تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۲
مردم نیویورک در امریکا به همراه امریکایی‎های فلسطینی‎تبار این شهر با آمدن به خیابان‎ها، تجاوز رژیم اسرائیل به نوار محاصره شده غزه را محکوم کرده‎اند.
به گزارش حدیدنیوز، مشرق به نقل از پرس تی وی، تظاهرکنندگان روز یکشنبه با تجمع در میدان تایمز علیه رژیم اسرائیل شعار سر داده و خواستار پایان دادن حملات هوایی این رژیم علیه نوار محاصره شده غزه و کشتار مردم این منطقه شدند.

رژیم اسرائیل از چهاردهم نوامبر تا کنون، ۱۳۵۰ بار غزه را مورد حمله قرار داده است که در جریان این حملات بیش از ۹۰ فلسطینی کشته و بیش از ۷۰۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

بر اساس گزارش‎های موجود، حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

ژاکوپ لووین یکی از تظاهرکنندگان امریکایی حاضر در نیویورک به پرس تی‎وی گفت، اسرائیل بدون آن‎که مجازات شود، غزه را بمباران می‎کند چون امریکا به تل‎آویو توانایی انجام این کار را می‎دهد.

به گفته لووین: « آن‎ها این کار را با کمک امریکایی‎ها انجام می‎دهند. امریکا یک دولت تروریست واقعی است و مادامی که امریکا بی چون و چرا از اسرائیل حمایت می‎کند، خون فلسطینیان همچنان ریخته خواهد شد.»

جامعه یهودیان ارتودوکس نیز با شرکت در این تظاهرات ضد اسرائیلی همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه و خانواده قربانیان فلسطینی اعلام کردند.

ایسروئل ویس عضو گروه یهودیان متحد علیه صهیونیسم نیز در همین خصوص گفت: « این امر واقعا غیر قابل تحمل و توهین آمیز است، اشغال فلسطین و خونریزی مردم غزه عصیان علیه خداوند است. قلب ما برای مردم غزه می‎تپد. یهودیان سراسر جهان از آن‎چه که به نام آنان در حال اتفاق افتادن است متاثر شده و احساس حقارت می‎کنند.»

سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز روز یکشنبه حملات هوایی رژیم اسرائیل به دو مرکز استقرار روزنامه‎نگاران و خبرنگاران در غزه را که منجر به زخمی شدن بسیاری از آنان شده، محکوم کرده است.

دفتر شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان پرس تی‎وی در غزه نیز روز یکشنبه دو بار هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت و یک فیلمبردار این شبکه تلویزیونی نیز در جریان این حملات مجروح شد.

غزه در روز یکشنبه خون‎بار ترین روز خود را پشت سر گذاشت. در جریان حملات روز یکشنبه رژیم اسرائیل به غزه، ۳۱ تن کشته شدند.

مقامات سازمان بهداشت فلسطین اعلام کرده‎اند که ۹ تن از اعضای یک خانواده فلسطینی که ۵ تن از آنان کودک بودند، در میان کشته شدگان روز یکشنبه هستند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز روز یکشنبه صراحتا اعلام کرد که ارتش این رژیم به طور اخص برای گسترش عملیات علیه غزه خود را آماده می‎کند. http://hadidnews.com/vdcaeen6.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما