تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۶
از سوی سازمان بین‌المللی کار اعلام شد

بیکاری طولانی‌مدت، چالش جدید بسیاری از کشورها

بیکاری کارگران در بسیاری از کشورها در مقایسه با دوران پش از بحران مالی سال ۲۰۰۸ بیشتر شده است.
بیکاری طولانی‌مدت، چالش جدید بسیاری از کشورها

بر اساس شاخص‌های کلیدی بازار کار که از سوی سازمان بین‌المللی کار ارائه شده است، بیکاری کارگران در بسیاری از کشورها در مقایسه با دوران پش از بحران مالی سال ۲۰۰۸ بیشتر شده است.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از سازمان بین المللی کار(آیلو)، بر اساس شاخص‌های کلیدی بازار کار که از سوی سازمان بین‌المللی کار ارائه شده است، بیکاری کارگران در برخی از کشورها در مقایسه با دوران پش از بحران مالی سال ۲۰۰۸ بیشتر به طول انجامیده است.

اکهارت ارنست (Ekkehard Ernst) رئیس واحد گرایش به اشتغال سازمان بین المللی کار گفت: مهم ترین عناوین و سر فصل‌های کاهش اخیر نرخ بیکاری این واقعیت تلخ را که بسیاری از کارگران بیکار در جستجوی کار به طور فزاینده ای با مشکلات سخت تری در یافتن شغل جدید روبه رو بوده و در مدت زمان ۶ ماهه یا کمتر به آن دست می‌یابند، را پنهان می‌کند.

به عنوان مثال، در اسپانیا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، صربستان و بلغارستان،زمان بیکاری طولانی مدت تا ۴۰ درصد یا بیشتر نسبت به سال ۲۰۰۸ افزایش یافته است.

آخرین نسخه شاخص‌های کلیدی بازار کار_که یک ابزار مرجع آنلاین ارائه کننده اطلاعات و تجزیه و تحلیل بازار کار در جهان می‌باشد_ شامل اطلاعات میزان تحرک در مقوله ایجاد فرصت‌های شغلی و همچنین از دست دادن شغل در ۷۰ اقتصاد توسعه یافته و در حال ظهور است.

اما در کشورهای در حال توسعه قضیه متفاوت است و بازه زمانی که یک کارگر شغل خود را از دست می‌دهد، تا زمانی که شاغل می‌شود، به نسبت اقتصادهای پیشرفته کمتر است.

دلیل این مسئله این است که کارگران این کشورها به طور مکرر به مشاغل غیر رسمی روی می آورند.

کشورهایی که در تمام سطوح پیشرفت کرده‌اند، فهمیده اند تحصیلات و مهارت های مناسب در رشد فراگیر و رشدی که بخش های بزرگی از جامعه را در پشت خود رها می‌کند، تفاوت ایجاد می‌کند.

این گزارش نشان می‌دهد که سطح عدم تطابق مهارت ها (مهارت هایی که کارگران دارند در مقایسه با آنچه که نیاز بازار است) در اقتصادهای در حال توسعه به طور میانگین ۱۷.۱ درصد در سال ۲۰۱۲ بوده است.

ولی در بیشتر زمان دهه گذشته،بویژه در اقتصاد های پیشرفته این رقم زیر این سطح بوده است.

http://hadidnews.com/vdcdfz0x.yt0js6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما