ نهج البلاغه آمده است:

« فَانَّ اَعظمُ الخیانة خیانة الامة و اَفظَعُ الغِشُّ غِشُّ الائمة ؛ بزرگترین خیانتها خیانت به امت و جامعه است و ناپسندترین و رسواترین خلاف واقع نمایی ها ,خلاف واقع نمایی به پیشوایان است ».







غِل(به کسر غین): یعنی عداوت و کینه (قاموس، مفردات). در قرآن به این کلمه اشاره شده است که از دل بهشتیان کینه را خارج می کنند.معنی دیگرش خیانت است .





قال فى النهایه: «ثلاث لا یغل » هو من الاغلال الخیانة فى کل شى، و یروى یغل بفتح الیاء من الغل و هو الحقد، اى لا یدخله حقد یزیله عن الحق و روى یغل بالتخفیف من الوغول الدخول فى الشر و المعنى ان هذه الخلال الثلاث تستصلح بها القلوب فمن تمسک بها طهر قلبه من الخیانة و الدغل و الشر.





و قال فى الوافى« :لا یغل » من الاغلال او الغلال اى لا یخون و یحتمل ان یکون من الغل بمعنى الحقد و الشحنا اى لا یدخله حقد یزیله عن الحق.







دغل : ناسالم ؛ گویند: امشب هوا دغل است ؛ یعنی کثیر التغییر و ناسالم . (یادداشت مرحوم دهخدا). || سیم ناسره و زر قلب . (برهان ). سیم و زر ناسره . (غیاث ). پول تقلبی . قلب .دغلبازی یعنی عدم صداقت و دروغگویی؛ الدغل: دخل مفسد فی الامور. وعن الحسن: " أتخذوا دین الله دغلا " أی أدغلوا فی التفسیر، یعنی الحدود، أو حرفوا.





والقلب السلیم : ای متعرَ من الدغل ، فهذا فی الباطن " یعنی ، پاک بودن ظاهر وباطن از عیوب، بویژه قلب از دغل - نادرستی - عاری باشد. http://hadidnews.com/vdcfx0d0.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما