تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۹
سمبل این تندرستی و زندگی سالم نیز پيرمردی ۹۸ ساله است كه هنوز در باغ زيتون خود كار مي كند. اين مرد ۴۵ سال قبل به سرطان ريه مبتلا شد و پزشكان گفتند فقط ۹ ماه زنده مي ماند.
جزیره طویل العمرها کشف شد
به گزارش حدیدنیوز، اين جزيره هم مانند بخش های دیگر یونان درگیر بحران اقتصادی است و دیگر ثروتمند نيست، بيكاري در آن مانند ديگر نقاط این کشور بالاست اما از جنبه هاي ديگر غني است چراکه مردم آن راز تندرستي و عمر طولاني را کشف کرده اند.

این توصیفی از جزیره ایکاریا است که ساكنان آن به طور متوسط ۱۰ سال بيشتر از مردم ديگر كشورهاي توسعه يافته غربي عمر مي كنند. ساكنان این جزيره علاوه بر طول عمر بيشتر، حتي در دوران سالمندي از سلامت جسمي و روحي بهتري برخوردارند.



سمبل این تندرستی و زندگی سالم نیز پيرمردی ۹۸ ساله است كه هنوز در باغ زيتون خود كار مي كند. اين مرد ۴۵ سال قبل به سرطان ريه مبتلا شد و پزشكان گفتند فقط ۹ ماه زنده مي ماند. او كه آن زمان در آمريكا بود براي مردن به خانه بازگشت اما ۴۵ سال مي گذرد و او همچنان مشغول كار است.

ساكنان اين جزيره خودكفا هستند و رژيم غذايي شان متشكل از گياهان وحشي، سبزيجات، قارچ و زيتون است. آنها از آفت كش ها استفاده نمي كنند، گوشت در رژيم غذايي آنها زياد يافت نمي شود و فقط هفته اي دو يا سه بار ماهي مصرف مي كنند. 




پزشكان دانشگاه آتن ساكنان اين جزيره و عادت هاي غذايي شان را بررسي كرده و گفته اند كه رژيم سالم غذايي، وابستگي ها و روابط خوب فاميلي، زندگي نكردن در انزوا و استرس و استعمال نكردن سيگار از جمله عوامل تاثيرگذار در سلامت جسم و روح اين افراد است. http://hadidnews.com/vdciqvaz.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما