تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷
نگاهی به عملکرد عجولانه رسانه ملی در راه اندازی شبکه

نبش قبر برنامه های ۲۰ سال پیش تلویزیون

پخش آزمایشی شبکه نسیم از ۲۶شهریورماه- مقارن با میلاد امام رضا (ع) آغاز شد.
نبش قبر برنامه های ۲۰ سال پیش تلویزیون
راه‌اندازی این شبکه در حالی انجام می‌پذیرد که تلویزیون طی سال‌های اخیر با مشکلات مالی کم سابقه‌ای درگیر بوده و بسیاری از برنامه سازان موفق به دریافت مطالبات خود از صدا و سیما نشده‌اند.

به گزارش حدیدنیوز، پخش آزمایشی شبکه نسیم از ۲۶شهریورماه- مقارن با میلاد امام رضا (ع) آغاز شد ؛ آرم این شبکه هنوز طراحی نشده و مخاطبان در گوشه سمت راست تصویر نسیم بزودی را می بینند .

این در حالی است که تلویزیون پس از مدت‌ها خلاء برنامه‌های کمدی و کمبود آثار طنز تصمیم داشت شبکه‌ای جدید را  در این زمینه راه اندازی کند ؛ این شبکه با عنوان «نسیم»، برگرفته از حروف اول واژه‌های نشاط، سرگرمی، یادها و مسابقه قرار است بزودی از طریق گیرنده‌های دیجیتال مخاطبان را با برنامه‌های متنوعی پای تلویزیون بنشاند .



راه‌اندازی این شبکه در حالی انجام می‌پذیرد که تلویزیون طی سال‌های اخیر با مشکلات مالی کم سابقه‌ای درگیر بوده و بسیاری از برنامه سازان موفق به دریافت مطالبات خود از صدا و سیما نشده‌اند؛ یادآور می‌شود تماشا، نمایش، سلامت، پویا، بازار، ورزش و... از جمله شبکه‌های تازه تأسیس تلویزیون هستند که نحوه عملکرد ضعیف برخی از آنها هنوز هم مورد سوال است .



مشاهده دو – سه روزه برنامه های شبکه نسیم به حقیقت نشان داد که گویا روند فعالیت این شبکه هم نظیر شبکه های فیلم تکراری رسانه ملی (تماشا، نمایش ، آی فیلم ) بی شک راهی را ادامه خواهد داد که این شبکه ها با بیرون کشیدن آرشیو های رسانه ملی آن را شروع کردند .



راه اندازی شبکه های مختلف تلویزیونی در سراسر جهان امری رایج و گاه گریز ناپذیر است  برای همین هر روز شاهد پیدایش شبکه جدیدی در پیچ و خم ماهواره ها هستیم. راه اندازی هر شبکه تلویزیونی، هر چند کوچک، کار ساده ای نیست، زیرا هم پشتوانه مالی خوب می خواهد و هم امکانات مناسب برای تولید برنامه و فیلم های مناسب آن شبکه  این مهمی است که همه مدیران تلویزیونی جهان با آن آشنا هستند .



در کشور ما نیز که دیر زمانی تنها چند شبکه محدود داشت، مدتی است صاحب شبکه های رنگارنگی شده که این تلون تنها در نام آنها خلاصه می شود! آنچه بیش از همه درباره راه اندازی این شبکه های جدید در صدا و سیمای جمهوری اسلامی به چشم می خورد، عملی عجولانه و کارشناسی نشده است ؛ اکثر این شبکه های تازه تأسیس به غیر از نام، هویت مستقلی برای خود ندارند و برنامه ها توسط شبکه های دیگر و عوامل آنها ساپورت می شود یکی از مشکلات دیگر این شبکه های تازه به دوران رسیده مسائل مالی است. http://hadidnews.com/vdcdnj0x.yt0kz6a22y.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما