تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۹
یکی از سخنگویان گروه شورشی موسوم به ارتش آزاد سوریه گفته است شبه‌نظامیان از هفته آینده سلاح‌های پیشرفته را تحویل خواهند گرفت.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، قاسم سعدالدین سخنگوی ارتش آزاد سوریه به روزنامه الشرق الاوسط گفته است، سلاح‌های سنگین طی هفته آینده به دست شبه‌نظامیان خواهد رسید و در عرض ۱۰ روز آینده از این تسلیحات در جنگ استفاده خواهد شد.

وی افزود، این تسلیحات از طریق مرزهای شمالی[ترکیه] و جنوبی [اردن] به نیروهای ارتش آزاد تحویل داده خواهند شد.

هرچند این سخنگوی شورشیان مشخص نکرد که آیا آمریکا به صورت مستقیم این تسلیحات را به شورشیان تحویل خواهد داد یا این کار را از طریق متحدان منطقه‌ای خود انجام خواهد داد.

بن رودز معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه گفت: باراک اوباما مجوز ارسال تسلیحات آمریکایی به معارضان مسلح سوری را برای نخستین بار در چارچوب بسته جدید از حمایت های نظامی از معارضانی که برای سرنگونی نظام بشار اسد ( رئیس جمهوری سوریه) می جنگند، صادر کرد.

وی دلیل این اقدام را یافته‌های جدید سازمان های اطلاعاتی آمریکا عنوان کرد که بر اساس آن اطمینان یافته‌اند که دولت سوریه در جنگ داخلی اش با معارضان مسلح، از تسلیحات شیمیایی مانند گاز اعصاب «سارین» استفاده کرده است.

واشنگتن پست نیز امروز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد سازمان سیا در حال آماده سازی خود برای تحویل سلاح به گروه‌های شورشی در سوریه از طریق پایگاه های مخفیانه در ترکیه و اردن است.

بنا برگفته این مقامات آمریکایی انتظار می‌رود طی چند هفته آینده از این پایگاه به صورت محدود سلاح و مهمات به سوریه انتقال داده شود. http://hadidnews.com/vdcjiae8.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما