تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۶
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه سؤال و استیضاح حق نمایندگان است، گفت: بنده در شرایط موجود موافق تغییر و استیضاح وزیر نیستم مگر اینکه خیانتی در کشور صورت بگیرد که خوشبختانه چنین موردی را نداشته‌ایم.
به گزارش حدیدنیوز، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تعامل دولت و مجلس در موضوعات مهمی مانند هدفمندی یارانه‌ها، در پاسخ به اینکه چرا در موضوع استیضاح چنین تعاملی صورت نمی‌گیرد؟ اظهار داشت: اختیارات دولت و مجلس نسبت به امور کاری خود، مسائلی است که قانون در مورد آن بحث‌های فراوانی را انجام داده است.

وی افزود: در شرایطی کنونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحبت‌های زیادی را انجام دادند تا استیضاح‌ها صورت نگیرد و وزرا بر منصب‌های خود باقی بمانند و چنانچه کم و کسری هم وجود داشته باشد، همکاری و تعامل برای رفع آن صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تغییرات صورت گرفته برخی از مسئولان اجرایی خاطرنشان کرد: مجلس همواره به دنبال این بود که این تغییرات صورت نگیرد و با ایجاد فضای تعامل، یک ثبات مدیریتی نیز در کشور حکمفرما باشد، اما آقای رئیس جمهور ضرورت دانستند که یک وزیر را عزل و فرد دیگری را جایگزین او کند و این جابه‌جایی‌ها از اختیارات قانونی دولت هم به شمار می‌رود.

مصری با بیان اینکه قانون بر اساس ضرورت اختیاراتی را به مجلس و دولت داده است، تصریح کرد: بالاخره جاهایی هم ممکن است که مجلس ضرورت بداند و اینها اختیاراتی است که قانون به دولت و مجلس داده است.

وی با بیان اینکه سؤال و استیضاح حق نمایندگان است، ادامه داد: از نظر شخصی، بنده در شرایط موجود موافق تغییر نیستم، چه تغییری که دولت در سطح وزرا انجام دهد، چه تغییری که مجلس بخواهد انجام دهد مگر اینکه خیانتی در کشور صورت بگیرد که خوشبختانه از اول انقلاب چنین موردی را در کشور نداشته‌ایم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه هدف نمایندگان از طرح استیضاح استفاده از حق قانونی آنهاست، اضافه کرد: استیضاح یک وزیر نهایتا رأی مجلس را می‌خواهد و باید ببنیم که نمایندگان خواستار استیضاح چه نوع تفکری را قبول دارند.

وی بیان داشت: به هر صورت باید دلایل استیضاح‌کنندگان و استیضاح شونده شنیده شود و اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که تعدادی از نمایندگان امضاهای خود را پس گرفته‌اند و معلوم نیست که استیضاح صورت بگیرد و بر فرض اینکه صورت بگیرد، باز هم در نهایت رأی مجلس نیاز است و فردا مشخص می‌شود. http://hadidnews.com/vdcfctdy.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما