تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۹
رئیس سازمان لیگ در خصوص زمان برگزاری دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر که به دلیل آلودگی لغو شد، گفت: بازی پیکان با داماش گیلان روز ۱۵ بهمن‌ماه، راه‌آهن با سپاهان اصفهان روز ۲۴ بهمن‌ماه و پرسپولیس با گهر دورود روز ۲۵ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
به گزارش حدیدنیوز، غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ در گفتگو با مهر، به صحبت‌های ابراهیم قاسمپور در خصوص صادر شدن غیر قانونی کارت بازی لوکا بوناچیچ، بحث استعفایش از ریاست سازمان لیگ، سقوط کردن ۴ یا ۵ تیم در پایان لیگ دوازدهم به لیگ دسته اول و بحث دریافت نکردن مبالغ مالی توسط مراکز استانی صداوسیما از تیم‌های لیگ برتر و دسته اول صحبت کرد که مشروح این صحبت‌ها را در زیر می‌خوانید:

ادعای قاسمپور صحت ندارد
بهروان در خصوص ادعای ابراهیم قاسمپور مبنی بر اینکه کفاشیان نیمه شب قبل از بازی تیم‌های مس کرمان و تراکتورسازی دستور صدور کارت "لوکا بوناچیچ" سرمربی تیم مس را صادر کرده، گفت: این ادعای قاسمپور صحت ندارد. طبق قانونی که در لیگ برتر اجرا می‌شود، حیدری یکی از مسئولان تیم مس کرمان، طی نامه‌ای قطع همکاری این باشگاه با ابراهیم قاسمپور را به طور رسمی به اطلاع کمیته انضباطی و سازمان لیگ رساند.

کمیته انضباطی رای به فسخ قرارداد قاسمپور داد!
وی همچنین ادامه داد: این اتفاق پیش از دیدار تیم‌های مس کرمان و سپاهان اصفهان رخ داده بود. آنها در نامه خود تاکید کرده بودند تابع رای کمیته انضباطی در مورد قطع همکاری با ابراهیم قاسمپور هستند که در نهایت کمیته انضباطی نیز رای به فسخ قرارداد قاسمپور داد.

تفاوت قوانین فسخ قرارداد بین لیگ برتر و دسته اول
رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: طبق قانونی که در آئین‌نامه لیگ برتر وجود دارد، اختلاف مالی بین یک مربی و باشگاه باید در کمیته انضباطی بررسی شود و این مسئله ربطی به فسخ قرارد آن باشگاه با مربی ندارد. البته در لیگ آزادگان قانونی داریم که تا یک باشگاه با سرمربی خود تسویه حساب نکند، نمی‌تواند مربی دیگری را به خدمت بگیرد.

کارت مربیگری بوناچیچ با دستور کفاشیان و نیمه شب صادر نشد
وی با اشاره به اینکه سازمان لیگ طبق رای کمیته انضباطی مبنی بر فسخ قرارداد باشگاه مس با قاسمپور، عمل و مجوز حضور بوناچیچ روی نیمکت تیم مس را صادر کرد، افزود: صحبت‌هایی که در خصوص صدور کارت این مربی کروات در نیمه شب قبل از دیدار تیم‌های مس کرمان و تراکتورسازی مطرح شده، نادرست است و سازمان لیگ کارت "بوناچیچ" را پیش از این دیدار صادر کرده و وی هیچ مشکلی برای نشستن روی نیمکت تیم مس نداشت.

کفاشیان صحبتی از کناره‌گیری یا استعفای من نکرد
بهروان که بعد از بازگشت کفاشیان به ایران، با رئیس فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را برگزار کرد، در مورد اینکه آیا در این نشست کفاشیان با وی در مورد کناره‌گیری یا استعفایش از ریاست سازمان لیگ صحبت کرد؟، گفت: روز سه‌‍شنبه حدود ۲۰ دقیقه با کفاشیان جلسه داشتم و در این نشست در خصوص مسائل مختلفی که طی ۱۰ روز گذشته اتفاق افتاده بود، به صورت کلی صحبت کردم اما وی صحبتی از کناره‌گیری و یا استعفای من نکرد.

لابی نکنید، قطعا ۴ یا ۵ تیم سقوط می‌کنند
وی در مورد مطالب مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه تعداد تیم‌های سقوط کننده در این فصل ۵/۴ تیم نخواهد بود و مثل سال‌های پیش دو تیم به دسته اول سقوط می‌کنند، تاکید کرد: طبق آنچه مصوب شده، قطعا در پایان دوازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر ۴ یا ۵ تیم سقوط می‌کنند. مطمئن باشید اگر در این مورد لابی هم صورت گیرد، راه به جایی نخواهد برد.

مراکز استانی صدا و سیما حق گرفتن پول از تیم‌ها را ندارند
رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه اختلافات بوجود آمده بین باشگاه گهر دورود و صداوسیمای استان لرستان مبنی بر اینکه این باشگاه باید برای پخش بازی‌های از شبکه استانی، مبالغی را پرداخت کند، یادآور شد: طبق توافق فدراسیون فوتبال با سازمان صداوسیما، شبکه‌‎های استانی حق دریافت مبالغ مالی برای پخش مسابقات لیگ برتر را ندارند. در مقابل هم باشگاه‌ها حق ندارند به درخواست بعضی از این شبکه‌ها پاسخ مثبت دهند.

نباید حتی از تیم‌های لیگ یکی نیز پول بگیرند
وی اضافه کرد: در این مورد نامه‌ای به تقدس‌نژاد، معاون مالی و اداری سازمان صدا و سیما نوشتم که پیرو آن نامه، ایشان نامه‌ای به مهندس طهماسبی، مدیر امور استان‌های صداوسیما نوشت که مراکز استانی صدا و سیما حتی حق دریافت هیچ وجهی از تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول را هم ندارند ندارند، چه برسد به تیم‌های لیگ برتری.

امضای تفاهم نامه برای پخش دیدارهای لیگ برتر و دسته اول
بهروان همچنین اظهار داشت: در واقع ما با سازمان صداوسیما برای پخش تلویزیونی دیدارهای لیگ برتری قرارداد داریم و در این خصوص تفاهم نامه‌هایی نیز مانند آنچه در مورد پخش دیدارهای تیم‌های لیگ یکی گفتم، به امضا رسانده‌ایم و نباید هیچگونه وجهی از باشگاه‌ها دریافت شده و یا باشگاه‌های به مراکز استانی پرداخت کنند.

مشخص شدن زمان بازی‌های لیگ تا پنجم اسفند
وی در ادامه به برنامه‌ریزی لیگ برتر اشاره و تصریح کرد: برنامه رقابت‌های لیگ برتر تا هفته بیست و هفتم را تدوین کرده و بزودی آنها را اعلام می‌کنیم. در واقع برنامه بازی‌های لیگ تا تاریخ پنجم اسفند مشخص است.

اعلام برنامه دیدارهای معوقه
رئیس سازمان لیگ در پایان در خصوص زمان برگزاری دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر که به دلیل آلودگی لغو شد، گفت: بازی پیکان با داماش گیلان روز ۱۵ بهمن‌ماه، راه‌آهن با سپاهان اصفهان روز ۲۴ بهمن‌ماه و پرسپولیس با گهر دورود روز ۲۵ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. http://hadidnews.com/vdciyuaz.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما