تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶
حجت الاسلام و المسلمين روحانی در سفر به قم با مراجع عظام تقلید ديدار مي‌كند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛‌ حجت‌الاسلام و الامسلمين حسن روحاني براي دیدار با مراجع عظام تقلید و علما به شهر قم سفر كرد.


** حجت‌الاسلام روحاني با آيت‌الله سبحاني ديدار كرد

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني با حضور در موسسه تحقيقاتي امام صادق(ع) با آيت الله سبحاني از مراجع عظام تقليد ديدار و گفتگو کرد.

بر اساس اين گزارش؛‌ديدار رئيس جمهور منتخب با آيت الله سبحاني چهارمين ديدار وي با مراجع عظام در قم پس از زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) است.



** آیت الله مکارم شیرازی: دولت یازدهم وارث بسیاری از مشکلات است/ برای حل وفصل این مشکلات به زمان، حوصله و شکیبایی نیاز است

حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني با حضور در مدرسه امام سجاد(ع) با آيت الله مکارم شيرازي ديدار و گفتگو کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خوشوقتی از دیدار با رییس جمهور منتخب، گفت که باردیگر موفقیت شما را در انتخابات اخیر که به فضل الهی نصیب شما گردید، تبریک می‌گویم.

وی افزود: برگزاری موفق انتخابات اخیر ریاست جمهوری باعث سربلندی مردم و نظام اسلامی شده و تاثیر آن در داخل و خارج از کشور بسیار خوب بوده است.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت: دولت یازدهم وارث بسیاری از مشکلات است که هیچ دولتی در ایران با آنها مواجه نبوده است.

وی تاکید کرد: باید به مردم بگوییم که برای حل وفصل این مشکلات به زمان، حوصله و شکیبایی نیاز است و انتظار نداشته باشند حالا که دکتر روحانی رییس جمهور شده، یکباره مشکلات حل خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید مواظب باشیم و مراقبت کنیم که توقع های نابجا برای حل و فصل مشکلات بزرگی همچون تورم، گرانی و بیکاری که پیش روی دولت یازدهم قرار دارد، ایجاد نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی نیز دراین دیدار با تشکر از آیت الله مکارم شیرازی، خواستار حمایت مردم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و حوزه های علمیه از دولت یازدهم شد تا بتواند با عقلانیت، تدبیر و حوصله برنامه های خود را پیش ببرد و برای حل مشکلات کشور تلاش کند.

رییس جمهوری منتخب گفت: دولت یازدهم مصمم است ارتباط منظمی با حوزه ها به ویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام داشته باشد و از نظرات و حمایت آنها بهره مند شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی افزود: دولت یازدهم در سخت ترین شرایط کار اجرایی را تحویل می گیرد و براین اساس باید به این دولت کمک کرد.

بر اساس اين گزارش؛ رییس جمهوری منتخب صبح امروز پنجشنبه وارد شهر قم شد و پیش از این دیدار مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت و با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار کرد.


** روحاني: دولت مصصم است براي عبور از مشکلات ارتباط مستقيمي با حوزه و مراجع تقليد داشته باشد

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهور منتخب با حضور در بيت حضرت آيت الله صافي گلپايگاني با وي ديدار و گفتگو کرد.

آيت الله صافي گلپايگاني در اين ديدار خطاب به رئيس جمهور منتخب گفت: در شرايط سختي عهده‌دار مسئوليت اجرايي کشور مي‌شويد که در اين باره براي شما آرزوي موفقيت مي‌کنم.

اين مرجع تقليد در ديدار حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني ضمن آرزوي موفقيت براي رئيس جمهور منتخب، گفت:‌ اميدوارم وي بتواند در پرتو الطاف امام زمان(عج) در رسيدن به مقاصد و اهداف بلند نظام اسلامي موفق باشد.

آيت الله صافي گلپايگاني افزود: حجت الاسلام والمسلمين روحاني ماموريت خود را طوري انجام دهد که خير مردم در آن باشد و گرفتاري‌ها و کمبود هاي ايجاد شده مرتفع گردد.

وي توجه به مقاصد اساسي اسلام را از ضرورت‌هاي کاري رئيس جمهور منتخب دانست و افزود : نبايد طوري در رفتار و گفتار عمل کنيم که تنزل داشته باشيم بلکه بايد عزت و اقتدار اسلام و مسلمين در جهان تقويت شود.

آيت الله صافي گلپايگاني خطاب به حجت‌الاسلام روحاني گفت : بايد توجه شود کساني که در دولت آينده مسئوليت مي‌گيرند مديريت عقلاني داشته باشند تا رضايت الهي و مردم تامين شود.

وي با توصيه به استفاده از افراد بصير و آگاه در امور، در دولت آينده افزود: امروز در جهان مسائل پيچيده‌اي وجود دارد که تعامل با ديگران مي‌تواند بسياري از مشکلات را کاهش دهد.

آيت الله صافي گلپايگاني گفت: در مسائل سياسي هم توجه به عقلانيت موضوعي مهم است که مي‌تواند تنگناهايي که امروز در دنيا وجود دارد را اصلاح کند.

وي با اشاره به قتل عام مسلمانان در برخي از کشورها بويژه درکشور هاي اسلامي افزود : دولت مي‌تواند با تعامل و گفتگو از بسياري از اين حوادث تلخ جلوگيري کند .

آيت الله صافي گلپايگاني همچنين مسائل اقتصادي را مهمترين نياز و توجه به معيشت و اشتغال را از دغدغه‌هاي اصلي جامعه دانست و گفت : دولت با مديريت و تدبير مي‌تواند اين امور را ساماندهي کند.


وي خطاب به حجت الاسلام والمسلمين روحاني افزود : شما پرچمي را که به دست گرفتيد، مسئوليت بزرگي است و بايد در راه تقويت عظمت اسلام و مسلمين گام برداريد.

حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني هم در اين ديدار با اشاره به شرايط امروز جامعه گفت : شرايط امروز کشور شرايط خاصي است و دولت مصصم است براي عبور از مشکلات ارتباط مستقيم با حوزه و مراجع تقليد داشته باشد.

وي با بيان اينکه اکثر جمعيت کشور جوان هستند، افزود : ما براي جلو گيري از انحراف جوانان بايد تصميم‌گيرهاي مدبرانه‌اي داشته باشيم.

رئيس جمهور منتخب تاکيد کرد: مراجع و حوزه‌هاي علميه بايد به دولت آينده کمک کنند تا کارهاي عقب مانده و معضلات جامعه را به گونه‌اي حل کنيم تا اميد در دل‌هاي مردم گسترش يابد و نسل جوان به قرآن و معارف ديني بيش از پيش علاقمند شود.

وي با اشاره شرايط جهان اسلام افزود: فرقه‌گرايي مصيبت بزرگي است که گريبان دنياي اسلام را گرفته است و برخي از گروه‌هاي تکفيري و تروريستي در عراق ، پاکستان و افغانستان و ديگر کشور‌ها به شدت براي ايجاد تفرقه فعاليت مي‌کنند که بايد در راه حفظ وحدت با مسلمانان تلاش کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني نيز در اين ديدار گفت: دولت يازدهم کمک حوزه هاي علميه و مراجع را نياز دارد و از اين کمک بهره‌مند خواهد شد.


** رییس جمهوری منتخب وارد قم شد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران ساعت ۷ صبح امروز وارد شهر قم شد.

وي در بدو ورود به شهر قم ، مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت کرد.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین در مراسم غبار روبی مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها شرکت کرد. http://hadidnews.com/vdcb9wb5.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما