تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۸
طرح استیضاح وزیر کار در جلسه امروز مجلس اعلام وصول شد تا شیخ‌الاسلامی در یک قدمی بیکاری قرار بگیرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد زنگ آغاز جلسه علنی مجلس را به صدا درآورد.

به گفته ابوترابی‌فرد در آغاز جلسه امروز ۲۳۳ نماینده در مجلس حضور داشتند.

وی همچنین اظهار داشت: قبل از آغاز جلسه امروز آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب برای نمایندگان سخنرانی کرد.

*گزارش دبیرکل مجمع تقریب مذاهب در جلسه غیرعلنی مجلس

حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب در جلسه غیرعلنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ، گزارشی از فعالیت‌های این تشکل به نمایندگان ارائه داد.

وی افزود: همچنین آیت‌الله اراکی سخنانی را درباره وحدت میان مسلمانان در جلسه غیرعلنی مطرح کرد.

* ابوترابی‌فرد: لزوم وحدت در تمامی عرصه‌ها/ برداشتن گام‌های بلند با افزایش اقتدار دنیای اسلام

محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و همچنین امام صادق(ع) گفت: خداوند در قران کریم پس از توصیه به تقوا، جامعه اسلامی را بر تمسک و حبل مستحکم الهی توصیه می‌کند؛ این توصیه خطاب به آحاد امت اسلام است، ما بر اساس هدایت قرآن مکلف هستیم که در کنار هم و دستان خود را در دستان یکدیگر قرار دهیم و با هم متمسک قرآن باشیم.

وی افزود: در کنار این امر قرآن ما را از تفرقه نهی می‌کند، ریشه تفرقه در جامعه اسلام و جامعه بشری جهالت عملی و جهل علمی است و پیامبر اعظم و اهل بیت او راه را برای تبدیل جهل به علم و دانش و جهالت عملی به اخلاق و رفتار برآمده از دین و عقلانیت هموار می‌کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه تمسک به قرآن کریم و اهل بیت بستر وحدت را فراهم می‌آورد برای آن است که پیامبر اکرم مظهر علم و حکمت است و اگر شما در کنار این مشعل پرفروغ قرار بگیرید جان و روحتان به روح علم و حکمت منور می‌شود و تزکیه می‌شوید و اگر جهل انسان به علم و جهالت او به رفتار برآمده از دین تبدیل شد ریشه‌های تفرقه و اختلاف زدوده می‌شود.

رئیس جلسه امروز مجلس خاطرنشان کرد: اینکه قرآن کریم ما را در تمسک به عطرت پیامبر اکرم (ص) دو توصیه و دستور داده‌اند برای آن است که پیامبر اکرم (ص) اهل‌‌بیت خود را همیشه با حق و در کنار حق می‌داند. امام صادق (ع) همان جمله‌ای را می‌فرماید که امیر المومنین(ع) فرمود: آن جمله این است «از من سوال کنید قبل از آنکه مرا از دست بدهید.»

ابوترابی فرد ادامه داد: قرارگرفتن در کنار قرآن و عترت یعنی آراسته شدن به علم و عمل و آراسته شدن به علم و عمل و اخلاق یعنی تحقق وحدت عقلانی و علمی در جامعه اسلامی و بشری.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر قرآن و عترت راه را برای وحدت امت اسلام در همه عرصه‌ها فراهم کرده است؛ امروز وحدت امت اسلام در عرصه‌های حیات فرضی و اجتماعی در عرصه حیات سیاسی و در عرصه حیات دفاعی و علمی و در عرصه حیات اقتصادی مطالبه نظام است و رهبر معظم و سرافراز انقلاب بر آن تأکید دارند.

وی همچنین اظهار داشت: اگر مشاهده می‌شود که امروز همان شعاری که ملت ایران بر زبان دارند بر زبان ملت عراق، ملت لبنان، ملت فلسطین و سایر ملل اسلامی جاری است، برای آن است که نظام اسلامی راه را برای وحدت امت اسلام در عرصه‌های سیاسی هموار کرده است و اگر می‌بینید که به دست توانای فرزندان فلسطین با سلاح خود استکبار و رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند به معنای آن است که جامعه اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت با وحدت و انسجام کامل در یک حرکت کاملاً متحد و هماهنگ بر قدرت دفاعی خویش افزوده‌اند.

ابوترابی ادامه داد: ما باید وحدت را به همه حوزه‌های حیات سیاسی، اجتماعی، فردی، خانوادگی، اقتصادی و علمی توسعه دهیم و امیدوارم در سایه رهنمودهای قرآن و عترت و تمسک به آموزه‌های دین و تبعیت از پیامبر اکرم (ص)و اهل بیت او و الهام از آموزه‌های مکتب حیات بخش امام صادق (ع) و با محبت و دلباختگی به خاندان پیامبر و تبعیت از این مشعل‌های پر فروغ صفوف مسلمانان را مستحکم کنیم و در مسیر رویارویی با زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه دنیای استکبار و همچنین افزایش اقتدار دنیای اسلام گام‌های بلندی را برداریم.

* رفت‌وآمد‌های معنی‌دار طراحان استیضاح وزیر کار در جایگاه هیئت رئیسه

بر اساس این گزارش، امضا کنندگان طرح استیضاح شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صبح امروز رفت‌و آمدها و رایزنی‌های مشهودی با رئیس جلسه داشتند.

رایزنی‌های احمد توکلی، علی مطهری و بهروز نعمتی با محمدحسن ابوترابی‌فرد در حالی صورت می‌گیرد که آنها روز گذشته بعد از صدور حکم سرپرستی سازمان تامین اجتماعی برای سعید مرتضوی، استیضاح شیخ‌الاسلامی را طراحی کرده و با ۱۲ امضا به هیئت رئیسه تقدیم کردند.

بهروز نعمتی، نماینده اسدآباد گفت که طرح استیضاح را به هیئت رئیسه تحویل داده‌ایم و امیدواریم که در جلسه امروز این طرح از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شود.

* مرتضوی وزیر کار را به یک قدمی بی‌کاری برد

علی مطهری، تاجگردون، حیدرپور، هاشم زهی، پزشکیان، احمد توکلی، مصباحی‌مقدم، نادران، غلامرضا نوری، بهروز نعمتی، دهدشتی و عبدالکریم حسین زاده و شش نفر دیگر این استیضاح را امضا کرده اند.

متن کامل طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با اهداء سلام، به استناد اصل هشتاد و نهم قانون اساسی و مواد ۲۲۲ و ۲۲۳ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بدین وسیله متن استیضاح آقای دکتر شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به شرح ذیل تقدیم می شود:

علت استیضاح: بی توجهی به قانون و بلکه قانون ستیزی در نصب و عدم عزل آقای سعید مرتضوی از مسئولیت صندوق تأمین اجتماعی.

دلایل:

۱- طبق ماده ۱۲۴ قانون استخدام کشوری نصب قاضی تعلیق شده به مناصب دولتی ممنوع است، در حالی که وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آقای مرتضوی را به سمت مدیرعاملی صندوق تأمین اجتماعی منصوب کرد.

۲- دیوان عدالت اداری حکم انتصاب آقای مرتضوی به سمت مدیرعاملی صندوق تأمین اجتماعی را به دلیل مغایرت با قانون ابطال کرد اما آقای وزیر به آن ترتیب اثر نداد و هیئت وزیران با اصلاح اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی و تغییر عنوان این صندوق به سازمان تأمین اجتماعی و اصلاح شرایط انتصاب و تصدی رئیس این سازمان، سعی کرد حکم ابطال دیوان عدالت اداری را بلاموضوع سازد. آنگاه آقای شیخ الاسلامی نیز ریاست آقای مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی را تلقی به قبول نمود.

۳- اصلاحات به عمل آمده در اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی، مطابق اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی به موجب نظر رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع نظارت بر انطباق مصوبات دولت با قوانین، در موارد مربوط به اصلاح عنوان صندوق تأمین اجتماعی و نحوه انتصاب و شرایط تصدی ارکان صندوق و برخی موارد دیگر، مغایر قانون تشخیص داده شد.

۴- در نتیجه، تبدیل صندوق به سازمان و نیز انتصاب جدید آقای مرتضوی به ریاست سازمان تأمین اجتماعی باطل و بلااثر است و وزیر می بایست شخص دیگری را به مدیرعاملی صندوق تأمین اجتماعی منصوب می کرد، اما چنین نکرده است.

۵- در نصب اولیه، قطع نظر از ممنوعیت نصب قاضی معلق به سمت دولتی، صلاحیتهای فردی آقای مرتضوی برای تصدی صندوق تأمین اجتماعی و مادر شرکت عظیم وابسته به آن یعنی شستا توسط آقای وزیر نادیده گرفته شده است. ایشان فردی را به این مسئولیت منصوب کرده است که تخصص و تجربه مناسب را ندارد و از این جهت برخلاف قانون مدیریت خدمات کشوری عمل شده است. علاوه بر این:

الف. آقای سعید مرتضوی در سمت قبلی خویش یعنی دادستان تهران، متهم است و از حالت قضایی، تعلیق شده و پرونده اش هنوز مفتوح است.

ب. در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فاجعه کهریزک مقصر شناخته شده است.

ج. در تحقیق و تفحص از قوه قضائیه به دلیل تخلفاتش مقصر شناخته شده است. با این حال، چه ضرورتی برای نصب چنین فردی به این سمت و سپس تغییر اساسنامه برای حفظ او وجود داشته است؟

۶- ممکن است این اقدامات وزیر، تبعیت از رئیس جمهور علی رغم میل باطنی خودش قلمداد شود. ولی این، عذر بدتر از گناه است. وزیری که برخلاف مصالح مردم و کشور قدرت مقاومت در برابر فشار ناحق را ندارد، نمی‌تواند مورد اعتماد مجلس باشد.

۷- نقض توافق انجام شده در تاریخ ۱/۱۱ ۹۱ برای تمکین به قانون

* اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت منتزع شد

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بالاخره در جلسه علنی امروز اولین ماده از طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن وزارت جهاد کشاورزی را تصویب کردند.

در این ماده آمده است کلیه اختیارات، ‌وظایف و امور مربوط به سیاستگذاری، برنامه‌ریزی،‌نظارت و انجام اقدامات لازم در موارد زیر از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود:

الف- تجارت اعم از صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی، محصولات و کالاهای اساسی زراعی، باغی و گیاهان دارویی شامل گندم، برنج، جو، ذرت، پنبه وش، روغن و دانه‌های روغنی، چای، سیب زمینی، پیاز، حبوبات، سیب، پرتقال، خرما، کشمش، قند، شکر، و کنجاله و همچنین محصولات دامی، طیور و آبزیان شامل شیر و فرآورده‌های لبنی، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ و نیز پیله ابریشم.

ب- صنایع تبدیلی بلافصل ذیل با یک مرحله تبدیل در بخش کشاورزی:

۱- عمل‌آوری و حفاظت گوشت و محصولات گوشتی از فساد

۲- عمل‌آوری و حفاظت آبزیان و محصولات حاصل از آبزیان از فساد

۳- عمل آوری و حفاظت میوه و سبزیجات از فساد

۴- روغن‌کشی

۵- فرآورده‌های لبنی

۶- تولید دانه‌های آسیاب شده

۷- تولید نشاسته

۸- تولید غذاهای آماده برای حیوانات

۹- محصولات غذایی و صنایع تبدیلی مرتبط با انواع میوه، سبزی، صیفی و چای. چنانچه در حوزه مسئولیت سایر وزارتخانه‌ها طبقه بندی نشده باشد.

۱۰- تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی و انواع عرقیات

۱۱- تولید کودهای آلی (غیر شیمیایی)

ماده مذکور با ۱۴۴ رای موافق، ۴۲ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن به تصویب مجلس رسید.

* مخالفت مجلس با تعیین تعرفه محصولات کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی، پیشنهاد حذف تبصره ماده ۱ این طرح را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در تبصره این ماده آمده بود: اتخاذ و تصمیم درمورد تعیین تعرفه و ابزارهای آن، تعیین سهمیه مقداری و نوع واردات، صدور مجوزهای لازم و برنامه‌ریزی و نظارت بر واردات به موقع کالاهای موضوع این ماده فقط برعهده وزارت جهاد کشاورزی است.

مؤید حسینی صدر نماینده خوی پیشنهاد حذف تبصره این ماده را مطرح کرد و مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون انرژی مجلس در این جلسه در اخطاری قانونی با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی، و همچنین در موافقت با حذف این تبصره گفت: طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی، هیئت دولت می‌تواند اختیاراتش را برعهده کمیسیونی متشکل از چند وزیر قرار دهد نه یک وزیر.

وی افزود: این موضوع در سال ۹۰ توسط هیئت تطبیق مصوبات دولت با قانون اساسی به قوه مجریه تذکر داده شده بود، پس چرا شما دارید عین خلاف قانونی تصویب می‌کنید که اختیار هیئت‌دولت را به یک وزیر (وزیر جهاد کشاورزی) می‌دهید؟ این اقدام مغایر قانون است.

میرکاظمی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: حمایت از کشاورز با این روش انجام نمی‌شود، باید در این موضوع بازنگری کنیم و نوع حمایت از کشاورز را درست تعریف کنیم.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در تمام دنیا حمایت از کشاورز مستقیماً در بودجه لحاظ می‌شود.

نمایندگان پس از استماع سخنان میرکاظمی، با ۱۱۸ رأی موافق، ۷۱ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه، با حذف این تبصره موافقت کردند.

* عزیزی:الحاق اختیارات بخش کشاورزی به وزارت جهاد موجب ایجاد سازمان جدید می‌شود

همچنین حمیدرضا عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) در اخطاری با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی، درباره طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در این طرح ما به دنبال حرکت در مسیر کمک به تولید کنندگان بودیم اما بسیاری از سیاست‌های این طرح مغایر قانون است.

وی افزود: یکی از اهداف ما افزایش رقابت پذیری در اقتصاد ملی است و همچنین ما به دنبال کاستن از بار مالی دولت و مدیریت دولت بر تصدی فعالیت‌های اقتصادی هستیم.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با این طرح می‌خواهیم یکسری از وظایف را از وزارت صنعت، معدن و تجارت بگیریم و به وزارت جهاد کشاورزی بدهیم، این اقدام باعث می‌شود یک سازمان جدیدی در این وزارتخانه ایجاد شود تا مشکلات واردات و صادرات را بررسی کند.

عزیزی فارسانی اضافه کرد: این اقدام مغایر برنامه پنجم توسعه در کوچک کردن دولت می‌شود، از این رو تقاضا دارم در برخی تبصره‌ها و مواد این طرح، مطلبی تصویب نکنیم که به شورای نگهبان برود و مورد ایراد واقع شده و به مجلس ارجاع داده شود.

* بخشایش:با وضع برخی قوانین دست دولت را می‌بندیم/ نباید دیکتاتوری در مجلس حاکم شود

احمد بخشایشی نماینده مردم اردستان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، طی تذکری با استناد به ماده ۴ آئین نامه داخلی مجلس گفت: طبق آئین نامه دستور هفتگی مجلس به ترتیب طرحها و لوایحی که مطرح است باید چاپ و در اختیار نمایندگان قرار بگیرد اما احساس من این است که این امر در تعیین دستور جلسات هفتگی مجلس رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نحوه تعیین دستورات هفتگی مجلس توسط هیئت رئیسه باید از روش انقباضی به روش انبساطی تبدیل شود، گفت: رویه فعلی نوعی دیکتاتوری است، ما باید مدیریت مجلس را طبق آئین نامه انجام دهیم.

نماینده مردم اردستان همچنین با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی که به وظایف قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون مجلس تصویب کرده است‌، گفت: ما با تصویب قوانین متعدد دست دولت را می‌بندیم در جایی که برخی قوانین ما نیاز به تصویب ندارد.

وی با بیان اینکه اشکالاتی درباره تبدیل شرکت‌های دولتی به شرکتهای خصوصی وارد است، افزود: بنده نمی‌خواهم اسم ببرم اما یک مدیر فلان شرکت در سال ۸۹، ۵۸ میلیون تومان پاداش گرفته است که این رویه رویه درستی نیست.

بخشایش خاطرنشان کرد: سال گذشته دو نفر در سعادت آباد با یکدیگر درگیر شدند، این افراد که اتومبیل BMW داشتند بجای مراجعه به پلیس، به جان هم افتادند، ‌این نشان می دهد که ما یک طبقه نوکیسه را در کشور تقویت می‌کنیم درحالی که قرآن به ما سفارش کرده است که نظارت خود را بصورت دقیق انجام بدهیم و اجازه ندهیم بی عدالتی حاکم شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی در پاسخ به تذکر نماینده مردم اردستان گفت: دستور هفتگی مجلس براساس گزارش‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس وضع می‌شود و درباره دستورهای جلسه نیز باید بگویم که روسای کمیسیون‌ها در جریان این امور هستند.

وی درباره رعایت آئین نامه توسط هیئت رئیسه نیز گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که حقوق نمایندگان بطور دقیق استیفا و رعایت می‌شود اما تلاش ما این است که حقوق نمایندگان رعایت شود.

ابوترابی همچنین گفت: البته باید بگویم که برخی تذکرات درباره دستور جلسه نیست و ما برای استماع آن معذوریت داریم لذا تقاضا داریم همکاران با هیئت رئیسه همکاری کنند.

*مطهری:اظهارات کدخدایی درباره نمایندگان احساسی بود/ دلیل مخالفت وی با قانون دوشغله‌ها

همچنین علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، طی تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آئین نامه داخلی به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان واکنش نشان داد و گفت: یکی از وظایف هیئت رئیسه حفظ شان مجلس و دفاع از حقوق نمایندگان است؛ سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه اخیر مجلس درباره ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل گفته است ظاهرا نمایندگان فراموش کرده‌اند که باید بر اساس عقل و قانون، قانون وضع کنند که لازم است هیئت رئیسه از شان مجلس در مقابل این اظهارات دفاع کند.

وی با بیان اینکه کدخدایی فردی محبوب، معتقد و از دوستان قدیم اوست، افزود: به نظر می‌رسد خود آقای کدخدایی بر اساس احساسات اظهار نظر کردند و مصوبه مجلس درباره ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل شامل حقوقدانان شورای نگهبان نیز می‌شود که ایشان برآشفته شده‌اند.

مطهری افزود: آقای کدخدایی با رای همین مجلس عضو شورای نگهبان شدند. هیئت رئیسه بهتر است به وظیفه خود برای دفاع از نمایندگان عمل کند؛ من نمی‌گویم ایشان عمدا این کار را کرده‌اند اما هیئت رئیسه باید به وظیفه خود در دفاع از حقوق نمایندگان و شان مجلس عمل کنند.

*موافقت مجلس با فوریت طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی تربیت بهورز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان، یک فوریت طرح تعیین دوره‌های آموزشی تربیت بهورز به وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با ۱۱۱ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه، یک فوریت طرح مذکور را تصویب کردند.

این طرح که به امضای ۴۲ نفر از وکلای ملت رسیده است، شامل یک مقدمه توجیهی و یک ماده واحده است که در صورت تصویب نهایی، دولت موظف می‌شود دو سال دوره آموزشی بهورزان را به سنوات خدمتی اضافه و در نهاد بازنشستگی منظور کند.

همچنین با تصویب نهایی طرح مذکور، شغل بهورزان جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود و دوره تربیت بهورز معادل یک مقطع تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

*کوچک‌زاده:‌بنایی با چه مجوزی در جلسه حضور دارد/ابوترابی: دفاعی ندارم

همچنین مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس با استناد به مواد ۱۸، ۱۱۴ و ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس طی تذکری خطاب به رئیس جلسه گفت: در جلسه‌ای که حجت‌الاسلام ابوترابی بود گفت بنده وقتی که می‌خواستم درباره دستور جلسه تذکر بدهم شما به من اشاره کردید و گفتید که وقت می‌دهید اما دستور جلسه تغییر کرد در حالیکه بنده نتوانستم تذکر بدهم و این اقدام خلاف سوگند رئیس جلسه است.

وی همچنین به سبحانی‌نیا و ابوترابی‌فرد تذکر داد و گفت که قطع سخن ناطق توسط اعضای هیئت‌رئیسه مجاز نیست.

کوچک‌زاده گفت: طبق ماده ۱۸۲ آیین‌نامه در صورتیکه طرح یا لایحه‌ای در مجلس مطرح باشد هیئت‌رئیسه نیز می‌تواند از نماینده دستگاه یا نهاد مد نظر بخواهد تا نماینده‌اش را به مجلس بفرستد؛ وزیر دادگستری با معرفی رئیس قوه قضاییه و نصب رئیس‌جمهور و با رأی اعتماد مجلس تعیین می‌شود. وزیر دادگستری موظف است مباحث مربوط بین قوه مجریه و قوه مقننه و قضاییه را مورد بررسی قرار دهد.

کوچک‌زاده با بیان اینکه وزیر دادگستری معاون پارلمانی دارد و هر زمان که لازم باشد مجلس می‌تواند از وی برای حضور در جلسه علنی دعوت کند، تصریح کرد: رئیس محترم قوه قضاییه، آقای بنایی نماینده سابق مردم قم را به عنوان مشاور پارلمانی انتخاب کرده‌اند و تذکر من این است که ایشان با چه مجوزی در جلسات علنی شرکت می‌کند ،درحالیکه ما هیچ بحث هیچ طرح و یا لایحه‌ای درباره قوه قضاییه نداریم.

کوچک‌زاده از ابوترابی خواست درباره حضور حجت‌الاسلام بنایی نماینده سابق مردم قم و مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه در جلسه علنی توضیح بدهد.

حجت‌الاسلام ابوترابی در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده، ابتدا تذکر سبحانی‌نیا به کوچک‌زاده را درباره رعایت وقت درست خواند و افزود: بنده اگر احتمال می‌دادم که تذکر شما درباره دستور جلسه است قطعاً اظهارات حضرت عالی را استماع می‌کردم اما چون احتمال ندادم تذکر شما را به بعد از دستور موکول کردم لذا بنده در مقام دروغگویی نیستم و دلیلی ندارد که خلاف واقع بگویم.

رئیس جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده درباره حضور نماینده سابق قم در جلسه علنی گفت: بر اساس آیین‌نامه مجلس، بنده دفاعی در این باره ندارم که به شما بگویم و اگر دفاعی باشد به عرض شما خواهم رساند. http://hadidnews.com/vdcdsn0f.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما