تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۲
معاون فعاليت‌هاي سينمايي سازمان سينمايي از احتمال درخواست از نيروي انتظامي براي جلوگيري از ادامه كار هيئت مديره سابق خانه سينما خبر داد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از جوان، جلسه هيئت بازگشايي خانه سينما با حضور چند تن از اعضاي صنوف سينمايي و نماينده سازمان سينمايي برگزار شد. هيئت بازگشايي خانه سينما در پي موافقت با اساسنامه جديد خانه سينما تشكيل شده است. ايجاد اين هيئت با مخالفت شديد هيئت مديره سابق خانه سينما رو به رو شده است. هيئت مديره سابق خانه سينما، تشكيل هيئت بازگشايي را داراي ايرادات حقوقي مي‌داند. اين اختلافات باعث شده تا روند بازگشايي خانه سينما داراي مشكلاتي شوند.

مشكلاتي كه ريشه آنها به دخالت‌هاي افراد غيرمسئول در قضيه بازگشايي خانه سينما باز مي‌گردد. نمونه اين مشكلات را مي‌توان در جلسه اخير هيئت بازگشايي ديد. در اين جلسه كه با حضور فرشته طائرپور، همايون اسعديان، تقي عليقلي‌زاده، علي روئين‌تن به همراه مهدي عظيمي برگزار گرديد، طائر‌پور خطاب به عظيمي گفت: شما در ابتداي بحث گفتيد كه وزارت ارشاد خانه‌ «خانه سينما» است، اما واقعاً فكر مي‌كنيد اتفاقاتي كه در اين يكي دو سال اخير رخ داده چنين احساسي را در ميان چند هزار عضو صنوف «خانه سينما» ايجاد مي‌كند؟ معمولاً سينما با امنيت فكري سرپا مي‌ايستد و اگرچه در تمام اين سال‌ها سينماگران، مخصوصاً صنوف دستمزدبگير سينما، دچار مشكلات معيشتي، بيمه و ماليات بوده‌اند، اما احساس مي‌كردند كه يك پناهگاه و خانه‌اي دارند كه حداقل به اين مسائل رسيدگي مي‌كند.

وي با طرح اين ادعا كه مديريتي كه آمد، از همان ابتدا براي شاخ‌شكني «خانه سينما» آمده بود، ادامه داد: به جز اين مسئله، ميداني به افراد نمام و فرصت‌طلب داده شد تا به انتقام‌گيري شخصي بپردازند، در حالي‌كه اين مسئله يك دعواي كوچك بود، اما با ورود دولت به دعوايي بزرگ تبديل شد كه بيشتر هم از همان هسته تهيه‌كنندگان شروع شد.

همايون اسعديان نيز با انتقاد به عملكرد سازمان سينمايي با اشاره به اينكه گفته مي‌شود كانون كارگردانان قانوني نيست، اظهار كرد: نمي‌دانم چه سندي بياورم تا نشان دهم كه در دو ماه گذشته همين سازمان سينمايي فعلي با كانون كارگردانان نامه‌نگاري رسمي و اداري داشته است. اگر اين كانون و من، قانوني نيستيم، پس چرا به اسم من و با سربرگ وزارت ارشاد نامه‌نگاري مي‌شود؟

مهدي عظيمي نيز گفت: ما اصراري نداريم و امور صنوف را رسيدگي مي‌كنيم. چون بايد كار افرادي از سينما را كه وظيفه حمايت از آنها بر عهده ما گذاشته شده، انجام دهيم و به آنها خدمات ارائه كنيم. وي افزود: بحث توليد و اكران و بحث صنوف دو مقوله جدا از هم هستند. وظيفه وزارت ارشاد تأمين معيشت سينماگران است و فكر مي‌كنم اگر خدماتي كه ارائه مي‌كنيم تحت يك قالب قرار گيرند، هم راحت‌تر هستيم و هم تكليف‌مان روشن است. در اين جلسه مهدي عظيم‌آبادي معاون فعاليت‌هاي سينمايي سازمان سينمايي، با اشاره به نامه نگاري هيئت مديره سابق خانه سينما با رئيس‌جمهور و ناراحتي مسئولان سازمان سينمايي از آن گفت: با استناد به تبصره يك سال قبل ماده ۱۷ و ۲۰، تعطيلي دائم خانه سينما مطرح شده است. ما مي‌توانيم به نيروي انتظامي مراجعه و از فعاليت آنها جلوگيري كنيم. http://hadidnews.com/vdcizzar.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما