تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۳
۶ عضو دیگر مجلس موسسان تدوین قانون اساسی مصر در اعتراض به صدور بیانیه قانون اساسی از سوی «محمد مرسی» رئیس جمهور این کشور، استعفا کردند.
به گزارش حدیدنیوز، فارس به نقل از «المصری الیوم» نوشت: پس از صدور حکم جدید مرسی مبنی بر افزایش اختیارات رئیس‌جمهور، ۶ عضو دیگر مجلس موسسان در اعتراض به این حکم استعفا دادند که بدین ترتیب تعداد کل نمایندگان مستعفی به ۲۹ تن رسید.

بر اساس این گزارش، از بین ۱۰۰ عضو این مجلس تا به حال ۲۰ نفر از اعضای اصلی و ۹ نفر از اعضای ذخیره استعفا دادند که همگی آنها از احزاب سیاسی سکولار یا نمایندگان کلیسای مسیحی هستند.

این در حالی است که مجلس موسسان روز شنبه با کمتر از نیمی از اعضای خود تشکیل جلسه داد.

در این رابطه، «حسام الغریانی» رئیس کنونی مجلس موسسان و از مقامات سابق حوزه قضا در واکنش به موج اخیر استعفای اعضا گفت: نمایندگان باید بازگردند و کاری را که آغاز کردند به سرانجام برسانند.

وی همچنین یادآور شد: اعضای مستعفی مجلس موسسان در تدوین پیش‌نویس قانون اساسی جدید کمک شایانی نموده‌اند و در مورد بسیاری از مفاد آن با دیگر اعضای مجلس اتفاق نظر دارند.

الغریانی در جلسه روز گذشته به صراحت اعلام کرد: مجلس موسسان تدوین قانون اساسی که منتخبی از مجلس نمایندگان و مجلس شورا است، استقلال کامل دارد و به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست.

وی افزود: از همان اولین روز آغاز به کار مجلس موسسان، دولت هیچ‌گونه دخالتی در فعالیت اعضا نداشته است. http://hadidnews.com/vdcdj50f.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما